اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصلاح طلبان مجلس دهم ، مخالف دولتند!


حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای ، با اشاره به رأی مردم به منتقدان دولت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در انتخابات به افرادی رأی دادند که اکثریت آنها در واقع همسو با دولت نبودند.

روزنامه کیهان: حجت‌الاسلام نصرالله پژمان‌فر نماینده مردم مشهد در مجلس شورای ، با اشاره به رأی مردم به منتقدان دولت در انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی گفت: مردم در انتخابات به افرادی رأی دادند که اکثریت آنها در واقع همسو با دولت نبودند.

وی افزود: اکثریت قاطع کسانی که در انتخابات مجلس دهم رأی آوردند همسو با دولت نیست و چه اصولگرایان و چه حتی اصلاح‌طلبانی که به مجلس راه پیدا کرده‌اند منتقد دولت هستند.

منتخب مردم مشهد در مجلس دهم اظهار داشت: بعضی‌ها درصدد هستند تا این مسئله را القاء کنند که نگاه مردم در انتخابات اخیر تغییر کرده که این موضوع کاملا غلط است و می‌توان آن را در رأی مردم به نمایندگان مشاهده کرد.


ویدیو مرتبط :
کواکبیان: 25 نفر از اصلاح‌ طلبان مجلس دهم در انتخابات ثبت نام کرده اند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پیروزی اصلاح طلبان در مجلس دهم = فتنه جدید



اخبار ,اخبار سیاسی ,اصلاح طلبان

 

اخبار سیاسی - پیروزی اصلاح طلبان در مجلس دهم = فتنه جدید

محمدرضا باهنر از «خطر تغییر جریان در مجلس آینده» خبر داده و گفته «فتنه‌گران می‌خواهند فتنه جدیدی را به وجود آورند»؛ هشدار این چهره ی تاثیرگذار جریان اصولگرا، به خاطر رویکرد مثبت اصلاح طلبان به شرکت با قدرت در انتخابات مجلس دهم و تغییر فضای سیاسی به نفع اصلاح طلبان است.

همانطور که باهنر می گوید، «یخ اصلاح‌طلبان نیز با آمدن دولت جدید، در حال آب شدن است» و این از رسیدن تعدادی از فعالان سیاسی اصلاح طلب به کرسی های وزارت، معاونت و حتی معاون اولی دولت جدید پیداست، کرسی هایی که تا روز قبل از انتخابات 24 خردا 92 کسی تصور نمی کرد روزی در اختیار کسانی قرار بگیرد که فتنه گر خوانده می شدند.

پس از انتخابات 24 خرداد که با همراهی، تشویق و دعوت اصلاح طلبان به انتخاب حسن روحانی منجر شد، فضای سیاسی برای فعالیت اصلاح طلبان تا حدی زیادی باز شد، نشریات اصلاح طلبان با خودسانسوری کمتری فعالیت می کنند و اصلاح طلبان برای سخنرانی و حضور در مجامع عمومی امکان نسبتا متفاوتی با 4 سال گذشته پیدا کرده اند که نمود آن در انعکاس خبر فعالیت آنها در رسانه ها پیداست.

از سوی دیگر، با شکست کاندیداهای رقیب اصلاح طلبان در انتخابات ریاست جمهوری، به صورت طبیعی ترکیب مجلس نیز دچار تغییر خواهد شد، به ویژه اینکه اصلاح طلبان بر خلاف موضع عدم شرکت در انتخابات مجلس نهم، بنا دارند که در انتخابات آتی شرکتی موثر داشته باشند.

بخشی از اصولگرایان مانند آقای باهنر در این روزها تلاش می کنند با ایراد اتهام به اصلاح طلبان و ارایه ی تحلیل هایی به یک دست شدن اصولگرایانی در انتخابات مجلس آینده برسند که وحدتشان را در انتخابات 24 خرداد از دست داده بودند؛ ضمن اینکه این اتهامات می تواند بهانه ای برای ردصلاحیت کاندیداهای رقیب بشود.

چند روی پیش، آیت الله جنتی، دبیر شورای نگهبان که مسوول بررسی صلاحیت های انتخابات مجلس است، در موضعی حمایت آمیز از اصولگرایان، بر «ایجاد امید در مجموعه دوستان اصولگرا» تاکید کرده و گفته بود: اصولگرایان حرکت کنند، از گذشته عبرت بگیرند، نقاط ضعف خود را بشناسند و آنها را برطرف کنند.

آقای جنتی نیز مانند باهنر البته بدون آوردن نام از اصلاح طلبان گفت: بعضی‌ها برای مجلس خبرگان و مجلس شورای اسلامی دارند طراحی می‌کنند و نقشه می‌کشند، باید مراقب بود که به اهداف شوم خود نرسند.

البته دبیر شورای نگهبان برای اینکه خیال «دوستان اصولگرا» راحت باشد، یادآور شد: شورای نگهبان با اقتدار در چارچوب قانون به وظایف خود عمل می‌کند.

منظور آقای جنتی از «وظایف خود»، رد صلاحیت کسانی است که از نظر «دوست اصولگرایان»، صلاحیت کاندیدا شدن در انتخابات را ندارند و یا به قول محمدرضا باهنر، به دنبال ایجاد «فتنه جدید» هستند.
اخبار سیاسی - انصاف نیوز