اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشغال ایران در جنگ جهانی دوم +عکس


گرچه یک روز پس از آغاز جنگ جهانی دوم، ایران طی اعلامیه‌ای بی طرفی خود را در این نبرد اعلام كرد و به اتباع خارجی نیز اخطار داد از هرگونه بروز احساسات منافی با بی طرفی ایران بپرهیزند اما این امر نیز نتوانست مانع از سرایت آتش جنگ به خاک ایران شود.


ویدیو مرتبط :
مقایسه جنگ های جهانی و جنگ هشت ساله ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

جنگ جدیداسرائیل علیه ملت ایران +عکس



  جنگ جدیداسرائیل,دولت اسرائیل ,جنگ اسرائیل علیه ایران,اخبار,زوج اسرائیلی,شهروند اسرائیلی, شبکه‌های اجتماعی,شهروندان اسرائیلی

 

جنگ جدیداسرائیل علیه ملت ایران +عکس

وبلاگ ' کشکول ' نوشت:

یک زوج اسرائیلی کمپینی برای ابراز محبت و دوستی به شهروندان ایرانی و مخالفت با جنگ به‌راه انداخته‌اند . عده ای به اصطلاح ایرانی !!!! نیز در واکنش کمپینی برای ابراز علاقه‌ی ایرانی‌ها به شهروندان اسرائیل به‌راه‌ انداخته‌اند .

رونی ادری، شهروند اسرائیلی، صحبت خود را در ویدیوی کوتاهی که در تاریخ 15 مارس در سایت "یوتیوب" به اشتراک گذاشته است، با چند جمله‌ی زیر شروع کرد.

شبکه خبری دویچه وله با ظاهری به اصطلاح بی طرفانه اقدام به تهیه گزارشی در این  ارتباط کرده است :

 

«اسم من رونی است، 41 سال سن دارم. من معلم و طراح گرافیک و یک پدر هستم. شهروند اسرائیل‌ام و به کمک شما نیاز دارم. در روزهای اخیر در اخبار تلویزیون می‌شنویم که به زودی جنگی بزرگ بین اسرائیل و ایران رخ خواهد داد، سیاستمداران اسم این جنگ را «دفاع از خود» می‌گذارند، ما مردم هر دو کشور نشسته‌ایم و اخبار را نگاه می‌کنیم، انگار نه انگار که این جنگ زندگی همه‌ی ما را تحت‌تاثیر قرار خواهد داد.»

بعد ازانتشار این فیلم صفحه فیس بوک آن هم راه اندازی گردید وبه سرعت در حال عضو گیری می باشد.

 

رونی ادری و میشل تامیر، از شهروندان اسرائیلی و ایرانی خواسته‌اند که آن‌ها هم عکسی از خودشان و پیغام دوستی‌شان برای مردم کشوری که بیش از 30 سال است سیاستمدارانش با یکدیگر رابطه‌ی خصمانه و پرتنشی دارند را به آن‌ها ایمیل کنند. رونی و میشل عکس‌های کاربران اسرائیلی و ایرانی از سراسر جهان و پیغام‌ آن‌ها را پوستر کرده و در صفحه‌ی "فیس‌بوک" این کمپین منتشر می‌کنند.

تنها چند روز بعد از ویدیوی کوتاه رونی، صدها شهروند اسرائیلی از عکس‌های خود پوسترهایی با پیام "مردم ایران! اسرائیلی ها شما را دوست دارند" ساخته و در وبلاگ‌ها یا شبکه‌های اجتماعی منتشر کردند.

 

رونی و همسرش میشل تامیر، پوستری را طراحی کرده‌اند که آن دو را نشان می‌دهد که دختر کوچکشان را بغل کرده‌اند، رو به دوربین می‌خندند و پایین پوستر نوشته‌اند:« مردم ایران!ما شما را دوست داریم. ما هرگز شما را بمباران نخواهیم کرد.»

رونی ادری و میشل تامیر، از شهروندان اسرائیلی و ایرانی خواسته‌اند که آن‌ها هم عکسی از خودشان و پیغام دوستی‌شان برای مردم کشوری که بیش از 30 سال است سیاستمدارانش با یکدیگر رابطه‌ی خصمانه و پرتنشی دارند را به آن‌ها ایمیل کنند.

 

"مردم اسرائیل! ایرانی‌ها شما را دوست دارند"

تنها 2 روز بعد از انتشار ویدیوی رونی و شروع کمپین او در شبکه‌های اجتماعی، کاربران ایرانی شبکه‌های اجتماعی هم دست به کار شدند و در فیس‌بوک صفحه‌ای را با نام "مردم اسرائیل!ایرانی‌ها شما را دوست دارند" ساختند.

 

کاربران ایرانی هم از همان شعار و قالب پوستر پیشنهادی رونی استفاده کردند و از سراسر دنیا شروع به انتشار پیغام دوستی خود خطاب به اسرائیلی‌ها کردند. بعضی از آن‌ها نیز عکس و پیغام خود را برای رونی و همسرش میشل فرستادند. کاربران ایرانی در توضیح صفحه‌ی فیس‌بوکی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عبری نوشته‌اند:«ایرانیان هرگز از اسرائیلی‌ها نفرت ندارند.»

میشل تامیر در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اسرائیلی "هآرتص" می‌گوید:« بعد از خواندن پیام‌های ایرانی‌ها بارها گریه کردم. دختر کوچکی که مدرسه می‌رود در پیغامش برای ما نوشته بود در مدرسه‌اش در ایران آن‌ها را مجبور می‌کنند که پرچم اسرائیل را زیرپا لگد کنند. او نوشته بود از وقتی پوستر من و رونی و دختر کوچکمان را دیده بود، برایش خیلی خیلی سخت است که پرچم کشور ما را زیرپا لگد کند.»

 

با توجه به مطالب موجود در صفحه فیس بوک و همچنین  وب سایت راه اندازی شده چند مطلب حائز اهمیت می باشد که در ذیل به آن اشاره می شود :

نکته اول :

« مردم ایران!ما شما را دوست داریم. ما هرگز شما را بمباران نخواهیم کرد.»

نویسنده و یا نویسندگان با این شعار اقدام به طرح دوستی کرده اند که دوستی مردم با مردم  ولی  باز هم  موضع خصمانه خود را ادامه داده می گویند ما شما رابمباران نخواهیم کرد !!!

مگر مردم عادی در اسرائیل دسترسی به بمب دارند !!!؟؟؟

نکته دوم :

کاربران ایرانی در توضیح صفحه‌ی فیس‌بوکی به سه زبان فارسی، انگلیسی و عبری نوشته‌اند:«ایرانیان هرگز از اسرائیلی‌ها نفرت ندارند.»

چه طور می شود که کاربران ایرانی ران انداز کمپین اینقدر مسط شده اند که در فاصله زمانی چند ساعته اقدام به برقراری  وب سایت به سه زبان نمونده اند !!!؟؟؟

نکته سوم :

میشل تامیر در گفت‌وگو با روزنامه‌ی اسرائیلی "هآرتص" می‌گوید:« بعد از خواندن پیام‌های ایرانی‌ها بارها گریه کردم. دختر کوچکی که مدرسه می‌رود در پیغامش برای ما نوشته بود در مدرسه‌اش در ایران آن‌ها را مجبور می‌کنند که پرچم اسرائیل را زیرپا لگد کنند. او نوشته بود از وقتی پوستر من و رونی و دختر کوچکمان را دیده بود، برایش خیلی خیلی سخت است که پرچم کشور ما را زیرپا لگد کند.»

 

دختر کوچکی  در ایران به مدرسه می رود و نحوه عبور از فیلترینگ را بخوبی می داند با فیس بوک کاملا آشنایی دارد ودر ضمن به روز نیز هست !!! ومطلبی را می گوید که باز به دولت اسرائیل باز می گردد پرچم اسرائیل !!!

 

بسیاری از این  نکات نیز در این صفحه فیس بوک و سایر شبکه های خبری نیز موجود می باشد که همگی نشان دهنده یک نکته می باشد :

" تمامی این سناریو نوشته دست دولت اسرائیل در جهت عملیات روانی علیه ملت  ایران می باشد "

ترساندن از بمباران

موضع قدرت صحبت کردن

مشروعیت بخشیدن به خود (آتش زدن پرچم)

مخالف بودن مردم ایران با دولت ایران در ارتباط با اسرائیل/مشرق