اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصغر فرهادی پاسخ محبت فردوسی پور را داد


عادل فردوسی پور همیشه نشان داده که به سینما علاقه خاصی دارد. او سال گذشته در میان یکی از آیتم هایش چندین بار نام فیلم های عبدالرضا کاهانی و اصغر فرهادی و حتی پیمان معادی را آورد و تنها کسی بودکه از اصغر فرهادی به خاطر اسکار «جدایی نادر از سیمین» تشکر کرد.

روزنامه تماشا: عادل فردوسی پور همیشه نشان داده که به سینما علاقه خاصی دارد و در لابلای صحبت هایش نقبی به فیلم ها و سازنده های شاخص می زند. او سال گذشته در میان یکی از آیتم هایش چندین بار نام فیلم های عبدالرضا کاهانی و اصغر فرهادی و حتی پیمان معادی را آورد و تنها کسی بودکه از اصغر فرهادی به خاطر اسکار «جدایی نادر از سیمین» تشکر کرد.

به گزارش «بانی فیلم» او حتی در برنامه آخرش در سال 91 از چهره های هنرمندی نظیر حبیب رضایی، رامبد جوان و سروش صحت هم به عنوان میهمان دعوت کرد. حالا گویا این بار نوبت تشکر اصغر فرهادی از اوست.

اصغر فرهادی پاسخ محبت فردوسی پور را داد

فرهادی با تمهید جالبی در فیلم جدیدش به این دلبستگی فردوسی پور واکنش مثبت نشان داده و به نوعی چهره سرشناس عرصه اجرا و گزارشگری را مشمول لطف خود قرار داده است. ماجرا از این قرار است، در سکانسی از فیلم «گذشته» شاهدیم که کاراکتر احمد با بازی علی مصفا برای بازگرداندن دختر قهر کرده اش به منزل دوست خانوادگی شان شهریار (با بازی بابک کریمی) می رود.

در همین فصل شهریار مشغول تماشای برنامه ای در تلویزیون است که با کمی دقت روی آن می توان صدای عادل فردوسی پور را به خوبی تشخیص داد، صدایی که مربوط به یکی از بخش های برنامه 90 است و به بازی تیم های فوتبال سپاهان و استقلال می پردازد.

 البته فرهادی با زیرکی به گونه ای این بخش را در فیلمش جا داده است که صرفا صدای فردوسی پور شنیده شود و تصویر در پس زمینه چندان مشخص نباشد تا از این راه، اهمیت و جایگاه خاص فردوسی پور، فارغ از صداوسیما را برای تماشاگرش روشن کند.

شاید هم از این راه خواسته زیرکانه گلایه مندی خود را از صداوسیما منعکس کند که در قبال اخبار دریافت جوایز و افتخارات فیلم های اخیر این کارگردان، موضع انفعالی اتخاذ کرد. فرهادی در آثار خود ثابت کرده برای هر حرکت و نمایی طرح و ایده ای دارد و بی دلیل چیزی را در فیلم هایش جای نمی دهد. در سکانس مذکور هم وقتی یک کاراکتر در دل اروپا برنامه 90 را می بیند، یعنی محبوبیت فردوسی پور خارج از مرزهای ایران هم جریان دارد.


ویدیو مرتبط :
فردوسی پور و اصغر فرهادی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

سورپرایزهای شهاب حسینی در نشست «فروشنده» / احتمال بازیگری اصغر فرهادی و علاقه به فردوسی پور



اخباربازیگران,اخبارهنرمندان,حسینی

شهاب حسینی در نشست مطبوعاتی فیلم «فروشنده» از آرزوی قلبی اش برای بازی گرفتن از اصغر فرهادی گفت.

به گزارش خبر آنلاین،شهاب حسینی درباره احتمال حضور دوباره‌اش در تئاتر در نشست مطبوعاتی «فروشنده»گفت: «بسیار علاقه‌مندم بار دیگر تئاتر کار کنم چون در تئاتر به ما خیلی خوش می‌گذرد و حس و حال آن با سینما اصلاً قابل مقایسه نیست. بسیار علاقه‌مندم یک تئاتر را کار کنم و متنی را نیز انتخاب کرده ام و بسیار هم خوشحال خواهم شد آقای فرهادی هم بازی کند چون بازیگر بسیار خوبی است و حتماً باید یک بار بازی ایشان را جلوی دوربین ببینیم.»

لازم به ذکر است در زمانی که فرهادی هنزو به کارگردانی روی نیاورده بود در دوران دانشجویی اش کارهایی از خودش و همسرش را روی صحنه برده است و در بعضی از آنها بازی هم کرده است.

در انتها شهاب حسینی هم تشکری ویژه از عادل ‏فردوسی پور داشت که برنامه هفته گذشته اش را به «فروشنده» تقدیم کرده بود.حسینی در ادامه خودش را یکی از طرفداران برنامه نود عادل فردوسی پور معرفی کرد و درخواست کرد تا نشست را زودتر تمام کنند تا او به تماشای برنامه نود برسد

حسینی همچنین با ابراز خرسندی از دریافت نشان نخل در روز نیمه شعبان گفت: این همزمانی را به فال نیک می گیرم و این هدیه ناقابل را به آستان مبارک ایشان در جمکران تقدیم می کنم.‏