اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعات جدید اقتصادی خانوار به وزارت رفاه تحویل داده شد



 

 

اطلاعات جدید اقتصادی خانوار به وزارت رفاه تحویل داده شد

 

مركز آمار ایران اعلام كرد: اطلاعات جدید اقتصادی خانوارها به وزارت رفاه و تامین اجتماعی تحویل شده است.

به گزارش روز دوشنبه سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار مركز آمار ایران، اطلاعات افرادی كه تاكنون در این سامانه ثبت نام كرده‌اند، پس از راستی آزمایی در پایگاه اطلاعات جمعیتی سازمان ثبت احوال كشور به سازمان هدفمندی یارانه‌ها (وزارت رفاه و تامین اجتماعی)، تحویل شده است.

رئیس مركز آمار ایران پیشتر اعلام كرده بود، پس از آنكه اطلاعات خانوارهای جدید جمع آوری و با سازمان ثبت و احوال راستی آزمایی شد، اطلاعات به وزارت رفاه تحویل داده می شود تا شهروندان بتوانند در خصوص اعلام شماره حساب، اقدام كنند.

'عادل آذر' تاكید كرد: در صورتی كه سامانه همواره سیال باشد نمی توان اطلاعات را به شكل فایل جمع بندی كرد بنابراین بسته شدن موقتی سامانه فرصتی برای بررسی اطلاعات اقتصادی خانوار است.

وی با اشاره به تعداد خانوارهایی كه طی 45 روز (یكم آذر تا پانزدهم دیماه امسال)در سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار ثبت نام كرده اند، گفت: هنوز آمار دقیقی در این مورد جمع آوری نشده است اما تعداد خانوارهای جدید زیاد نبوده و بیشتر خانوارها برای اصلاح اطلاعات اقتصادی به سامانه مراجعه كرده اند.

مقام مسئول افزود:‌با توجه به اینكه هنوز آمار دقیقی در خصوص تعداد خانوارهای جدید ثبت نام شده اعلام نشده است به نظر می رسد هنوز مجموع افرادی كه ثبت نام كرده اند همان حدود 70میلیون نفر باشد.

همچنین سایت مركز آمار ایران با اشاره به موارد مربوط به مركز آمار ایران خطاب به مردم آورده است : در صورتی كه به هر دلیل خانوار به 2 یا چند خانوار تجزیه شده و مایل به تجمیع آنها هستید، یكی از اعضای خانوار شما به اشتباه در خانوار دیگری ثبت شده است و ازسویی با كاهش یا افـزایش بی‌دلیل تعـداد اعضای خـانوار خود مواجه هستید ضروری است پس از آغـاز مرحله بعـدی طرح جمع‌آوری اطلاعات‌ خانوارهای‌ كشور كه از طریق‌رسانه‌های جمعی اعلام می‌شود، به سامانه اینترنتی اطلاعات خانوار مركز آمارایران ، ‌مراجعه كنید....../تحلیل:ایرنا


ویدیو مرتبط :
اطلاعات طرح اقتصادی خانوار

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوار از امروز



 

دور جدید دریافت اطلاعات اقتصادی خانوار از امروز

 

سامانه جمع آوری اطلاعات اقتصادی خانوار از بامداد امروز دوشنبه یکم آذرماه برای اصلاح و یا ورود اطلاعات جدید به مدت 45 روز فعال شد.

به گزارش مهر، ثبت نام شدگان اردیبهشت سال 89 نیز با درج شماره ملی و رمز عبور می‌توانند به این سامانه وارد شده و اطلاعات خود را اصلاح و یا تکمیل کنند. ثبت نام شدگان سال 87 هم با درج شماره ملی و کد رهگیری می‌توانند وارد سامانه شوند و اطلاعات اقتصادی خانوار خود را اصلاح و یا تکمیل کنند.

در صورتی که سرپرست خانوار، کد رهگیری یا رمز عبور خود را فراموش کرده باشد باید از پانزدهم آذرماه امسال به بعد به سامانه مراجعه کند، ضمن اینکه نحوه ورود این افراد در فرصتی دیگر اعلام خواهد شد.

خانوارهایی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند با ورود به سامانه می‌توانند کلیدی که برای این امر طراحی شده را فعال کنند و رمز عبور برای خود تعریف و سپس اطلاعات اقتصادی خانوار خود را وارد کنند.

عادل آذر رئیس مرکز آمار ایران با بیان اینکه در پایان هرهفته (در فرآیند 45 روزه یادشده) فایل مرکز آمار نهایی می‌شود و اطلاعات آن در اختیار وزارت رفاه قرار می‌گیرد، گفته است: سامانه مرکز آمار ایران هم برای تصحیح اطلاعات خانوار(از نظر ازدواج، طلاق، تولد و مرگ) و همچنین ورود اطلاعات جدید خانوار طراحی شده است.

وی تاکید کرده است: خانوارهای جدیدی که براثر ازدواج تشکیل می‌شوند حتما باید پیش از ورود اطلاعات جدید، اطلاعات قبلی خود که در خانوار پدری ثبت شده است را حذف کنند. پسر و دختر جدیدی که ازدواج کرده‌اند باید هر دو در خانوارهای قبلی خود این مهم را اصلاح کنند.

همچنین در سایت www.amar.org. ir راهنمای تکمیل پرسشنامه طراحی شده است و خانوارهایی که در پر کردن پرسشنامه مشکل دارند می‌توانند از طریق این وبگاه ، نحوه ورود اطلاعات را فرا بگیرند. این وبگاه هم اکنون فعال است.

در همین حال، بهتر است خانوارها حتما شماره تلفن همراه خود را در سامانه اطلاعات اقتصادی خانوار وارد کنند تا از این طریق در صورت بروز هرگونه مشکلی این مرکز از طریق پیام کوتاه، خانوارها را مطلع کند.

همچنین شماره پیامک 300000 برای مطلع شدن از اینکه سرپرست خانوار چه کسی است در اختیار مردم است. شماره تلفن 8587-021 به طور شبانه روزی پاسخگوی مردم است تا در صورت بروز هرگونه مشکلی بتوانند از طریق این تلفن نسبت به رفع آن، اقدام کنند...../تحلیل:عصرایران