اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعات جدید درباره ارز تحصیلی


در صورتیکه هر دانشجو برای شش ماه 10 هزار دلار ارز دریافت کرده باشد، این رقم تقریباً 100 میلیون دلار می شود.

 مهر: معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم با اشاره به میزان ارز دریافتی از سوی دانشجویان، اعلام کرد در صورتیکه هر دانشجو برای شش ماه 10 هزار دلار ارز دریافت کرده باشد، این رقم تقریباً 100 میلیون دلار می شود.

حسن مسلمی نائینی گفت: تاکنون حدود 11 هزار و 925 معرفی نامه دریافت ارز تحصیلی برای دانشجویان شاغل به تحصیل در خارج از کشور صادر شده است.

وی درباره میزان ارز دریافتی از سوی دانشجویان، اظهار داشت: در صورتیکه 10 هزار دانشجو موفق به دریافت ارز شده و بطور متوسط هر دانشجو برای شش ماه 10 هزار دلار دریافت کرده باشد، تقریباً 100 میلیون دلار که طبق نرخ ارز دولتی برابر با 122.6 میلیارد تومان است و برای یکسال 245.2 میلیارد تومان می شود، هزینه ارز تحصیلی خواهد شد.

به گفته معاون بورس وزارت علوم، این رقم معادل 1.5 برابر بودجه دانشگاه تهران و 8.5 درصد بودجه وزارت علوم در سال 91 است.

معاون بورس وزارت علوم، خاطرنشان کرد: ارتباط نزدیک و هدفمند با دانشجویان ایرانی خارج از کشور به منظور استفاده از پتانسیل آنها برای حل معضلات و مشکلات داخل کشور به عنوان یک پیشنهاد می تواند مطرح شود.

مسلمی نائینی تاکید کرد: میزان ارز پرداختی بر اساس میزان مقرری تدوین شده توسط وزارتین و مصوبه هیات دولت تعیین می شود که بعنوان نمونه در تعداد زیادی از کشورها، مقرری مورد نیاز کمتر از 1000 دلار است.

وی با بیان اینکه مقتضی و مناسب است این مبلغ به سوی مراکز آموزشی و پژوهشی داخل کشور هدایت شود، اضافه کرد: با این هزینه به راحتی امکان تامین تجهیزات لازم برای افزایش ظرفیت پذیرش دانشجویان در مقاطع تحصیلات تکمیلی فراهم است زیرا 85 درصد دانشجویان خارج از کشور ثبت نام شده در سامانه نشا در مقطع تحصیلات تکمیلی مشغول به تحصیل هستند.

این مقام مسئول در وزارت علوم همچنین پیشنهاد کرد که به موسسات و دانشگاههای غیردولتی غیرانتفاعی به منظور راه اندازی دوره های تحصیلات تکمیلی مجوز اعطا و مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری با استانداردهای مختلف در مراکز آموزشی و پژوهشی برگزار شود.    


ویدیو مرتبط :
اطلاعات خوبی درباره پیدا کردن کمک هزینه تحصیلی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

زمان آغاز ارائه معرفی‌نامه دریافت ارز تحصیلی


روند اعطای معرفی‌نامه به دانشجویان جهت دریافت ارز تحصیلی توسط بانک‌های عامل، از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.

مهر:روند اعطای معرفی‌نامه به دانشجویان جهت دریافت ارز تحصیلی توسط بانک‌های عامل، از 14 فروردین‌ماه آغاز می‌شود.
فرایند ارائه معرفی‌نامه دریافت ارز تحصیلی به دانشجویان متقاضی جهت ارائه به بانک‌ها، طبق اعلام معاونت بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در روزهای 5 تا 9 فروردین ماه سال‌جاری در این وزارت‌خانه صورت گرفت.

همچنین تنها افرادی که از طریق سامانه نشا موفق به دریافت نوبت شده‌اند، می‌توانستند جهت دریافت نامه بانکی به وزارت علوم مراجعه کنند و دریافت این معرفی‌نامه، خارج از نوبت امکان‌پذیر نیست.

حسن مسلمی نائینی - معاون بورس و امور دانشجویان خارج وزارت علوم به مهر اعلام کرد که فرایند ارائه معرفی‌نامه از 14 فروردین‌ماه سال‌جاری ادامه در وزارت علوم خواهد داشت.