اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصولگرایان در پرونده رحیمی رو سفید شدند


عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: پیشینه رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می شود و با محکومیت پرونده وی، جریان اصولگرا روسفید شد.

خبرگزاری مهر: عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان مجلس شورای اسلامی گفت: پیشینه رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می شود و با محکومیت پرونده وی، جریان اصولگرا روسفید شد.

علیرضا زاکانی اظهار داشت: اصل محکومیت آقای رحیمی نشان داد قوه قضائیه اهتمام ویژه ای در برخورد با فساد مسئولان دارد.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: گرچه این جنس فساد به صورت نادر اتفاق می‌افتد اما مثل لکه سیاهی است که بر پیکر و جامعه سفید نظام اسلامی خود را نشان می‌دهد. باید برای صدور این حکم از قوه قضائیه تشکر کنیم.

زاکانی با بیان اینکه این محکومیت باعث شد جریان اصلاحات از آن به عنوان حربه سیاسی استفاده کند، اظهار داشت: پیشینه رحیمی در اردوگاه هاشمی تعریف می شود و اساسا حضور او در اردوگاه اصولگرایان همیشه با ابهام و سئوال روبرو بود.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان گفت: ما همیشه با شیوه‌ها و مواردی که به صورت خلاف آقای رحیمی دنبال می کرد، مخالف بودیم و از همین منظر ایشان شکایت های متعددی را از نیروهای اصولگرا کرد.

زاکانی، محکومیت ۵ ساله رحیمی را ناشی از شکایت اصولگرایان از وی خواند و گفت: اصولگرایان از رحیمی به دستگاه قضایی شکایت کرده و خواستار بررسی پرونده بیمه ایران شدند که این امر منجر به صدور رای محکومیت شد.

وی اظهار داشت: منشاء فعالیت ها، جایگاه و مختصات فضای سیاسی که آقای رحیمی در گذشته به خود اختصاص داده بود، اصولگرایی نبود و همچنین در برخورد با تخلفات ایشان، قاطبه جریان اصولگرایی روسفید هستند.

زاکانی تاکید کرد: اقدام اصولگرایان در شکایت از رحیمی حکایت از تقوای جمعی می کند که اگر بخشی از اصولگرایان تخلفی کردند سایر اصولگرایان نسبت به آن تخلف سکوت نخواهند کرد.

وی ادامه داد:  نه مثل جریان فتنه که بخشی از اصلاح طلبان نظام را به دروغ متهم به جنایت و تقلب کردند اما سایر اصلاح طلبان علی رغم اینکه می دانستند ادعاهای هم حزبی هایشان نادرست است هیچ وقت حاضر نشدند این ادعای نادرست هم جناحی های خود را مورد نقد قرار دهند.

عضو هیات رئیسه فراکسیون اصولگرایان اظهار داشت: معتقدم در این فضا مواجهه سیاسی با مفاسد اقتصادی، کمک کردن به مفسدان اقتصادی است. اصلاح طلبان نیز به دنبال این هستند با التهاب آلود کردن فضا، مسیر مواجهه با پرونده های بزرگ مفاسد اقتصادی را مسدود کنند.

زاکانی تصریح کرد: در بحث مهدی هاشمی که پرونده قطور و سنگین تری دارد و در مفاسد نفتی دوران اصلاحات نقش ممتاز و ویژه ای را با دو نفر دیگر ایفا کرده اند، امیدواریم قوه قضائیه تحت تاثیر فشارها قرار نگرفته و رای قاطعی صادر کند.


ویدیو مرتبط :
سیر پرونده محمدرضا رحیمی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نماینده دادستان: رحیمی متهم پرونده بیمه است



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

نماینده دادستان: رحیمی متهم پرونده بیمه است

حال چند سالی است از خبرهای ضد و نقیض می گذرد و بالاخره قوه قضائیه تصمیم گرفت پس از یک سال سکوت دوباره پرونده اختلاس بیمه را برگزار کند.

امروز در حالی نماینده دادستان در دادگاه بیمه اعلام کرد که محمدرضا رحیمی نامش در پرونده اختلاس بیمه به عنوان رئیس اسبق دیوان محاسبات کشور عنوان شده که سخنگوی دستگاه قضا هم تلویحا رحیمی را به عنوان متهم پرونده اختلاس بیمه عنوان کرد و گفت: هنوز برای او کیفرخواستی صادر نشده است.

به گزارش مهر دی ماه سال 89 بود که از سخنگوی قوه قضائیه سوال شد آیا در زمان دادگاه اختلاس بیمه و رسیدگی به پرونده محمدرضا رحیمی معاون اول رئیس جمهور لازم است که وی استعفا دهد که محسنی اژه ای پاسخ داد: از نظر قانونی تا زمانی که حکم صادر نشده بهتر است نام اشخاص برده نشود.

 

قرار بود دادستان تهران با رحیمی برخورد کند

پس از این اظهارات تا چند ماه دیگر نامی از رحیمی و دادگاه اختلاس بیمه برده نشد تا اینکه نام معاون اول رئیس جمهور در موضوع پرونده بیماران رها شده دوباره در محافل قضایی مطرح شد. رحیمی این بار گفته بود که رهاسازی بیماران یک توطئه بوده است که دادستان تهران در پاسخ به اظهارات رحیمی گفت: ما تحقیق کردیم توطئه نبوده و اگر ثابت شود به دلیل نشر اکاذیب با وی برخورد می کنیم.

 

محسنی اژه ای: از اظهارات رحیمی متاسفم

شهریور ماه سال 90 هم دوباره نام رحیمی در جلسه سخنگوی دستگاه قضا مطرح شد. این بار محسنی اژه ای در  پاسخ به سخنان معاون اول رئیس جمهورو در خصوص کوتاهی قوه قضائیه برای برخورد با مفسدان اقتصادی گفت: از سخنانی که معاون اول رئیس جمهور اعلام کرده است متاسفم چرا که این قوه فشار زیادی را بر مفسدان اقتصادی صاحب قدرت وارد کرده و با آنها برخورد می‌کند.‌ همین آماری که از سوی دولت ارایه شده است به کمک کدام دستگاه‌ها بود. قوه قضائیه  در مورد برخورد با مفسدین اقتصادی تنها با یک فرد که دلایل خاصی دارد همکاری نمی‌کند.

 

محسنی اژه ای: رحیمی متهم پرونده اختلاس بیمه است

حال چند سالی است از خبرهای ضد و نقیض می گذرد و بالاخره قوه قضائیه تصمیم گرفت پس از یک سال سکوت دوباره پرونده اختلاس بیمه را برگزار کند.

در نخستین جلسه برگزاری دادگاه اختلاس بیمه در لابلای متن کیفرخواست ارتباط آقای الف با رحیمی مطرح شد. این موضوع موجب شد تا در سی امین جلسه سخنگوی دستگاه قضا از محسنی اژه ای سوال شود که آیا رحیمی متهم است؟ وی همانند همیشه در پاسخی دو پهلو نگفت که متهم نیست بلکه گفت در این پرونده هنوز کیفرخواستی برای وی صادر نشده است و این بدان معنا بود که رحیمی متهم پرونده است.

امروز صبح (چهارشنبه) هم در دومین جلسه دادگاه اختلاس نماینده دادستان به تمامی اما و اگر ها پایان داد و گفت: رحیمی متهم پرونده است ولی نه به عنوان معاون رئیس جمهور بلکه به عنوان رئیس اسبق دیوان محاسبات کشور./مهر