اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعیه‌ دفتر هاشمی رفسنجانی درباره یک خبر



اخبار,اخبار سیاسی ,هاشمی‌رفسنجانی

 

اخبار سیاسی - با صدور اطلاعیه‌ای صورت گرفت
تکذیب خبر گلایه هاشمی‌رفسنجانی از دولت یازدهم

در این اطلاعیه ضمن یادآوری نامگذاری امسال به نام «فرهنگ»، تاکید شده است: امیدواریم خبرسازان از نتیجه‌ای که پس از هشت سال تخریب شخصیت اصیل نظام گرفتند، درس بگیرند و بیش از این «آب به غربال نپیمایند.»

دفتر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با انتشار اطلاعیه‌ای، برخی خبرسازی‌ها مبنی بر گلایه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام از روند کار دولت یازدهم را از اساس کذب خواند.

به گزارش خرداد، متن کامل این اطلاعیه بدین شرح است: «اخیراً سایت خبری جهان نیوز با رؤیاپردازی روی به خبرسازی جعلی و شایعه‌سازی آورده که مصداق کامل افراط است.

این سایت در «اخبار کوتاه و ویژه» به نقل از منبعی مجهول‌الهویه از اظهارات آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در جمعی واهی، ابتدا اقدام به خبرسازی و شایعه‌پراکنی کرده و سپس به تحلیل این خبر خودساخته و جعلی پرداخته تا در وهله اول به اهداف خود برسد و در مرحله بعد خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌ها و جراید همسو تهیه نماید.

این سایت خبری وابسته به جناحی شناخته شده که عملکرد آن در حمایت از دولت گذشته کاملاً مشهود است، پس از ناکامی در تخریب و القای شایعات علیه رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، این بار با توسل به جعل خبر و شایعه‌سازی اقدام به نقل قولی کاذب و بی‌اساس از جلسه‌ای نامعلوم و منبعی نامعلوم‌تر با هدف القای جدایی و گلایه‌مندی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی از رئیس‌جمهور محترم (دولت یازدهم) می‌کند و ناشیانه با ادبیاتی خارج از عرف رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام ادعا می‌کند که ایشان از کند و تنبل بودن دولت جدید گلایه کرده و خطر حضور مجدد آقای احمدی‌نژاد را گوشزد کرده است؛ در صورتی که این خبرسازی و شایعه‌پراکنی از اصل کذب محض و بی‌اساس است.

متأسفانه این شیوه نادرست در سالی دنبال می‌شود که از سوی مقام معظم رهبری مزیّن به «فرهنگ» است و متأسفانه جامعه شاهد رفتاری ضدفرهنگ، مخصوصاً در حوزه رسانه‌ای می‌باشد که امانتداران امکانات کشور می‌توانستند - و هنوز هم می‌توانند - منادی این اصل اصیل اسلامی و انقلابی باشند.

اقلیتی انگشت‌شمار که تریبون‌های رسانه‌ای خود را با پول بیت‌المال نیز اداره می‌کنند، به جای صداقت رسانه‌ای که رسالت آنها در جهت افزایش آگاهی جامعه از طریق خبررسانی و خبرنگاری است، به خبرسازی روی آورده‌اند و برآنند تا با القای اختلاف بین مسئولان، اکثریت جامعه را نا امید و در همراهی با مسئولین مردد نمایند.

اگرچه پیگیری قضایی این‌گونه دروغ‌پراکنی‌ها حق قانونی این دفتر است، بار دیگر با توصیه دست‌اندرکاران سایت‌ها و جراید افراطی به دوری از تهمت زدن و دروغ‌پردازی و رعایت اخلاق، انصاف، ادب و فرهنگ اسلامی، تأکید می‌شود که اصل برگزاری چنین جلسات و طرح چنین مباحثی از اساس کذب است و امیدواریم خبرسازان از نتیجه‌ای که پس از 8 سال تخریب شخصیت اصیل نظام گرفتند، درس بگیرند و بیش از این «آب به غربال نپیمایند.»

اصولاً از روزهای ابتدای سال جاری، افراطیون و انحرافیون، سیاست جعل و دروغ‌پردازی و سپس تحلیل‌های ناصواب را در دستور کار خود قرار داده‌اند که البته ما مجموعه‌ای از این دروغ‌ها و عوامل جعل و ریشه‌های آن را در اختیار داریم که به موقع در اختیار مردم خواهیم گذاشت. تا سیه‌روی شود هرکه در او غش باشد. همانگونه که قبلاً اتفاق افتاد.
محمد هاشمی»

 

-------------------------------

با سوء استفاده از مفاهیم مقدس؛
هاشمی:​ اقلیت افراطی در پی اهداف باندی

آیت الله اکبر هاشمی رفسنجانی رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اقلیتی افراطی همیشه فرصت طلبی می کنند و می خواهند با سوء استفاده از مفاهیم مقدس در جامعه، اهداف باندی را تأمین کنند.

به گزارش روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، آیت الله هاشمی رفسنجانی صبح امروز (چهارشنبه) در دو دیدار جداگانه با مسوولان استان قزوین و سازمان ثبت احوال کشور، تلاش برای پیشرفت کشور و تسهیل امور مربوط به مردم را ضروری دانست و اظهار داشت: هر وقت که نظام برای تقویت جایگاه خویش فراخوان می دهد، مردم با شوق و اشتیاق می آیند و دفاع از انقلاب اسلامی را وظیفه خود می دانند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با تأکید بر اصالت تفکر اسلامی و مقبولیت آن نزد اکثریت جامعه و یادآوری تندروی هایی که از اوایل انقلاب تاکنون انجام می شود، افزود: افراط و تفریط وجه مشترک افکار و رفتار آنهاست که در همه جناح ها وجود دارند.

هاشمی رفسنجانی بحث صدور انقلاب را مصداقی برای فهم نادرست افراطیون از شعارهای جامعه دانست وگفت: منظور تسخیر کشورها و دخالت در امور داخلی دیگران نبود بلکه می گفتیم افکار اسلامی را آن قدر تابناک می دانیم که با عملکرد درست دل ها را تسخیر می کند. رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام با بیان اهداف تأسیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت:هر یک از دانشجویان خارجی آن دانشگاه می توانستند سفیر تمدن ایران و فرهنگ اسلامی در کشورهای خود باشند که متأسفانه این مهم به دلایل روشن و قابل حل، محقق نشده است.

هاشمی رفسنجانی در پاسخ به اظهار تشکر مسؤولان قزوین که استان شدن آن را هدیه دولت سازندگی به مردم آن خطّه می دانستند، گفت: با آگاهی کامل و مشاوره با کارشناسان تشخیص دادیم که قزوین ظرفیت یک استان خوب و موفق را دارد و اعلام رسمی آن حق مردم قزوین بود. در آغاز دیدار با استاندار استان قزوین، آیت الله تاکندی و جمعی از مسؤولان و روحانیون این استان ، ابتدا مرتضی روزبه استاندار قزوین، گزارشی از اوضاع اقتصادی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی استان ارایه داد و سپس دکتر نائینی رئیس دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) قزوین با بیان آمار دانشجویان داخلی و خارجی و ظرفیت های علمی و آموزشی آن برای افزایش جذب دانشجویان خارجی به بیان برخی موانع و مشکلات پرداخت.

همچنین در دیدار دوّم نیز محمد ناظمی اردکانی، معاون وزیر کشور و رئیس سازمان ثبت احوال کشور با ارائه گزارشی از وضعیت جمعیت کشور و برنامه های این سازمان برای تعویض کارت های ملی به کارت های هوشمند که قابلیت های زیادی برای تمرکز اطلاعات و آمار کشور خواهد داشت، بیان کرد و گفت: با دسترسی به اطلاعات متمرکز و جامع تر، مسیر برای تصمیم سازی ها و تصمیم گیری ها کلان هموارتر می شود.

اخبار سیاسی - خرداد،بهار

 


ویدیو مرتبط :
حرف های دختر هاشمی رفسنجانی(حاشیه ی دادگاه فاطمه هاشمی)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پاسخ دفتر هاشمی رفسنجانی به یک برنامه صداوسیما



 

 

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت:

در پی پخش اولین قسمت از برنامه تلویزیونی "صراط" از سیمای جمهوری اسلامی که حاوی مطلبی علیه آیت‌الله هاشمی رفسنجانی بود، رئیس دفتر ایشان با ارسال نامه‌ای برای معاون سیاسی سازمان صدا و سیما به این اتهام پاسخ گفت. متن نامه بدین شرح است:
جناب آقای مجید آخوندی
معاون محترم سیاسی سازمان صدا وسیما
باسلام و احترام
در بخش اول برنامه سیاسی صراط که در واحد مرکزی خبر ساخته شده است و در تاریخ ۸/۱۱/۹۰ در بخش‌های مختلف خبری پخش شد، در قسمتی از آن با استناد به مصاحبه معاون پارلمانی آیت‌الله هاشمی رفسنجانی رئیس‌جمهور وقت با یک روزنامه مبنی بر پیشنهاد تمدید دوره ریاست جمهوری ایشان، از آن به عنوان تلاش برای انحراف در قانون اساسی یاد شده و این گونه القاء می‌شود که شخص آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با این پیشنهاد موافق بوده که البته از آن جلوگیری شده است!!
اگر از میان تحولات فراوان تاریخ پرفراز و نشیب انقلاب اسلامی، این موضوع برای سازندگان این برنامه جلب توجه خاص کرده است، بعید است از چشم آنان این مهم دور مانده باشد که در مطبوعات همان زمان، آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در موضع گیری صریح، ضمن مخالفت علنی با این پیشنهاد تأکید کردند: "مگر در مملکت قحط الرجال است که چنین موضوعات خلاف قانون اساسی مطرح می‌شود" و شدیداً با آن و پیشنهاد دهندگان مخالفت کردند.
اینکه چرا سازندگان این برنامه، فقط به پخش موضوع پیشنهاد اشاره و از انعکاس مخالفت شخص ایشان با آن اغماض کرده اند، جای تأمل و تعجب دارد!!.../جهان نیوز