اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشرفی‌اصفهانی:سال‌94 نوبت بگم‌بگم‌های ماست



اخبار,اخبارسیاسی,انتخابات  مجلس

رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری می‌گوید که سال 94 به دلیل برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال مهمی است بنابراین اگر دولت این طرف سال (93) افشاگری کند مطالب برای سال 94 کهنه خواهد شد.

به گزارش فارس، عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور) چند روز پیش بود که در «یازدهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار مکتوب در حوزه موادمخدر و روانگردان‌ها و پیش‌سازها» نسبت به ورود «پول کثیف» به حوزه سیاست و قدرت هشدار داده و گفته بود که با حضور و ورود این پول‌ها به حوزه سیاست نیز روبه‌رو هستیم.

رحمانی فضلی تاکید کرده بود که اگر این پول‌ها (پول کثیف) کنترل نشود، به همه حوزه‌ها وارد خواهد شد؛ قاچاق و تروریست به دنبال کسب قدرت برای ایجاد حاشیه امن است و حتما برای این موضوع پول خرج می‌کند. اگر هوشیار نباشیم و مواظبت نکنیم حتما بخشی از این پول کثیف عزم ورود به حوزه قدرت و سیاست را خواهد کرد.

علی لاریجانی 13 اسفندماه یعنی درست 2 روز بعد از هشدار ورود پول‌های کثیف به سیاست از سوی وزیر کشور در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس از خود واکنش نشان داد. رئیس مجلس گفته بود که اخیراً یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است، اگر اطلاعی از انتقال چنین پولی در انتخابات اخیر دارند که ‌آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند؛ اینگونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد مگر مملکت قانون ندارد، اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.

وزیر کشور (14 اسفند 93) در حاشیه بازدید از کمپ ترک اعتیاد اخوان در مورد اظهارات خود پیرامون ورود پول‌های کثیف به حوزه‌های سیاست‌، گفته بود: آماده‌ام در صحن غیر علنی فرآیند پول‌های کثیف در اقتصاد را تشریح کنم. وی همچنین تصریح کرده بود که مگر ما گفتیم قانون نداریم حتما قانون داریم و کشور بر اساس قانون اداره می‌شود اما قانون به تنهایی کافی نیست ما قانون داشتیم شهرام جزایری به وجود آمد قانون داشتیم فساد 3 هزار میلیاردی به وجود آمد و قانون داشتیم بابک زنجانی‌ها به وجود آمدند.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفـت‌وگو با خبرگزاری فارس، به تعریف روشن‌تری از واژه «پول کثیف و حوزه سیاست پرداخت و گفت که پول‌های کثیف پول‌های غیرشرع و نامشروعی هستند که از طریق رانت، قاچاق، فروش مواد مخدر و زیرمیزی‌های برخی افراد برای ابقاء در قدرت و مقام به رئیس بالادستی، داده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در مورد این پول‌های کثیف امروز دو مقام ارشد دولتی همچون اکبر ترکان و آقای رحمانی فضلی هشدار داده‌اند که مبادا این پول‌ها وارد انتخابات شود تا افراد جدیدی به قدرت بنشینند و یا ابقاء شوند. اشاره حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی به این قسمت از صحبت‌های اکبر ترکان (مشاور ارشد حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور) است که گفته بود: این‌ها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ انجام دهند، نمی‌توانند ازپول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند.

به گفته ترکان، آنها با این پول‌های کثیف می‌خواهند درآوردگاه‌های سیاسی سال 94 شرکت کنند و اینکه سال 94 ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست. حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی نیز در این گفت‌وگو معتقد است که پول‌های کثیف فقط و فقط مربوط به دولت نهم و دهم بوده و ما (اصلاح‌طلبان و دولت یازدهم) هرچه می‌کشیم از دولت احمدی‌نژاد است چرا که قبل از دولت محمود احمدی‌نژاد اصلاً این مسائل مطرح نبود.

وی با بیان اینکه روح حاکم در دولت اصلاحات و کارگزاران، «ایثارگری»، «فداکاری» و «از خودگذشتگی» بوده است، گفت: انشالله کم‌کم مسائل باز و روشن می‌شود و مردم روشن خواهند شد و به قضاوت خواهند نشست که آیا دولت دهم پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است؟ به گفته حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی ریاست هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری، دولت محمود احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت تاریخ بعد از انقلاب است در حالی که این دولت خود را از همه دولت‌ها ممتاز می‌دانست اما مردم با قضایای معاون اول (محکومیت محمدرضا رحیمی از سوی دادگاه) دیدند که ویژگی‌های ممتاز این دولت چه بود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی ادامه داد: آقای رحیمی تا قبل از اینکه به زندان برود 9 اتومبیل در اختیار داشت که این اتومبیل‌ها مربوط به بیت‌المال بود و نمی‌آمدند پس بدهند. نباید با بیت‌المال چنین برخوردهایی صورت بگیرد. وی با بیان اینکه انشالله جزئیات برخی پرونده‌های اقتصادی در سال آینده بهتر روشن خواهد شد، گفت: طبیعتاً اگر دولت ادعا می‌کند که پول‌های کثیف به انتخابات وارد شده مستندات دارد و قطعاً باید مستندات داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که یعنی ورود پول‌های کثیف در دولت اصلاحات و کارگزاران سابقه‌ای نداشته است، گفت: بله فقط مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است چرا که اگر در دولت‌های قبل چنین مسائلی وجود داشت، احمدی‌نژاد پیش‌دستی و یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کرد. حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با اشاره به اظهارات اکبر ترکان (مشاور ارشد رئیس‌جمهور) مبنی بر اینکه سال 94 سال افشاگری خواهد بود، تصریح کرد: آقای ترکان حرفی را بدون سند نمی‌گوید، قطعاً‌ سند برای همه افشاگری‌ها دارند اما نمی‌خواهند تا قبل از پایان سال افشاگری کنند چرا که برخی مستندات باید جمع‌آوری و ضمیمه دیگر مستندات شود.


وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها معتقدند دولت می‌خواهد از پرونده‌های فساد اقتصادی بهره‌برداری سیاسی کند، خاطرنشان کرد: اگر سخن دولت مستند باشد نباید افرادی که پول گرفته‌اند به مجلس راه پیدا کنند. وی با تأکید بر اینکه سال آینده (1394) سال مهمی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال آینده (94) انتخابات خبرگان رهبری و مجلس برگزار خواهد شد بنابراین اگر آقایان بخواهند این طرف سال (93) افشاگری کنند ممکن است مطالب کهنه شود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در پاسخ به این پرسش که یعنی دولت می‌خواهد افشاگری کند تا نگذارد برخی جریانات وارد انتخابات شوند،‌ گفت: بله؛ دولت می‌خواهد دیرتر معرفی کند تا مردم حضور ذهن داشته باشند و بدانند چه کسانی این کارها را انجام داده‌اند.


اخبار سیاسی  -  فارس


ویدیو مرتبط :
واکنش قاضی القضات پس از6 سال به بگم بگم های احمدی نژاد!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشرفی اصفهانی: نوبت بگم بگم‌ ماست


رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری در پاسخ به این پرسش که یعنی ورود پول‌های کثیف در دولت اصلاحات و کارگزاران سابقه‌ای نداشته است، گفت: بله فقط مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است چرا که اگر در دولت‌های قبل چنین مسائلی وجود داشت، احمدی‌نژاد پیش‌دستی و یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کرد. حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم.

خبرگزاری فارس: رئیس هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری می‌گوید که سال 94 به دلیل برگزاری دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری سال مهمی است بنابراین اگر دولت این طرف سال (93) افشاگری کند مطالب برای سال 94 کهنه خواهد شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی (وزیر کشور) چند روز پیش بود که در «یازدهمین جشنواره سراسری معرفی و انتخاب آثار مکتوب در حوزه موادمخدر و روانگردان‌ها و پیش‌سازها» نسبت به ورود «پول کثیف» به حوزه سیاست و قدرت هشدار داده و گفته بود که با حضور و ورود این پول‌ها به حوزه سیاست نیز روبه‌رو هستیم.

رحمانی فضلی تاکید کرده بود که اگر این پول‌ها (پول کثیف) کنترل نشود، به همه حوزه‌ها وارد خواهد شد؛ قاچاق و تروریست به دنبال کسب قدرت برای ایجاد حاشیه امن است و حتما برای این موضوع پول خرج می‌کند. اگر هوشیار نباشیم و مواظبت نکنیم حتما بخشی از این پول کثیف عزم ورود به حوزه قدرت و سیاست را خواهد کرد.

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی 13 اسفندماه یعنی درست 2 روز بعد از هشدار ورود پول‌های کثیف به سیاست از سوی وزیر کشور در نطق پیش از دستور خود در صحن علنی مجلس از خود واکنش نشان داد.

رئیس مجلس گفته بود که اخیراً یکی از وزرا دو بار مطلبی دال بر ورود پول‌های قاچاق به ساختار قدرت مطرح کرده است، اگر اطلاعی از انتقال چنین پولی در انتخابات اخیر دارند که ‌آنها را به قدرت رسانده اعلام کنند؛ اینگونه گرد و مبهم حرف زدن چه فایده‌ای جز ایجاد شبهات بلاوجه برای کشور دارد مگر مملکت قانون ندارد، اگر کسی از این گونه اقدامات اطلاعی دارد باید در اختیار قوه قضاییه قرار دهد تا رسیدگی شود.

وزیر کشور (14 اسفند 93) در حاشیه بازدید از کمپ ترک اعتیاد اخوان در مورد اظهارات خود پیرامون ورود پول‌های کثیف به حوزه‌های سیاست‌، گفته بود: آماده‌ام در صحن غیر علنی فرآیند پول‌های کثیف در اقتصاد را تشریح کنم.

وی همچنین تصریح کرده بود که مگر ما گفتیم قانون نداریم حتما قانون داریم و کشور بر اساس قانون اداره می‌شود اما قانون به تنهایی کافی نیست ما قانون داشتیم شهرام جزایری به وجود آمد قانون داشتیم فساد 3 هزار میلیاردی به وجود آمد و قانون داشتیم بابک زنجانی‌ها به وجود آمدند.

حجت‌الاسلام محمد اشرفی اصفهانی از فعالان سیاسی اصلاح‌طلب نیز در گفـت‌وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس، به تعریف روشن‌تری از واژه «پول کثیف و حوزه سیاست پرداخت و گفت که پول‌های کثیف پول‌های غیرشرع و نامشروعی هستند که از طریق رانت، قاچاق، فروش مواد مخدر و زیرمیزی‌های برخی افراد برای ابقاء در قدرت و مقام به رئیس بالادستی، داده می‌شود.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب خاطرنشان کرد: در مورد این پول‌های کثیف امروز دو مقام ارشد دولتی همچون اکبر ترکان و آقای رحمانی فضلی هشدار داده‌اند که مبادا این پول‌ها وارد انتخابات شود تا افراد جدیدی به قدرت بنشینند و یا ابقاء شوند.

اشاره حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی به این قسمت از صحبت‌های اکبر ترکان (مشاور ارشد حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهوری) است که گفته بود: این‌ها هر اسمی روی خودشان بگذارند و هر ائتلافی برای انتخابات‌ انجام دهند، نمی‌توانند ازپول‌های کثیفی که به دست آورده‌اند تبری بجویند.

به گفته ترکان، آنها با این پول‌های کثیف می‌خواهند درآوردگاه‌های سیاسی سال 94 شرکت کنند و اینکه سال 94 ما سکوت کنیم و چیزی نگوییم و نقاب از چهره کسی برنداریم، درست نیست.

حجت‌الاسلام اشرفی‌اصفهانی نیز در این گفت‌وگو معتقد است که پول‌های کثیف فقط و فقط مربوط به دولت نهم و دهم بوده و ما (اصلاح‌طلبان و دولت یازدهم) هرچه می‌کشیم از دولت احمدی‌نژاد است چرا که قبل از دولت محمود احمدی‌نژاد اصلاً این مسائل مطرح نبود.

وی با بیان اینکه روح حاکم در دولت اصلاحات و کارگزاران، «ایثارگری»، «فداکاری» و «از خودگذشتگی» بوده است، گفت: انشالله کم‌کم مسائل باز و روشن می‌شود و مردم روشن خواهند شد و به قضاوت خواهند نشست که آیا دولت دهم پاک‌ترین دولت بعد از انقلاب بوده است؟

به گفته حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی ریاست هیأت بدوی رسیدگی به تخلفات نهاد ریاست‌جمهوری، دولت محمود احمدی‌نژاد آلوده‌ترین دولت تاریخ بعد از انقلاب است در حالی که این دولت خود را از همه دولت‌ها ممتاز می‌دانست اما مردم با قضایای معاون اول (محکومیت محمدرضا رحیمی از سوی دادگاه) دیدند که ویژگی‌های ممتاز این دولت چه بود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی ادامه داد: آقای رحیمی تا قبل از اینکه به زندان برود 9 اتومبیل در اختیار داشت که این اتومبیل‌ها مربوط به بیت‌المال بود و نمی‌آمدند پس بدهند. نباید با بیت‌المال چنین برخوردهایی صورت بگیرد.

وی با بیان اینکه انشالله جزئیات برخی پرونده‌های اقتصادی در سال آینده بهتر روشن خواهد شد، گفت: طبیعتاً اگر دولت ادعا می‌کند که پول‌های کثیف به انتخابات وارد شده مستندات دارد و قطعاً باید مستندات داشته باشند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب در پاسخ به این پرسش که یعنی ورود پول‌های کثیف در دولت اصلاحات و کارگزاران سابقه‌ای نداشته است، گفت: بله فقط مربوط به دولت احمدی‌نژاد بوده است چرا که اگر در دولت‌های قبل چنین مسائلی وجود داشت، احمدی‌نژاد پیش‌دستی و یک کلاغ و چهل کلاغ می‌کرد. حالا نوبت ماست که بگم‌، بگم‌ها را شروع کنیم.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی با اشاره به اظهارات اکبر ترکان (مشاور ارشد رئیس‌جمهور) مبنی بر اینکه سال 94 سال افشاگری خواهد بود، تصریح کرد: آقای ترکان حرفی را بدون سند نمی‌گوید، قطعاً‌ سند برای همه افشاگری‌ها دارند اما نمی‌خواهند تا قبل از پایان سال افشاگری کنند چرا که برخی مستندات باید جمع‌آوری و ضمیمه دیگر مستندات شود.

وی در پاسخ به این پرسش که برخی‌ها معتقدند دولت می‌خواهد از پرونده‌های فساد اقتصادی بهره‌برداری سیاسی کند، خاطرنشان کرد: اگر سخن دولت مستند باشد نباید افرادی که پول گرفته‌اند به مجلس راه پیدا کنند.

این فعال سیاسی اصلاح‌طلب با تأکید بر اینکه سال آینده (1394) سال مهمی خواهد بود، خاطرنشان کرد: در اسفندماه سال آینده (94) انتخابات خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی برگزار خواهد شد بنابراین اگر آقایان بخواهند این طرف سال (93) افشاگری کنند ممکن است مطالب کهنه شود.

حجت‌الاسلام اشرفی اصفهانی در پاسخ به این پرسش که یعنی دولت می‌خواهد افشاگری کند تا نگذارد برخی جریانات وارد انتخابات شوند،‌ گفت: بله؛ دولت می‌خواهد دیرتر معرفی کند تا مردم حضور ذهن داشته باشند و بدانند چه کسانی این کارها را انجام داده‌اند.