اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اصرار پوتین بر افزایش روابط ایران و روسیه


رییس‌‌ جمهور اسلامی ایران و رییس ‌جمهور فدراسیون روسیه در حاشیه چهاردهمین اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان دیدار و گفتگو کردند.

خبرگزاری مهر: رییس‌‌ جمهور اسلامی ایران و رییس ‌جمهور فدراسیون روسیه در حاشیه چهاردهمین اجلاس سازمان همکاری‌ شانگهای در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان دیدار و گفتگو کردند.

حجت‌الاسلام حسن روحانی در این دیدار که روز جمعه در «دوشنبه» پایتخت تاجیکستان برگزار شد، گفت: جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط با همسایگان بویژه روسیه اهمیت زیادی قایل است.

وی با اشاره به مذاکرات یکسال گذشته خود با رییس‌ جمهور روسیه که در بیشکک و شانگهای صورت گرفته بود، افزود: پیگیری اهداف بلند مدت در روابط فی‌مابین به نفع دو ملت و کل منطقه است و ارتباطات سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی تهران – مسکو طی سال گذشته در مسیر صعودی قرار گرفته است.

رئیس قوه مجریه اراده جمهوری اسلامی ایران برای توسعه روابط ایران و روسیه را جدی خواند و تصریح کرد: دو کشور در زمینه علم و فناوری همکاری‌های خوبی داشته‌اند و این روند باید با توسعه هر بیشتر روابط دو کشور در زمینه‌های فنی و مهندسی، تجارت و همچنین صدور خدمات و کالاهای کشاورزی تقویت شود.

روحانی ارتباط هر چه آسان‌تر و بیشتر تجاری و بخش خصوصی دو کشور را پشتوانه ارزشمندی برای همکاری‌های استراتژیک ارزیابی کرد و خواستار تسهیلات هر چه بیشتر طرف روسی برای سرمایه‌گذاران و فعالان بخش خصوصی ایران شد.

«ولادیمیر پوتین» رییس‌ جمهور روسیه نیز با ابراز خرسندی از دیدار مجدد با روحانی، گفت: روابط دو کشور همواره در حال گسترش است و علاوه بر پروژه‌های به ثمر رسیده، طرح‌های زیادی در مسیر توافق یا اجرا قرار دارند.

وی به برگزاری کمیسیون مشترک همکاری‌های دو کشور در تهران اشاره کرد و اظهار داشت: برای پیگیری و تحقق این توافقات، کمیته ویژه‌ای در روسیه تشکیل خواهد شد.

رییس‌ جمهور روسیه همچنین به برخی همکاری‌ها در زمینه علوم نوین، فناوری ارتباطات و نیز ادامه همکاری در حوزه انرژی اشاره و بر رساندن روابط فرهنگی و اجتماعی ایران و روسیه به نقطه‌ای مطلوب تأکید کرد.

در این دیدار همچنین روند مذاکرات ایران و ۱+۵ مورد بررسی و ارزیابی قرار گرفت و طرفین از رسیدن به توافق جامع در دوره زمانی مورد نظر حمایت کردند.


ویدیو مرتبط :
اسکورت پوتین رئیس جمهور روسیه در ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

پوتین: روابط روسیه و ایران استراتژیک است



اخبار,اخبار سیاست خارجی   ,خبرهای سیاست  خارجی  ,  روابط  ایران  وروسیه

مشاور بین الملل مقام معظم رهبری روز چهارشنبه 14 بهمن ماه با پوتین رییس جمهوری روسیه دیدار و آخرین وضعیت همکاری های دو جانبه و منطقه ای را مورد گفت وگو قرار داد.

به گزارش ایرنا، در این دیدار رییس جمهوری روسیه ضمن ابراز خرسندی از توسعه روابط راهبردی دو کشور گفت :ضروری است همکاری ها در تمامی زمینه ها گسترش یافته و از همه ظرفیت ها در این جهت بهره برداری شود.


دکتر ولایتی نیز در این دیدار ضمن ابراز خرسندی از ملاقات رییس جمهور روسیه، به دیدگاه مقام معظم رهبری در نگاه به شرق و توسعه همکاری ها با روسیه اشاره کرد و گفت:جمهوری اسلامی ایران و روسیه در جهت تنظیم روابط راهبردی و استراتژیک گام بر می دارند و این مسیر بازگشت ناپذیر در توسعه و گسترش همکاری های راهبردی و استراتژیک می تواند به ایجاد ثبات و صلح در منطقه و عرصه بین المللی کمک نماید.


ولایتی که به دعوت موسسه تحقیقات استراتژیک روسیه به این کشور سفر کرده است علاوه بر شرکت در کنفرانس همکاری های ایران و روسیه در شرایط نوین ژیوپلتیک،با مقامات عالی این کشور از جمله دستیار ارشد رییس جمهور،نماینده ویژه رییس جمهور،دبیر شورای امنیت ملی،رییس و اعضا کمیته بین الملل دوما و برخی دیگر از مقامات دیدار و در خصوص روابط دو جانبه،منطقه ای و بین المللی به تبادل نظر پرداخت.


  اخبار سیاست  خارجی  - ایرنا