اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصولگرایان باید توبه سیاسی كنند



اخبار,اخبارسیاسی,پور نجاتی

 «اصولگرایان باید به خاطر احمدی‌نژاد «توبه سیاسی» كنند»، «اصولگرایان از نظر تشكیلاتی شریك جرم فساد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد هستند»، این عبارات جملات دكتر احمد پورنجاتی، نماینده مطرح اصلاح‌طلب مردم تهران در مجلس ششم، و قائم‌مقام سابق رئیس سازمان صداوسیماست.

پورنجاتی همچنین با اشاره به سخنان وزیر ارشاد درباره وجود «اتاق عملیات» علیه دولت روحانی خاطرنشان می‌كند: «عده‌ای بدون شناسنامه به صورت پنهانی در تاریكی و سایه علیه دولت روحانی اقدام می‌كنند. این عده در خفا و پستوها علیه دولت برنامه‌ریزی می‌كنند. هدف مهم و نهایی این عده این است كه با تحریف واقعیت‌ها به مردم و افكار عمومی چنین القا كنند كه در انتخاب روحانی اشتباه كرده‌اند». در ادامه متن گفت‌وگوی «آرمان» با دكتر احمد پورنجاتی را از نظر می‌گذرانید.
 
 محمود احمدی‌نژاد دولت خود را پاك‌ترین دولت تاریخ لقب داده بود و خود را قهرمان مبارزه با فساد اقتصادی معرفی می‌كرد. چه اتفاقی در این دولت رخ داد كه بزرگ‌ترین فساد اقتصادی در این دولت به وقوع پیوست و فساد اقتصادی تا حلقه اول رئیس‌جمهور و معاون اول ایشان كه بعد از رئیس‌جمهور مهم‌ترین فرد در سیستم اجرایی كشور است كشیده شد؟


برخی افراد پیش از رسیدن به قدرت بدون برنامه و انگیزه و حتی از روی صداقت شعارها و برنامه‌هایی را مطرح می‌كنند كه در ابتدا خوشایند به نظر می‌رسد اما در ادامه و در عرصه عمل وضعیت به شكل دیگری پیش می‌رود.

 

بنده با شناخت قبلی كه نسبت به آقای احمدی‌نژاد قبل از ریاست‌جمهوری و شهرداری تهران دارم، معتقدم شیوه مدیریت آقای احمدی‌نژاد چنین نبوده كه وی از همان ابتدا فساد را با خود به دستگاه اجرایی كشور وارد كرده است. اگرچه برخی پرونده‌ها از زمان استانداری ایشان در اردبیل گواهی بر وجود برخی تخلفات بوده است. این نكته كه آقای احمدی‌نژاد در سال84موضوع مبارزه با مافیای اقتصادی را مطرح كرد برای دو قطبی كردن فضای انتخابات و صف‌كشی سیاسی بود. هدف احمدی‌نژاد از بیان چنین شعارهایی در سال84 این بود كه جریان مقابل خود در دولت اصلاحات و دولت آقای هاشمی را به رانت خواری و فساد اقتصادی متهم كند و خود را به عنوان نماد مبارزه فساد معرفی كند.

 

احمدی‌نژاد در آن زمان گمان می‌كرد دو قطبی كردن فضای انتخابات به سود وی تمام خواهد شد. به همین دلیل بدون ارائه مستندات و جزییات، شعار مبارزه با فساد اقتصادی را مطرح كرد. مساله فساد اقتصادی همواره یكی از موضوعاتی است كه افكار عمومی با حساسیت آن را پیگیری می‌كند. به همین دلیل شعار مبارزه با فساد اقتصادی كه در راستای شعارهای پوپولیستی دیگر احمدی‌نژاد مطرح شده بود توانست افكار عمومی را با خود همراه كند. با این وجود دو عامل مهم باعث ایجاد فساد اقتصادی در دولت احمدی‌نژاد شد. مساله اول كه بسیار مهم است و در انتخابات سال88 هم توسط كاندیداهای رقیب آقای احمدی‌نژاد مطرح شد برخی  قانون‌شكنی‌ها و گریز از قانون احمدی‌نژاد بود. این مساله حتی در آن زمان مورد انتقاد برخی از اصولگرایان منصف هم قرار گرفت. برخی از اصولگرایان خطر قانون‌شكنی توسط احمدی‌نژاد را گوشزد می‌كردند و نسبت به چنین روند مدیریتی در دراز مدت هشدار می‌دادند.

 

در دوران احمدی‌نژاد فردگرایی به یك پارادایم و نظریه اساسی در مدیریت كشور تبدیل شده بود. وی گمان می‌كرد برای ارائه خدمات به اقشار آسیب‌پذیر و برقراری عدالت اجتماعی در جامعه می‌تواند به هر شیوه و رویكردی كه دوست دارد، عمل كند. برای احمدی‌نژاد قانون و مقررات در اولویت دوم قرار داشت. بنابراین نقطه آغاز تكوین فساد در دولت احمدی‌نژاد بستن كتاب قانون و رجوع به اراده فردی بود. مستنداتی كه هم‌اكنون برخی از مراجع قانونی درباره تحلفات دولت احمدی‌نژاد ارائه می‌كنند همگی نشان‌دهنده  کم‌‌توجهی دولت به قانون و خود را فراتر از قانون دانستن است. حتی برخی از اعضای كابینه وی نسبت به قانون‌شكنی واكنش نشان می‌دادند. حتی برخی از وزرای دولت‌های نهم و دهم به‌دلیل اعتراض به اقدامات رئیس‌جمهور از كار خود عزل شدند. احمدی‌نژاد بیشترین تغییرات مدیریتی را در سطح كلان و خرد كشور به وجود آورد. وی از بركناری نزدیكان خود كه با نظر وی مخالف بودند هیچ‌گونه ابایی نداشت. احمدی‌نژاد به دنبال آدم حرف گوش کن بود و هر كسی كه زیر بار چنین رفتاری نمی‌رفت را از بازی سیاسی حذف می‌كرد. برخی از این افراد  مانند آقای دانش‌جعفری وزیر اقتصاد وآقای كاظمی وزیر تعاون وقتی چنین توقعاتی از رئیس‌جمهور كشور می‌دیدند كنار می‌كشیدند و حاضر نبودند با چنین فردی همكاری كنند.

 

احمدی‌نژاد حتی پیگیر دستورات خارج از ضابطه خود هم بود و اگر كسی آنها را اجرا نمی‌كرد مورد بازخواست قرار می‌گرفت. هنگامی كه آقای احمدی‌نژاد به عنوان مجری قانون اساسی دستور كتبی برای برخی اقدامات غیر قانونی صادر می‌كند طبیعتا دیگر مجریان قانون هم احساس می‌كنند هر كاری دوست داشته باشند می‌توانند انجام بدهند. كار  به جایی رسیده بود كه مصوبات مجلس كه عصاره فضایل ملت است را اجرا نمی‌كرد و به صراحت عنوان می‌كرد كه این مصوبات را قبول ندارم. عامل دوم به‌وجود آوردن فساد اقتصادی در دولت احمدی‌نژاد مماشات، سكوت، همراهی و همسویی جریان اصولگرا به عنوان خاستگاه اصلی آقای احمدی‌نژاد است. اصولگرایان تا ماه‌های پایانی دولت احمدی‌نژاد از وی و دولتش حمایت كردند. در نتیجه اصولگرایان از نظر تشكیلاتی شریك جرم فساد اقتصادی دولت احمدی‌نژاد هستند. اصولگرایان باید به خاطر احمدی‌نژاد «توبه سیاسی» كنند.

 

با این وجود هنوز به‌طور رسمی به اشتباه خود اذعان نكرده‌اند و از اینكه از فردی حمایت و پشتیبانی كرده‌اند كه كشور را دچار مشکلات اقتصادی سخت کرده استغفار نكرده‌اند. اصولگرایان باید به صورت شفاف سهم خود را از دولت احمدی‌نژاد مشخص كنند و نسبت به ضعف‌های عملكرد هشت ساله دولت اصولگرا احساس مسئولیت كنند. نكته دیگر اینكه پرونده آقای رحیمی برخلاف پرونده‌های مشابه كه تمام جزییات و مستندات آن در اختیار افكار عمومی قرار می‌گرفت بدون ذكر جزییات اعلام شده است.

 

اگر این پرونده درباره یكی از اصلاح‌طلبان مطرح شده بود دقیق‌ترین جزییات آن نیز منتشر می‌شد. محمد رضا رحیمی به عنوان حلقه‌ای گیر افتاده بود كه احساس می‌كرد در حال خدمت به مردم است و به همین دلیل این اختیار را دارد كه گاه به هر شكلی كه دوست دارد خرج كند. این تلقی بر دو پایه خود توجیه‌گری و تشخیص فردی در برابر قانون و حمایت تشكیلاتی برخی اصولگریان صورت گرفته بود. پرونده رحیمی نمونه بارز«مشت نمونه خروار » است. دامنه تخلفات در دولت احمدی‌نژاد گسترده‌تر از این نمونه است. برخی به محض اینكه درباره پشت‌پرده دولت احمدی‌نژاد صحبت می‌كنیم از لفظ«سیاه‌نمایی» استفاده می‌كنند.

 

نباید برای جلوگیری از سیاه نمایی جلوی چشم افكار عمومی پرده بكشیم و مانع از درك واقعیت‌های سیاسی جامعه شویم. اتفاقا سیگنال‌های افكار عمومی به خوبی نسبت به مساله فساد اقتصادی واكنش نشان می‌دهد و خواهان شفافیت در این زمینه است. ما باید یك‌بار برای همیشه بر مساله قانون شكنی و حمایت از قانون شكن مهر باطل بزنیم. این درحالی است كه در شرایط فعلی بخشی از جریان اصولگرایی «فیلشان یاد هندوستان» زمان احمدی‌نژاد كرده و در اندیشه «بازگشت» هستند.

 

بخشی از اصولگرایان هم كه در چنین اندیشه‌ای نیستند انگار اصلا هیچ‌گونه آشنایی با احمدی‌نژاد ندارند. این گروه به شكلی رفتار می‌كنند كه انگار هیچ كدام از احمدی‌نژاد در آغاز راه خود حمایت همه‌جانبه نمی‌كردند. رفتار این عده به شكلی است كه انگار احمدی‌نژاد از «مریخ» آمده است. این افراد به خاطر ندارند كه زمانی احمدی‌نژاد را با آب و تاب معجزه هزاره سوم معرفی می‌كردند و دولت وی را ارزشی‌ترین و پاك‌ترین دولت تاریخ لقب داده بودند. اما امروز به شكلی رفتار می‌كنند كه احمدی‌نژاد اصلا عضو جریان اصولگرایی نبوده و در سال84 به عنوان یك پدیده مستقل وارد عرصه انتخابات شده است. این رفتار نوعی بی‌اخلاقی سیاسی است. 


 نامه محمدرضا رحیمی كه در واكنش به نامه احمدی‌نژاد منتشر شد بسیاری از پشت‌پرده‌های دولت احمدی‌نژاد را به صورت یك سند تاریخی افشا كرد. دراین نامه رحیمی عنوان كرده درحالی كه احمدی‌نژاد در جریان بوده، برای انتخابات مجلس هشتم به 170نماینده مجلس كمك مالی كرده است. این اتفاقات چه تبعاتی برای جریان اصولگرایی به‌عنوان حامیان اصلی دولت احمدی‌نژاد خواهد داشت؟


فساد مالی در پرونده محمدرضا رحیمی بوده كه وی در آن حضور داشته است. در زمان احمدی‌نژاد انتخاب مدیران با معیارهای علمی و كارشناسی کمتر صورت نمی‌گرفت و دلیل اصلی انتخاب مدیران كارگزاری منویات ایشان بود. در دولت نهم كه شعارهای عوام‌پسند بسیاری از سوی دولت مطرح می‌شد، برخی از مدیرانی كه احمدی‌نژاد برای دولت خود انتخاب كرده بود دارای ثروت‌های عظیمی بودند كه با شعارهای دولت همخوانی نداشت. این یك نكته بدیعی است كه یك مدیر باید همكاران و افراد زیرمجموعه خود را انتخاب كند.

 

در نتیجه آقای احمدی‌نژاد با شناخت كامل از سوابق محمدرضا رحیمی وی را به عنوان معاون اول خود انتخاب كرده است و نامه برائت از رحیمی به هیچ عنوان قابل توجیه نیست. احمدی‌نژاد با توجه به همسویی رحیمی با نظرات خود وی را به معاون اولی دولت انتخاب كرده است. به همین دلیل اگر این پرونده بخواهد به‌صورت عادلانه و قانونی مورد بررسی قرار بگیرد باید تمام نزدیكان، معاونان و مشاوران آقای رحیمی هم مورد تحقیق و بازخواست قرار بگیرند. نباید كسی از تحقیق و بازخواست مصون بماند و درباره‌اش مصلحت اندیشی شود.

 

درباره ادعای آقای رحیمی كه احمدی‌نژاد از اقدام وی در پرداخت پول به170نماینده آگاهی داشته است هم باید به این مساله توجه كرد كه كمك دولت احمدی‌نژاد به برخی نمایندگان خاص صرفأ با هدف سیاسی صورت گرفته است. در گذشته هم برخی مساعدت‌ها از سوی دولت نسبت به برخی نمایندگان به صورت برخی اعتبارات و «بن» صورت می‌گرفت اما هیچ‌كدام برای عمل متقابل و چشمداشت نبود. دولت احمدی‌نژاد تنها دولتی بود كه با كمك به برخی نمایندگان از آنها چشمداشت طلب می‌كرد.

 

این مساله هم درباه استیضاح آقای كردان وجود داشت و هم درباره انتخابات مجلس هشتم. در هر دو این اتفاقات احمدی‌نژاد تلاش كرد از طریق پرداخت پول فضای سیاسی را به سود خود تغییر دهد كه این مساله خلاف قانون است. تمام كسانی كه در این مساله دخالت داشتند باید تحت پیگرد قانونی قرار بگیرند. نامه آقای رحیمی برگی از یك كتاب قطور درباره دولت احمدی‌نژاد است كه امیدواریم دیگران هم بخش‌های بیشتری از آن را برای تاریخ و آگاهی افكار عمومی بیان كنند. 


 علی جنتی، وزیر ارشاد به‌عنوان یك مسئول عالیرتبه دولتی در سخنان بی‌سابقه‌ای از «اتاق عملیات» علیه دولت آقای روحانی خبر داده است كه تلاش می‌كنند ارزش‌های دولت تدبیر و امید را در افكار عمومی به ضدارزش تبدیل كنند. این برای نخستین‌بار در عمر دولت تدبیر و امید است كه یكی از مسئولان دولت از چنین عبارتی درباره مخالفان دولت استفاده می‌كند.

 

ارزیابی شما از سخنان آقای جنتی چیست؟
دولت یازدهم از ابتدای روی كار آمدن خود تاكنون با كارشكنی‌های مختلفی روبه‌رو بوده است. برخی كه باور نمی‌كردند در انتخابات ریاست‌جمهوری یكباره ورق برگردد و حسن روحانی با حمایت اصلاح‌طلبان رئیس‌جمهور شود به شكل‌های مختلف تلاش كردند در سیاست‌گذاری‌های دولت اخلال به وجود بیاورند. با این وجود برخی علائم ونشانه‌ها وجود دارد كه نشان می‌دهد اقدامات علیه دولت با سازماندهی و اتاق فكر صورت می‌گیرد. نطفه كارشكنی علیه دولت در برخی كانون‌های معلوم‌الحال شكل می‌گیرد.

 

ایده‌های این كانون‌ها توسط برخی رسانه‌های غرض ورز برای تاثیرگذاری برافكار عمومی منتشر می‌شود و پس از آن اقداماتی هماهنگ برای مخدوش كردن چهره دولت صورت می‌گیرد. این مساله به این معنی است كه نوعی برنامه‌ریزی از آغاز تا پایان عملیات مقابله با دولت صورت می‌گیرد و برای هر كسی در این برنامه‌ریزی نقشی تعریف شده است. مگر ممكن است بدون برنامه‌ریزی مجموعه‌ای از سوژه‌ها، موضوعات و شعارهای هدفمند در یك زمان مشخص در خبرگزاری‌های مختلف علیه دولت منتشر شود. این مساله كه عده‌ای سیاست‌های دولت را نپسندند و با اقدامات آقای روحانی موافق نباشند امری طبیعی است.

 

در همه جوامع برخی افراد نسبت به دولت‌های مستقر انتقاداتی را وارد می‌دانند. كسی نمی‌تواند مدعی شود دولت آقای روحانی هیچ گونه نقص و ضعفی ندارد. همه دولت‌ها همراه با نقاط ضعف و قوت‌های خاص خود هستند. مساله اینجاست كه عده‌ای بدون شناسنامه به‌صورت پنهانی در تاریكی و سایه علیه دولت روحانی اقدام می‌كنند. اینكه عده‌ای با مردم و دولت صادق نیستند و در خفا و پستوها علیه دولت برنامه‌ریزی می‌كنند جای سوال دارد.

 

برخی رسانه‌ها هم ناآگاهانه به ابزاری برای ترویج افكار این عده درآمده‌اند. هدف مهم و نهایی این عده این است كه با تحریف واقعیت‌ها و دروغگویی به مردم و افكار عمومی چنین القا كنند كه در انتخاب روحانی اشتباه كرده‌اند. این جریان تلاش می‌كند نقاط قوت دولت را مخدوش كند. البته آقای روحانی و وزرای ایشان باید مراقب باشند وارد میدان بازی این جریان نشوند. وارد شدن به بازی افراطیون وقت و هزینه دولت را مصروف به خود می‌كند و سبب استهلاك بیشتر دولت خواهد شد. استهلاك بیشتر دولت هم در كارآمدی دولت تاثیرگذار است و سبب به مخاطره افتادن دستاوردهای دولت خواهد شد.

 

جریان قصد دارد مشكلاتی كه توسط خود این جریانی و دولت گذشته صورت گرفته است را به آقای روحانی منتسب كند وتوقع دارند آقای روحانی به این مشكلات رسیدگی كند. دولت اصولگرا یك چاه عمیق را تحویل آقای روحانی داده و وی را مورد بازخواست قرار داده كه آن مجتمع بیست طبقه كه وعده داده بودی چه شد. دولت آقای روحانی از ابتدای روی كار آمدن تاكنون با تلاش شبانه روزی تازه این چاله را پر كرده و به كف رسانده است. چگونه می‌توان توقع داشت روی خرابه یك‌شبه قصر ساخت. آن شخصی كه معجزه هزاره سوم بود كشور را با بزرگ‌ترین چالش‌ها روبه‌رو كرد. آقای روحانی كه از ابتدای روی كار آمدن اعلام كرد بنده «نه معجزه قرن هستم و نه اتصالی به آسمان دارم»

 

بلكه یك فرد معمولی هستم كه به‌جای شعار «فكر» می‌كنم. نكته تعجب‌آور این است كه جریان مخالف دولت، مساله كاهش قیمت نفت را كه امری طبیعی از زمان روی كارآمدن اوپك تاكنون بوده را به دولت آقای روحانی ارتباط می‌دهند. اگر قرار باشد كسی در این زمینه مقصر باشد دولت قبل است. چرا كه به جای ایجاد فضا در بازار جهانی برای فروش بیشتر نفت ایران با ایجاد تنش بازار نفت ایران را به هم زدند و سبب تحریم بین‌المللی علیه ایران شدند. درباره سخنان آقای جنتی نیز باید دوباره به این مشكل دولت یازدهم اشاره كنم. دولت آقای روحانی دچار نقصان درساماندهی ارتباط خود با مردم است. این دولت همچنان در ارتباط مستقیم با افكار عمومی دچار لكنت زبان است. متاسفانه مهم‌ترین رسانه دولت شخص آقای روحانی است كه آن هم گاهی اوقات دچار رفتارها و سخنان كلیشه‌ای می‌شود. به نظر من دولت روحانی باید در این زمینه تجدیدنظر كند.


  اخبار سیاسی  -  ارمان 
 


ویدیو مرتبط :
نشست همگرایی اصولگرایان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مراسم افطاری سیاسی اصولگرایان/اظهارات باهنر، عسگراولادی و پورمحمدی درباره انتخابات، روحانی، موسوی و کروبی...



شکست اصولگرایان در انتخابات,افطاری اصولگرایان,پورمحمدی,ناطق نوری,مراسم افطاری سیاسی اصولگرایان

اظهارات باهنر، عسگراولادی و پورمحمدی درباره انتخابات، روحانی، توبه موسوی و کروبی و نقد دولت

اولین مراسم افطاری سیاسی اصولگرایان بعد از انتخابات ریاست جمهوری،حال و هوایش مثل آب و هوای این روزهای پایتخت بود.

درخت های بلند قامت دانشگاه امام صادق(ع) تا ورودی مسجد این دانشگاه چهره های سیاسی را مهمان سایه خود کردند تا در یکی از گرمترین روزهای تهران، فضای افطاری سیاسی اعضای جامعه اسلامی مهندسین، با حضور مهمانان سیاسی اش گرم باشد.

علاوه براعضای جامعه اسلامی مهندسین، میرسلیم، عسگراولادی و نبی حبیی از اعضای حزب موتلفه، جمعی از نمایندگان مجلس هشتم و نهم و علی آبادی رئیس کمیته المپیک و حاجی بابایی وزیر آموزش و پروش دولت دهم هم ده دقیقه به 8 عصر داخل مسجد دانشگاه مهمان مهندسین سیاسی شدند. این جمع اصولگرایانه یک مهمان اصلاح طلب هم داشت،مهر علیزاده رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی که این روزها حرفهایی درباره مسئولیت هایش شنیده می شود از جمله شهرداری تهران.

ناطق نوری نیامد
انتظارها برای حضور علی اکبر ناطق نوری که قرار بود بعد از مدتها سخنران یک مراسم شود هم ناکام ماند. وقتی مصطفی پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور و وزیر اسبق کشور در دولت نهم مورد استقبال محمد رضا باهنر قرار گرفت و پورمحمدی به خبرنگاران گفت که در این مراسم سخنرانی دارد، مشخص شد که ناطق نوری باز هم سکوت را به حضور در مجامع سیاسی ترجیح می دهد.
دلیل این عدم حضور اما تلفنی بود که ظهر روز پنجشنبه به او شده بود و ناطق نوری اعلام کرده است به دلیل «کار غیر مترقبه» نمی آید.

 چرایی غیبت ناطق نوری
باهنر که سخنانش همیشه طنزی ریز دارد در ادامه به حاضران گفت که به ناطق‌نوری بعد از مدتها یخ بندان پیشنهاد حضور در این جلسه را داده و او قبول کرد، اما ظهر پنجشنبه اطلاع داده که به‌ علت «کار غیر مترقبه و مسافرت» نمی‌تواند حضور پیدا کند.
او این را هم گفت که امیدوار است «ناطق نوری کماکان در ریکاوری نماند، و این عدم حضور را جبران کند، چون دوران ریکاوری تمام شده و همه باید برای کار به میدان بیایند.»

جنس فلز وجود روحانی
بخشی از صحبت های باهنر هم درباره دولت روحانی بود که می گفت روحانی علاوه بر شعارهایش جنس «فلز وجودش» هم اعتدال است و به شعار خلاصه نمی‌شود.
او تاکید کرد که در 16 سالی که با وی در مجلس همکاری داشته است، پی برده رویه روحانی همین است.


باهنر درباره کابینه روحانی هم خبر داد که «خیلی از گروه‌ها پاشنه در مرکز تحقیقات را درآورده‌اند و می‌گویند: شما که شعار فراجناحی می‌دهید از نیروهای ما نیز استفاده کنید!»
او گفت که لذا ما به رئیس‌جمهور منتخب گفتیم: هیچ نیرویی را به شما معرفی نمی‌کنیم، چرا که وی به‌خوبی نیروها را می‌شناسد و ما تصمیم گرفتیم که باری روی دوش او نگذاریم.

درخواست عسگر اولادی از موسوی و کروبی
حدود 8 شب حبیب الله عسگراولادی که در مراسم حضور داشت از مسجد دانشگاه امام صادق(ع) بیرون آمد و در جمع خبرنگاران از ارزیابی اش از تشکیل حزب فراگیر اصولگرا، خیر الموجودین بودن روحانی و آرامش کنونی کشور و البته درخواست مجددش از کروبی و موسوی برای توبه گفت.

حبیب الله عسگر اولادی سخنانش درباره موسوی و کروبی را در حالی عنوان کرد که خبرنگاران سوالی از او در این زمینه نپرسیدند ولی او در انتهای صحبت هایش تاکید کرد که «از آقای مهندس موسوی وحجت الاسلام و المسلمین کروبی برادرانه درخواست دارم که با توجه به اینکه ماه رمضان ماه توبه است نسبت به امام و رهبری و نظام یک شرایطی را ایجاد کنند که ما در شب های قدر این آرامشی را که در این کشور پدید امده است را با دعا به جانب پروردگار ببریم و از طرف دیگر عید فطرمان امسال رنگ دینی، مذهبی، ملی و کشوری بگیرد.»
او همچنین در پاسخ به سوال خبرآنلاین دربار اینکه پیغامی از این دو فرد دریافت کردید، گفت:نخیر! هنوز دریافت نکردم ولی امیدوارم آن دو هم به فکر بیفتند و با موضع گیری جدیدشان آرامش را در کشور افزایش دهند.

حزب فراگیراصولگرایان هم که بعد از تصمیم اصلاح طلبان برای تشکیلش سر زبان برخی از اصولگرایان هم افتاد، موضوع دیگری بود که خبرآنلاین آن را با عسگر اولادی در میان گذاشت و او تاکید کرد که حزب فراگیر به معنای یک حزب نیست بلکه احزاب نباید صنفی و جریانی باشند و باید نیروهای مذهبی که به آینده و سعادت ملت اعتقاد دارند تشکل یابند و ما به این معنا از حزب فراگیر استقبال می‌کنیم.

تجربه حزب جمهوری و چرایی شکست آن
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه در حزب فراگیر همه اقشار باید حضور داشته باشند و آن تبدیل به حزبی صنفی و جریانی نشود، گفت: معتقدیم حزب مؤتلفه از روز اول یک حزب فراگیر بوده است.
عسگراولادی درباره اینکه تجربه حزب جمهوری اسلامی در دوره فعلی امکان پذیر است، خاطرنشان کرد: تجربه حزب جمهوری اسلامی خوب بود اما دشمنان از اینکه در ایران یک حزب فراگیر و موفق مستدام بماند خوشنود نیستند و لذا به منظور تخریب حزب جمهوری حزبی دیگر با نام حزب جمهوری خلق مسلمان تشکیل دادند و سعی داشتند جمهوری اسلامی را تخریب کنند و بعد از اینکه از ترور شخصیت شهید بهشتی نتیجه‌ای نگرفتند به ترور فیزیکی روی آوردند.

حزب فراگیر تصنعی نمی شود
عسگراولادی در خصوص اینکه آیا بحثی شده که جبهه پیروان فراگیر شود، گفت: امکانش وجود دارد اما باید مطرح شود؛ چرا که حزب فراگیر تصنعی نمی‌شود و باید زیربنایی تشکیل شود و اگر بخواهد نمایشی باشد به حزب انتخاباتی تبدیل می‌شود.

وی در خصوص وضعیت آینده اصولگرایان و لزوم وحدت در بیان آنها گفت: اصولگرایان آزادی را در سایه استقلال، پایه‌های جمهوری اسلامی می‌دانند و با توجه به اینکه سلیقه‌های مختلفی وجود دارند و اصولگرایان به پهنای همه نیروهای معتقد به ولایت هستند و به یکی دو مجموعه منحصر نمی‌شوند.

تقدیر خداوند و انتخاب حسن روحانی
دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری با بیان اینکه وجود سلیقه‌های مختلف را در اصولگرایان ستایش می‌کنیم اما باید تدبیر کنیم، اضافه کرد: بنده به عنوان خادم در حزب مؤتلفه و جبهه‌ پیروان سعی کرده‌ام تدبیر کنیم و شاید از 10 ماه قبل تدبیر کردیم اما منتظر تقدیر خداوند بودیم و تقدیر خداوند بر این بود که روحانی رئیس‌جمهور شود.

عسگراولادی خاطرنشان کرد: بنده در روز بعد از انتخابات به روحانی گفتم که به شما رای ندادم اما وقتی شما انتخاب شدید می‌گویم که شما خیرالموجودین بودید و به حمدالله خداوند دعای ولی‌فقیه را مستجاب کرد و آرزوهایی که ایشان برای انتخابات داشت محقق شد و یک انسان معتدل و خردورز رئیس‌جمهور شد.
وی با اشاره به مواضع روحانی گفت: اگر در مطبوعات دقت کنید روحانی در خصوص رابطه با لبنان و سوریه موضعی گرفت که ما در کنار مقاومت در منطقه قرار داریم و به نظر بنده انتخاب وی تقدیر خداوند بود و ما باید تسلیم رضای خداوند باشیم.

اصلاح طلبان سیاه و اصولگرایان سفید نیستند!
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در بخش دیگری از سخنان خود تصریح کرد: در بین امام و رهبری نگرشی وجود داشته و دارد که ما جریانات و مجموعه سیاسی را سفید و سیاه تعبیر نکنیم و نگوییم که اصولگرایان سفید هستند و اصلاح‌طلبان سیاهند و باید همانطور که حضرت امام در منشور برادری در روزهای آخر حیات خود آورده‌اند و از هر 2 جناح خواستند که در سایه این منشور همگرایی داشته باشند ما نیز باید چنین کنیم.


وی در پاسخ به سوال دیگری در مورد فعالیت مجدد احزاب مشارکت و اعتماد ملی هم گفت: هیچ اشکالی ندارد و حالا که رئیس‌جمهور منتخب چتری را باز کرده که همه ملت ایران در زیر چتر دولت باشند اشکالی ندارد که آنها هم فعال شوند.
رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص اینکه اعضای این احزاب فعالیتشان را مشروط به آزادی دبیران کل خود کرده‌اند، اظهار داشت: بنده راجع به مواردی که به دستگاه قضایی مربوط می‌شود صحبت و دخالت نمی‌کنم.

آرزوی پورمحمدی درباره ناطق نوری
اما در مراسم سخنرانی مسجد دانشگاه که قبل از افطار برگزار شد بعد از باهنر، پورمحمدی رئیس سازمان بازرسی کل کشور پشت تریبون رفت و بعد از سخنان ابتدایی در خصوص برکت ماه رمضان، اشاره ای به حضور نیافتن ناطق نوری در این مراسم کرد و گفت: امیدوار بودیم که ایشان [ناطق نوری] با حضور در این مراسم روزه سکوتشان را می‌شکستند و همراهی و هم نوایی با یارانشان داشتند که البته دارند؛ و جای ایشان خالی است.

وی با بیان اینکه اصولگرایان باید به قانون اساسی و فرمایشات مقام معظم رهبری پایبند باشند، خاطرنشان کرد: عده‌ای در انتخابات ریاست جمهوری پیروز نشدند ولی معتقدم ما در این انتخابات به دستاوردهای مثبتی رسیدیم و بهترین اتفاق برای کشور پیش آمد.

کودتا، انقلاب یا خواست اجتماعی
پورمحمدی در ادامه سخنانش شرایط کشور و منطقه را حساس ارزیابی کرد و با اشاره به تحولات اخیر در مصر، اظهار داشت: در این کشور کودتا می‌کنند و بعد اسم آن را انقلاب یا خواست اجتماعی می‌گذارند و به‌ اسم دفاع از آزادی و حقوق مردم تروریست‌ها را به آنجا اعزام می‌کنند و می‌گویند: ما دنبال دفاع از اسلام هستیم.


وی یادآور شد: جریان سلطه، کفر، استکبار به‌همراه سربازان مفت، ارزان، بی‌عقل و افراطی با هم در خدمت سلطه جهانی جمع شده‌اند و به جان حق‌خواهان افتاده‌اند. این نشان می‌دهد که ما در شرایط سخت تاریخی قرار گرفته‌ایم و این شرایط حقیقتاً خطیر است. بنده معتقدم برای اینکه به پیروزی برسیم باید پایدار و همواره به یاد خدا باشیم.

آرامش امروز کشور
رئیس سازمان بازرسی کل کشور در بخش دیگری از سخنانش انتقاد را مهم و سازنده عنوان کرد و با بیان اینکه انتقاد در مسیر رشد و کمال جامعه مفید است، افزود: البته این انتقادها نباید به تنازع و ایجاد سو‌ءظن تبدیل شود. خوشبختانه وضعیت امروز کشور خوب است و ما در آرامش به سر می‌بریم؛ البته معتقدم که باید نسبت به گذشته هم نقدی داشته باشیم اما این انتقادات نباید تبدیل به کشمکش و سوءظن شود؛ باید از هرگونه تنازع پرهیز کنیم.

ادعای اصلاح طلبان
پورمحمدی اضافه کرد: سلیقه‌ای در انتخابات اکثریت آرای مردم را به دست آورد و ما اصولگرایان پیروز نشدیم؛ البته اصلاح‌طلبان هم نمی‌توانند ادعا کنند که محصول تشکیلاتی‌شان در انتخابات پیروز شده است.
وی با اشاره به عملکرد دولت فعلی و انتقاداتی که نسبت به عملکرد دولت مطرح می‌شود، گفت: دولت فقط 6 الی 7 وزیر نیست بلکه مجموعه عظیمی از کارگزاران را تشکیل می‌دهد که همه آنها تلاش‌های زیادی را انجام داده‌اند بنابراین نباید در طرح انتقادات افراط و تفریط کرد. واقعیت آن است که کارهایی انجام شده است. معتقدم ما باید قضاوت نسبی کنیم؛ قضاوت نسبی به ما می گوید در برابر ظرفیت‌های مادی، معنوی، سرمایه‌ها و زیرساخت‌هایی که داریم به خروجی، بهره‌وری و محصولات خوبی نرسیده‌ایم.

مواضع روحانی قدر مشترک انسان های دلسوز است
رئیس سازمان بازرسی کل کشور همچنین با اشاره به مواضعی که از سوی رئیس‌جمهور منتخب مردم در زمان تبلیغات انتخابات مطرح شده بود، اظهار داشت: آقای روحانی مواضعی را اعلام کردند که این مواضع قدر مشترک مطالبات انسان‌های دلسوز کشور است. ما باید این قدر مشترک را حفظ کنیم و به آن آسیب نرسانیم.

پورمحمدی قانون‌گرایی، تبعیت از ولایت، احترام به حقوق مردم، مشورت‌پذیری و هماهنگی قوا را از مواضع خوب و سازنده حسن روحانی رئیس‌جمهور منتخب مردم دانست و گفت: این مواضع همان مواضع اصولگرایانه است. پس می‌توان گفت اگر چه نامزد تشکللاتی اصولگرایان پیرو نشد، ولی مواضع اصولگرایی در انتخابات پیروز شد؛ بنابراین همه ما باید تلاش کنیم تا این اصول حفظ شود.

تزلزل فضای سیاسی کشور
وی تاکید کرد که فضای سیاسی ما از جهت قواعد، سنت ها و منش ملتهب و متزلزل و شناور است که باید آن را به حالت ثبات تبدیل کنیم و این مدت که از گردونه سیاست فاصله می گیریم فرصت خوبی برای بازسازی خودمان است که عیوب خودمان را ببینیم و با یک تجربه خوب و توان بهتر و انسجام بیشتر، آینده را ترسیم کنیم و قرار بگذاریم تقوا مبنای حرکتمان باشد./خبرآنلاین