اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اطلاعات جدید از مسافران هواپیمای ساقط شده خطوط مالزی



اخبار,اخبار حوادث ,هواپیمای ساقط شده خطوط مالزی

 

اخبار حوادث - اطلاعات جدید از مسافران هواپیمای ساقط شده خطوط مالزی

اطلاعات جدیدی از هویت مسافران پرواز مالزی که در مرز اوکراین وروسیه منفجر شد منتشر شده است.

به گزارش خبرآنلاین، وال استریت ژورنال خبرداده که منابع امنیتی آمریکا می گویند این هواپیمای مسافربری با یک موشک زمین به هوا هدف قرار گرفته است.

خطوط هواپیمایی مالزی اعلام کرده مشغول کنترل دقیق لیست پرواز است اما پیش از اعلام دقیق اسامی مسافران می‌تواند تایید کند که ۱۵۴ شهروند هلند، ۲۷ استرالیایی، ۴۳ مالزیایی، ۱۲ اندونزیایی، ۹ بریتانیایی به همراه ۴ آلمانی، ۴ بلژیکی، ۳ فیلیپینی و یک کانادایی در پرواز ام.اچ ۱۷ حضور داشته اند که همگی کشته شده‌اند. ملیت ۴۱ مسافر دیگر این هواپیما هنوز اعلام نشده است.


این بوئینگ ۷۷۷ خطوط هوایی مالزی علاوه بر ۲۸۰ مسافر ۱۵ خدمه هم داشت و از آمستردام، پایتخت هلند، عازم کوآلالامپور، پایتخت مالزی بود که در آسمان اوکراین و در حالی که در ارتفاع بالای ۱۰ هزار متری پرواز می کرد به نظر می‌رسد "مورد هدف قرار گرفته" و لحظاتی بعد سرنگون شد.

دومین هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی است که امسال سقوط کرده است. پرواز ام.اچ. ۳۷۰ که در ماه آوریل از کوآلالامپور عازم پکن بود پس از ناپدید شدن از روی صفحه رادار دیگر تماسی با زمین برقرار نکرد و هنوز هم هیچ اثری از بقایای آن یافت نشده است.

خطوط هوایی دیگر کشورها پس از این واقعه اعلام کردند که مسیر پروازهای بین المللی خود را از آسمان اوکراین منحرف کرده و مسیرهای جدیدی را از حاشیه مرزهای اوکراین و روسیه برای ادامه سفرهای هوایی انتخاب کرده اند.
اخبار حوادث - خبرآنلاین, بی بی سی

 


ویدیو مرتبط :
مسافران هواپیمای مالزی قبل از سقوط

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

شک مالزی به دومسافر هواپیمای ناپدیدشده/ خانواده های مسافران هواپیمای سقوط کرده مالزی (عکس)



اخبار - شک مالزی به دومسافر هواپیمای ناپدیدشده

هشام الدین حسین وزیر ترابری مالزی با اعلام این که دو مسافر هواپیمای ناپدیدشده این کشور از گذرنامه سرقت شده برای سوارشدن به هواپیما استفاده کرده اند، از گسترش منطقه جستجو و عملیات نجات برای یافتن هواپیما خبرداد.

وی که روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگاران برای نخستین بار از احتمال سقوط هواپیما سخن می گفت، تصریح کرد :هیچ علامتی مبنی بر بازگشت این هواپیما قبل از ناپدیدشدن به دلیل نقص فنی و یا خرابی مشکوک دریافت نشده است.

وی با تایید یافت شدن لکه های نفت توسط گروه جستجوی ویتنام در دریا و منطقه احتمالی سقوط هواپیما، گفت تاکنون اثری از هواپیما یافت نشده است و وسعت منطقه جستجو در اطراف لکه های نفت گسترش می یابد.

وی گفت تاکنون این موضوع که لکه های نفت نیز مربوط به هواپیما بوده تایید نشده است. لکه های نفت تایید می شود اما تاکنون اثری از باقی مانده هواپیما یافت نشده است.

مقامات ویتنام نیز اعلام کرده اند منطقه جستجو به 10 هزار کیلومتر مربع گسترش یافته است.

حدود 35 ساعت از ناپدید شدن هواپیمای مسافربری خطوط هوایی مالزی می گذرد و عملیات بین المللی جستجو تاکنون به نتیجه نرسیده است.

ˈنجیب تون رزاقˈ نخست وزیر مالزی روز گذشته احتمال سقوط هواپیما در یک عملیات تروریستی را رد نکرد و آن را یک حدس و گمان دانست.

در همین حال امروز گزارش هایی مبنی بر آغاز تحقیقات در این زمینه منتشر می شود.

هشام الدین حسین وزیر ترابری مالزی اعلام کرد که سرویس های امنیتی این کشور در مورد دو مسافر که با استفاده از گذرنامه های سرقت شده اروپایی سوار هواپیما شده اند در حال تحقیق هستند.

وی احتمال داد این هواپیما بر اثر عملیات تروریستی توسط این دو نفر ساقط شده باشد.

برخی رسانه های اعلام کرده اند این دو گذرنامه از اتباع اتریش و ایتالیا بوده است.

رییس بخش حمل و نقل هوایی مالزی نیز اعلام کرد: با اعزام هواپیماها و کشتی های بیشتر به منطقه ، عملیات جستجو برای یافتن هواپیمای خطوط هوایی مالزی ادامه دارد.

ˈعبدالرحمن اظهرالدینˈ رییس حمل و نقل هوایی مالزی نیز امروز به خبرنگاران گفت تاکنون عملیات جستجو به نتیجه ای نرسیده است.

پرواز شماره ˈام.اچ 370ˈ مالزی حدود ساعت 12 و 40 دقیقه بامداد روز شنبه فرودگاه بین المللی کوالالامپور را به مقصد چین ترک کرد و ارتباط این هواپیما پس از چند ساعت به ناگهان قطع شد.

این هواپیمای بویینگ 200-777 شرکت هوایی مالزی 239 مسافر داشت که 153 مسافر آن چینی، 38 نفر مالزیایی، 12 نفر اندونزیایی، هفت نفر استرالیایی، سه نفر فرانسوی، چهار نفر آمریکایی، دو نفر نیوزیلندی، دو نفر اوکراینی و بقیه از کشورهای روسیه، ایتالیا، تایوان، هلند و اتریش بودند.

 

-------------------------------------


خانواده مسافران هواپیمای سقوط کرده مالزی (عکس)

یک فروند هواپیمای مسافربری مالزی روز شنبه با 239 مسافر در مسیر پرواز کوالالامپور به پکن سقوط کرد. تصاویر زیر نخستین واکنش خانواده ها و بستگان مسافران این هواپیما را در فرودگاه نشان می دهد.

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 

اخبار,اخبار بین الملل ,هواپیمای ناپدیدشده

 اخبار حوادث - ایرنا , عصر ایران