اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه درباره سپرده گذاران موسسه منحله میزان/پرداخت وجوه حدود ٤٤ هزار نفر از سپرده گذاران



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

بانک صادرات ایران با صدور اطلاعیه شماره ٥ از واریز وجوه سپرده، حدود ٤٤ هزار نفر از سپرده گذاران موسسه در حال تصفیه میزان در روز یکشنبه خبر داد.

بانک صادرات ایران با انتشار اطلاعیه ای از پرداخت وجوه حدود ٤٤ هزار نفر از سپرده گذاران  خبر داد.

این بانك با صدور پنجمین اطلاعیه خود در زمینه موسسه در حال تصفیه میزان ضمن تبریك هفته وحدت و میلاد با سعادت پیامبر گرامی اسلام(ص) به اطلاع سپرده گذاران موسسه مذكور می رساند:

بحمد الله با تلاش بی وقفه همه دست اندر كاران، بخش دیگری از دارایی های ثابت و جاری (اعتباری) تعاونی توسط هیات های محترم كارشناسان املاك و مالی اعتباری ارزیابی و آماده انتقال به بانك گردید و در نتیجه امكان پرداخت سپرده حدود ٤٤ هزار نفر از سپرده گذاران محترم كه تا مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال سپرده دارند و همچنین پرداخت سپرده های مشترك و حقوقی تا مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال فراهم گردیده است.

در ادامه اطلاعیه آمده است: با عنایت به تدابیر اتخاذ شده، ارزیابی دارایی ها با جدیت  در دستور كار قرار داشته و ان شاا... همچنان كه قبلا" اعلام گردید بلافاصله پس از انتقال دارایی ها، سپرده سایر سپرده گذاران محترم نیز تعیین تكلیف خواهد شد.

بدیهی است هر چه سرعت ارزیابی و انتقال دارایی ها توسط كارشناسان و هیات محترم تصفیه بیشتر باشد پرداخت ها بدون وقفه در بانك صادرات ایران انجام خواهد گردید. بنابراین از آنجا كه سپرده های تا مبلغ ٢٠٠ میلیون ریال در روز یكشنبه مورخ ٦ دی ماه ١٣٩٤واریز می گردد سپرده گذاران محترم بر اساس آخرین شماره كد ملی به شرح جدول ذیل با در دست داشتن اسناد و مداركی كه دلالت بر سپرده گذار بودن ایشان در تعاونی میزان دارد و مورد تایید هیات محترم تصفیه تعاونی مذكور می باشد و قبلا" در باجه های بانك صادرات ایران در شعب تعاونی میزان و یا شعب بانك صادرات ایران اقدام به افتتاح حساب نموده اند به شعب قبلی تعاونی میزان كه در اختیار این بانك قرار گرفته اند مراجعه فرمایند.

شایان ذكر است اشخاص حقیقی و حقوقی كه سپرده آنها وثیقه تسهیلات دریافتی توسط خودشان و یا اشخاص ثالث می باشد و ضمانت تسهیلات را نموده اند(دارندگان تعهد مستقیم و غیر مستقیم) در این مرحله واریز نمی گردد و این افراد برای تعیین تكلیف می بایست به واحد های تعاونی در حال تصفیه میزان واقع در میدان جانباز شهر مشهد مقدس مراجعه و نسبت به تعیین تكلیف تعهدات مر بوطه اقدام فرمایند.

 

اخبار اجتماعی - خبرآنلاین

 


ویدیو مرتبط :
سرنوشت سپرده گذاران موسسه میزان؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور تازه پرداخت وجوه سپرده‌گذاران «میزان»



 اخباراقتصادی  ,خبرهای  اقتصادی, موسسه اعتباری میزان

سپرده‌گذاران موسسه اعتباری منحله میزان می‌توانند از فردا همزمان با 25 بهمن‌ماه برای دریافت سپرده‌های با سقف 30 میلیون تومان براساس شرایط تعیین شده مراجعه کنند.

به گزارش ایسنا، بعد از این‌که موسسه میزان با بررسی‌های انجام شده از سوی مراجع ذیربط به بانک صادرات واگذار شد این بانک از آبان‌ماه امسال اجرای تعهدات خود در مقابل این موسسه را آغاز کرد. به طوری که با تعیین شرایط، سپرده‌گذاران توانستند از 16 آبان‌ماه سال جاری با مراجعه به شعب موسسه میزان که باجه‌های بانک صادرات در آن مستقر بود، با ارائه‌ اسناد و مدارک لازم وضعیت سپرده های خود را تعیین تکلیف کنند.

بنا بر آخرین گزارش اعلام شده از سوی بانک صادرات، در حدود بیش از سه ماه گذشته تاکنون بالغ بر 242 هزار نفر معادل حدود 85 درصد از کل سپرده‌گذاران میزان موفق به دریافت وجوه خود شده‌اند. این بانک اعلام کرده است که با وجود تدابیر اتخاذ شده در کار ارزیابی و انتقال دارایی‌های موسسه میزان این فرایند با مشکلات و موانع زیادی روبه‌رو بوده و با کندی انجام می‌شود، اما با این حال با ارزیابی بخش دیگری از دارایی‌های اعتباری توسط کارشناسان مالی و دادگستری امکان پرداخت سپرده‌های تا 30 میلیون تومان فراهم شده و از روز یکشنبه – فردا – سپرده حدود 41 هزار و 800 تن از سپرده‌گذاران به حسابی در بانک صادرات واریز می‌شود.

با پرداخت مرحله سوم از وجوه از سوی بانک صادرات تعداد سپرده‌گذارانی که موفق به وجوه خود می‌شوند به بیش از 284 هزار و 300 نفر افزایش می‌یابد.

بنابر زمان‌بندی‌های انجام شده مراجعه سپرده‌گذاران موسسه میزان به شعب برای دریافت وجوه براساس رقم آخر کد ملی خواهد بود.

 

ردیف شماره سمت راست کد ملی تاریخ مراجعه به شعب
1 0 یکشنبه 25 بهمن‌ماه
2 1 دوشنبه 26 بهمن‌ماه
3 2 سه‌شنبه 27 بهمن‌ماه
4 3 چهارشنبه 28 بهمن‌ماه
5 4 پنج‌شنبه 29‌ بهمن‌ماه
6 5 شنبه1 اسفند‌ماه
7 6 یکشنبه 2 اسفندماه
8 7 سه‌شنبه 3 اسفندماه
9 8 چهارشنبه 4 اسفندماه
10 9 پنج‌شنبه 5 اسفندماه

 به گزارش ایسنا، موسسه اعتباری میزان که هیچ مجوزی از بانک مرکزی برای فعالیت نداشت از ابتدا در قالب شرکت تعاونی اعتبار کارکنان دادگستری استان خراسان و داخل ساختمان دادگستری بود که در ادامه با بستن شعب داخلی آنها را به بیرون از سازمان منتقل و در قالب تعاونی اعتبار آزاد فعالیت خود را آغاز کرد که به تدریج به همراه حدود 150 مورد مشابه دیگر با یک ساختار شکننده به عامل تخریبی پایه های پولی و بانکی و اقتصادی کشور تبدیل شد.

این موسسه که در دوره ای حتی تا پای دریافت مجوز از بانک مرکزی و طی مراحل آن هم پیش رفته و سپرده ای بالغ بر 3300 میلیارد تومان از مشتریان خود جذب کرده بود به یکباره با اتفاقی مواجه شد که در نهایت منحل و در ادامه به بانک صادرات واگذار شد.

 اخبار اقتصادی  -  ایسنا