اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشد مجازات برای پایان‌ نامه فروشان


معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید، گفت: طی این لایحه با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

خبرگزاری ایسنا: معاون حقوقی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اعلام اینکه طی روزهای آینده لایحه ممنوعیت خرید و فروش پایان‌نامه به امضای وزیر علوم خواهد رسید، گفت: طی این لایحه با افراد یا بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند مطابق قوانین مجازات اسلامی برخورد خواهد شد.

سعدالله نصیری قیداری افزود: این لایحه به دو بخش تقسیم می‌شود. یک بخش مربوط به اساتید و دانشجویان است که در داخل آموزش عالی هستند و بخش دیگر مربوط به افراد و بنگاه‌هایی است که خارج از آموزش عالی به قصد انتفاع اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه می‌کنند.

وی با تأکید بر اینکه در داخل آموزش عالی نیاز به تصویب قانون نیست، اظهار کرد: با توجه به مقررات هیأت انتظامی اساتیدی که تخلفی با عنوان سوء‌استفاده‌ از نتایج تحقیقاتی دیگران انجام داده باشند، برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با اشاره به اینکه با تخلفات دانشجویان نیز برخورد خواهد شد افزود: در مورد دانشجویان نیز بنا شده در قوانین کمیته‌های انضباطی دو بند اضافه شود که این مسئله به امضای وزیر علوم و وزیر بهداشت خواهد رسید و نیازی به تصویب قانون نیست.

معاون حقوقی وزارت علوم با تأکید بر اینکه در خارج از آموزش عالی با خلاءهای قانونی روبرو هستیم، گفت: لایحه‌ای در این زمینه تدوین شده که پس از امضای وزیر علوم به دولت می‌رود تا به مجلس ارائه شود.

وی با اشاره به جزئیات این لایحه اظهار کرد: طبق این لایحه چنانچه فردی تخلفی به عنوان شخص حقیقی در این زمینه انجام دهد، بر اساس بند 7 ماده 9 مجازات اسلامی با او برخورد می‌شود.

نصیری قیداری با تأکید بر اینکه با بنگاه‌هایی که اقدام به خرید و فروش پایان‌نامه کنند با اشد مجازات برخورد می‌شود، افزود: طبق این لایحه با این بنگاه‌ها مطابق بند یک ماده 9 برخورد می‌شود، البته لازم به ذکر است این بنگاه‌ها باید با معرفی وزارت علوم و وزارت بهداشت باشد تا نیروی انتظامی اقدام و بنگاه‌ها را تا رسیدگی به تخلفات آن‌ها پلمپ کند.


ویدیو مرتبط :
درخواست اشد مجازات برای عوامل فیتیله از سوی عیسی زاده!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشد مجازات برای تخلف در زمینه پایان نامه



اخبار,اخبار دانشگاه ,پایان نامه

 

اخبار دانشگاه - اشد مجازات برای تخلف در زمینه پایان نامه

معاون حقوقی وزارت علوم به جزئیات برخورد با متخلفان پایان نامه های دانشجویی و اشد مجازات برای بنگاههای درگیر با این تخلف، خبر داد.

سعدالله نصیری قیداری در گفتگو با خبرنگار مهر در این باره، اظهار داشت: برخورد وزارت علوم با تخلف در پایان نامه های دانشجویی به 2 روش درون و بیرون سیستم آموزش عالی تقسیم می شود. درون سیستم آموزش عالی قوانینی موجود است که بر اساس آن، با تخلفات استاد و دانشجو در پایان نامه ها برخورد می شود.

وی ادامه داد: در خارج از سیستم آموزش عالی ماده واحده ای توسط وزارت علوم آماده ارائه به دولت است. بر اساس این ماده واحده، برابر بند 7 ماده 19 قانون مجازات اسلامی با متخلفان برخورد شود.

معاون حقوقی وزارت علوم، تاکید کرد: در صورتی که از یافته های دیگران و امور پژوهشی سوء استفاده شود مجازاتهایی در نظر گرفته می شود.

به گفته نصیری قیداری در صورتی که این تخلف در قالب یک بنگاه یا شرکت خصوصی فعال شود، اشد مجازات در قبال متخلفان درخواست شده و محل جرم هم با نظر وزارتین مشخص شده و توسط نیروی انتظامی پلمپ می شود تا مراجع قضایی حکم مجازات متخلفان را صادر کنند.

اخبار دانشگاه - مهر