اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصفهان شلوغ ترین شهر ایران در نوروز


رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشورامروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استان اصفهان گفت: استان‌های قم و مازندران هم به ترتیب رتبه دوم وسوم را به خود اختصاص دادند.

همشهری آنلاین: اصفهان رتبه اول ورود گردشگر را از آغاز تعطیلات نوروزی تا کنون کسب کرد.

رئیس ستاد تسهیلات سفرهای کشورامروز در جلسه ستاد تسهیلات سفرهای استان اصفهان گفت: استان‌های قم و مازندران هم به ترتیب رتبه دوم وسوم را به خود اختصاص دادند.

آقای جهانیان افزود : میزان مسافران ورودی به استان‌های مختلف نسبت به پارسال 5/55 درصد و بازدید از جاذبه های گردشگری 106 درصدرشد داشته است.

وی با اشاره به اینکه 3 میلیون و235 هزار نفر در کشور دارای سفر کارت هستند گفت: دارندگان سفر کارت‌ها در ایام نوروز از خدمات هزار و500 مرکز پذیرایی واقامتی بهره مند می شوند .

وی توسعه صنعت گردشگری بویژه درآمد صنعت توریسم وورود گردشگر به کشور را از اهداف سال حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی دانست گفت: مسئولان امسال برای سفر 7 میلیون و500 نفر در ایام نوروز تسهیلات فراهم کرده‌اند.


ویدیو مرتبط :
Iran Flowers park, Isfahan city بوستان گل ها شهر اصفهان ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

گاردین : تهران شهر شلوغ و پر از رازهای پنهان زیر پوستی است / احمدی نژاد رفته و درهای ایران به دنیا باز شده است



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید


گاردین :
تهران شهر شلوغ و پر از رازهای پنهان زیر پوستی است / احمدی نژاد رفته و درهای ایران به دنیا باز شده است / مردم دنیا زیبایی های مرموز ایران را خواهند دید

روزنامه گاردین نوشت تعداد گردشگران استرالیایی به ایران افزایش یافته است.

این روزنامه انگلیسی در پایگاه اینترنتی خود در مقاله ای به قلم پاول فارل نوشت، سفر با قطار از استانبول به تهران یک از عالی ترین سفرهای ریلی در جهان است. مسافران در این سفر که چهار روز طول می کشد با قطار اکسپرس ترانس آسیا از ترکیه عبور می کنند و با گذر از میان کوه ها به سمت شرق می روند. این مسیر پوشیده از زیبایی های طبیعی است. این قطار در کنار دریاچه وان متوقف می شود و قطار دیگری مسافران را به قلب تهران می برد.

از زمانی که وزارت امور خارجه و تجارت استرالیا توصیه های خود را برای سفر به ایران کاهش داده است، گردشگران بیشتری از این کشور از این فرصت برای سفر به ایران استفاده می کنند. اکنون به گردشگران به جای آن که توصیه شود در سفر خود به ایران تجدید نظر کنند، گفته می شود که بیشتر احتیاط کنند.

شنیدن این خبر که استرالیا توصیه های خود به مسافران ایران را کاهش داده، دلگرم کننده است. این تصمیم پس از آن اتخاذ شد که دولت انگلیس نیز گام های مشابهی را برداشته بود. وزارت امور خارجه انگلیس در ماه ژوئیه توصیه های سفر به ایران را کاهش داد.

نویسنده این مقاله نوشته است که خود در ژانویه ۲۰۱۱ به ایران سفر کرده بود. درست زمانی که منطقه به شدت بی ثبات شده بود و کمی قبل از آن که بهار عربی خاورمیانه و شمال آفریقا را فرا بگیرد. ایران در آن زمان درگیر مسایل پس از انتخابات و پیروزی محمود احمدی نژاد بود.

وی افزود اما در آن زمان نیز ایران کشوری زیبا و مسحور کننده بود. مردمی که با آنها ملاقات کرده بود صمیمی بودند و با مسافران خارجی با احترام برخورد می کردند. نویسنده مقاله در ادامه نوشت ،ایران کشوری با شکوه با تاریخچه ای از امپراطوری هایی است که مدت هاست به پایان رسیده اند. تهران شهر شلوغ و پر از رازهای پنهان در زیر پوست خود است، شهری با جمعیت بسیار جوان که بسیار کمتر از آن چه که بسیاری از مردم تصور می کنند، سنت گرا است.

در پایان این مقاله آمده است گشوده شدن آهسته درهای ایران به روی بقیه جهان پس از دولت احمدی نژاد و توافق هسته ای تاریخی می تواند مثبت باشد و این امید به وجود آمده است که مردم بیشتری زیبایی های این کشور مرموز را از نزدیک ببینند.

 

اخبار اجتماعی - تیک