اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه درباره خبر قطع نخاع شدگان حوادث 88


مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمار مطرح شده درباره قطع نخاع در فتنه ۸۸ صحت نداشته و این آمار، برای کل مجروحین و مصدومین در جریان فتنه است.

خبرگزاری مهر: مسئول روابط عمومی کل سپاه گفت: آمار مطرح شده درباره قطع نخاع در فتنه ۸۸ صحت نداشته و این آمار، برای کل مجروحین و مصدومین در جریان فتنه است.

سردار سرتیپ دوم پاسدار رمضان شریف در پی انتشار برخی اخبار ناقص و نادرست از سخنان سردار حسین همدانی در جمع کارکنان دفتر نمایندگی ولی فقیه در استان همدان گفت: آمار نسبت داده شده به سردار همدانی در برخی رسانه‌ها مبنی بر قطع نخاع شدن ۸۳۰ نفر در جریان فتنه سال ۸۸ نادرست است و اشاره ایشان به مصدوم و مجروح شدن این تعداد در فتنه ۸۸ بوده است.

وی افزود: این آمار شامل کلیه مصدومین، مجروحین از سرپایی تا جراحت‌های عمیق و در طول فتنه هشت ماهه ۸۸ بوده است.

مسئول روابط عمومی کل سپاه، با مضحک دانستن ذوق‌زدگی رسانه‌های بیگانه و ضدانقلاب و واکنش آنان در قبال انتشار این آمار نادرست خاطرنشان کرد: همواره انتظار ما از مسئولینی که در قبال این گونه موارد به اظهارنظر و نقل خاطره می‌پردازند، این بوده است که به طور شفاف، دقیق و مستند سخن بگویند.

سردار شریف تصریح کرد: در عین حال از رسانه‌ها نیز انتظار داشته‌ایم که در نقل سخنانی که می‌تواند دستاویز دشمن و رسانه‌های بیگانه برای هجمه رسانه‌ای و عملیات روانی علیه ملت ایران قرار گیرد، دقت لازم را در نظر گیرند.


ویدیو مرتبط :
گفت و گو با برادر یکی از کشته شدگان حوادث پس از انتخابات سال 88

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خبر از حوادث ناگوار



ترجمه فارسی نهج البلاغه
خبر از حوادث ناگوار
ستایش و اندرز
ستایش خداوندی را که اول هر نخستین است و آخر هر گونه آخری، چون پیش از او چیزی نیست باید که ابتدایی نداشته باشد، و چون پس از او چیزی نیست پس پایانی نخواهد داشت، و گواهی می‏دهم که جز او خدایی نیست، و خدا یکی است، آن گواهی که با درون و برون قلب و زبان، هماهنگ باشد. ای مردم! دشمنی و مخالفت با من شما را تا مرز گناه نراند، و نافرمانی از من شما را به پیروی از هوای نفس نکشاند، و به هنگام شنیدن سخن من، به گوشه چشم، یکدیگر را ننگرید.
خبر از حوادث خونین آینده
سوگند به آنکس که دانه را شکافت، و جانداران را آفرید، آنچه به شما خبر می‏دهم از پیامبر امین (ص) است نه گوینده دروغ گفت و نه شنونده ناآگاه بود گویا می‏بینم شخص سخت گمراهی را که از شام فریاد زند و بتازد و پرچمهای خود را در اطراف کوفه بپراکند، و چون دهان گشاید، و سرکشی کند، و جای پایش بر زمین محکم گردد، فتنه فرزند خویش را به دندان گیرد، و آتش جنگ شعله‏ور شود، روزها با چهره عبوس و گرفته ظاهر شوند و شب و روز با رنج و اندوه بگذرند. و آنگاه که کشتزار او به بار نشست، و میوه او آبدار شد، و چون شتر مست خروشید، و چون برق درخشید، پرچمهای سپاه فتنه از هر سو به اهتزاز درآید، و چونان شب تار و دریای متلاطم به مردم روی آورند. از آن بیشتر، چه طوفانهای سختی که شهر کوفه را بشکافد، و چه تندبادهایی که بر آن وزیدن گیرد، و به زودی دستجات مختلف به جان یکدیگر یورش آوردند، آنها که بر سر پا ایستاده‏اند درو شوند، و آنها که بر زمین افتادند لگدمال گردند.
متن عربی نهج البلاغه
( وَ مِنْ خُطْبَةٍ لَهُ عَلَیْهِ السَّلامُ: ) تَشْتَمِلُ عَلى ذِکْرِ الْمَلاحِمِ: ‏اَلْأَوَّلُ‏ قَبْلَ کُلِّ أَوَّلٍ، وَ الاخِرُ بَعْدَ کُلِّ اخِرٍ، ‏بِأَوَّلِیَّتِهِ‏ وَجَبَ أَنْ لا أَوَّلَ لَهُ، ‏وَ ‏بِاخِرِیَّتِهِ‏ ‏وَجَبَ‏ ‏أَنْ‏ ‏لا اخِرَ ‏لَهُ‏، وَ أَشْهَدُ أَنْ لا إِلهَ إِلَّا اللَّهُ شَهادَةً یُوافِقُ فِیهَا السِّرُّ الْإِعْلانَ، وَ الْقَلْبُ اللِّسانَ.
أَیُّهَا النَّاسُ، لا ‏یَجْرِمَنَّکُمْ‏ ‏شِقاقِى‏، وَ لا ‏یَسْتَهْوِیَنَّکُمْ‏ عِصْیانِى، وَ ‏لا ‏تَتَرامَوْا ‏بِالْأَبْصارِ ‏عِندَ ‏ما ‏تَسْمَعُونَهُ‏ ‏مِنِّى‏. فَوَالَّذِى ‏فَلَقَ‏ ‏الْحَبَّةَ، وَ ‏بَرَأَ ‏النَّسَمَةَ، إِنَّ الَّذِى أُنَبِّئُکُمْ بِهِ عَنِ النَّبِىِّ ‏الْأُمِّىّ‏ صَلَّى اللَّهُ عَلَیْهِ ‏وَ الِهِ‏ ‏ما ‏کَذَبَ‏ ‏الْمُبَلِّغُ‏، وَ لا جَهِلَ السَّامِعُ ‏لَکَأَنِّى‏ ‏أَنظُرُ إِلى ‏ضِلِّیلٍ‏ قَدْ نَعَقَ بِالشَّامِ، وَ ‏فَحَصَ‏ ‏بِرایاتِهِ‏ فِى ضَواحِى ‏کُوفانَ‏، فَإِذا ‏فَغَرَتْ‏ فاغِرَتُهُ، وَ اشْتَدَّتْ ‏شَکِیمَتُهُ‏، وَ ثَقُلَتْ فِى الْأَرْضِ وَطْأَتُهُ، غَضَّتِ الْفِتْنَةُ أَبْناءَها بِأَنْیابِها، وَ ماجَتِ الْحَرْبُ بِأَمْواجِها، وَ بَدا مِنَ الْأَیَّامِ ‏کُلُوحُها، وَ مِنَ اللَّیالِى ‏کُدُوحُها. فَإِذا أَیْنَعَ زَرْعُهُ وَ قامَ عَلى ‏یَنْعِهِ‏، وَ هَدَرَتْ ‏شَقاشِقُهُ‏، وَ بَرَقَتْ ‏بَوارِقُهُ‏، عُقِدَتْ رایاتُ الْفِتَنِ الْمُعْضِلَةِ، وَ أَقْبَلْنَ کَاللَّیْلِ الْمُظْلِمِ، وَ الْبَحْرِ الْمُلْتَطِمِ هذا، وَ کَمْ یَخْرِقُ الْکُوفَةَ مِنْ ‏قاصِفٍ‏، وَ یَمُرُّ عَلَیْها مِنْ ‏عاصِفٍ‏، وَ عَنْ قَلیلٍ ‏تَلْتَفّ‏ ‏الْقُرُونُ‏ ‏بِالقُرُونِ‏، وَ ‏یُحْصَدُ ‏الْقائِمُ‏، وَ ‏یُحْطَمُ‏ ‏الْمَحْصُودُ.