اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعات 5 میلیون کاربر جی میل لو رفت!


به تازگی خبرهای تامل برانگیزی در رابطه با گوگل و یاهو که بزرگترین موتور سرچ های دنیا هستند، منتشر شده که قابل توجه هستند از یک سو خبرها حاکی از آن است که حساب کابران گوگل به سرقت رفته و از سوی دیگر خبر عدم امنیت یاهو منتشر می شود.

خبرگزاری مهر: به تازگی خبرهای تامل برانگیزی در رابطه با گوگل و یاهو که بزرگترین موتور سرچ های دنیا هستند، منتشر شده که قابل توجه هستند از یک سو خبرها حاکی از آن است که حساب کابران گوگل به سرقت رفته و از سوی دیگر خبر عدم امنیت یاهو منتشر می شود.

موتور سرچ گوگل و یاهو در روزهای اخیر با حاشیه های بسیاری مواجه شده اند تا کاربران را برای استفاده از آدرس های میل (یاهو میل، جی میل) دچار شک و تردید کنند.

گوگل و لو رفتن حساب 5 میلیون نفر

در حدود 4,929,090 حساب کاربران گوگل به همراه رمزهای ورودی در یک سایت روسی با نام "بیت کوئین" منتشر شده است. پس از انتشار اطلاعات کاربران بر سایت روسی، مقامات گوگل در خبری اعلام کرده اند که این رخداد هک نبوده بلکه اطلاعات شخصی کاربران در سال های متوالی ربوده شده است.

نمایشی از اطلاعات ربوده شده در سایت بیت کوئین

اطلاعات 5 میلیون کاربر جی میل لو رفت/ یاهو مزدور امریکا می‌شود

مقامات گوگل در خبرهای متفاوتی اعلام کردند که امنیت حساب کاربران را تامین کرده اند و اجازه هک هیچ حساب کاربری را به هکرها نداده اند اما از سوی دیگر به کاربرانی که حساب آنها هک شده، کمک خواهند کرد تا حساب هایشان را امن کنند.

گوگل به سایر کاربران جی میل که احساس عدم امنیت کرده و خواهان تغییر رمز ورودی شان هستند نیز توصیه کرده که رمز جی میل های خود را تغییر ندهند زیرا اطلاعات کاربران در گذشته ربوده شده است اما سایر کاربرانی که مورد هجوم قرار گرفته و اطلاعات ورودی آنها لو رفته به تغییر رمز خود مبادرت ورزند.

خواسته عجیب دولتمردان امریکایی از یاهو!

از سوی دیگر دولتمردان امریکایی به بهانه هایی مانند حفظ امنیت ملی کشورشان از مدیران شرکت یاهو درخواست کرده اند تا اطلاعات کاربران شان را در اختیار آنها قرار دهند در غیر این صورت به پرداخت جریمه روزانه ای در حدود 250 هزار دلار محکوم خواهند شد.

مقامات یاهو نیز که این درخواست را برخلاف قوانین می دانستند، شکایت خود را به دادگاه های امریکایی ارجاع دادند اما مقامات قضایی نیز رای قاطعی را صادر نکردند.

تحقق این درخواست به مقامات و دولتمردان امریکایی اجازه خواهد داد تا بتوانند با اختیارات کامل از داده ها و اطلاعات کاربران یاهو و گوگل بهره ببرند و بر داده های آنها تسلط داشته باشند.


ویدیو مرتبط :
آموزش ساخت جی-میل(گوگل-میل/Gmail):معین نقویان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جی میل اجتماعی تر می شود



 

 

 

جی میل اجتماعی تر می شود

 

 

گوگل در ادامه استراتژی وب اجتماعی، در تدارک افزودن ویژگی های شبکه اجتماعی به سرویس ای میل اینترنتی جی میل است.

 


کاربران جی میل پیش از این هم می توانستند وضعیت خود را در داخل سرویس گوگل مشخص کنند اما این شرکت اینترنتی قصد دارد این ویژگی را به مجموعه یی مداوم از به روزرسانی های وضعیت جی میل که در سایت هایی مانند فیس بوک و توییتر مشاهده می شود، توسعه دهد.

 


به گفته منابع آگاه در این شرکت، همچنین کاربران می توانند تصاویر و ویدئوها را از طریق این سرویس که انتظار می رود به زودی راه اندازی شود، به اشتراک بگذارند.

 


گوگل با استخدام های جدید و برنامه ریزی برای اختصاص انرژی بیشتر برای درک پدیده رسانه اجتماعی، استراتژی وب اجتماعی خود را در ماه های اخیر دوبرابر کرده است.

 


همچنین به طور جداگانه در حال ساخت سرویس Google Wave است که جریانی پیوسته از به روزرسانی های طراحی شده برای بهبود همکاری است و ربطی به به روزرسانی وضعیت در جی میل ندارد و انتظار می رود در سال جاری میلادی ساخت آن تکمیل شود.

 


اما یکی از عوامل کلیدی در موفقیت طرح گوگل میزان کار کردن این سرویس با سرویس های شبکه اجتماعی دیگر نظیر توییتر و فیس بوک است زیرا کاربرانی که عادت کرده اند از این سرویس های به روزرسانی استفاده کنند از رابط کاربری جی میل استفاده نمی کنند مگر اینکه بتوانند تمامی پیام هایشان را در یک مکان مرکزی دریافت کنند.

 


یاهو نیز مدتی است امکانی مشابه را در یاهومیل فراهم کرده و به کاربران امکان می دهد از طریق اشتراک یاهو به روزرسانی ها را از سرویس هایی مانند توییتر و فلیکر مشاهده کنند.