اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشتیاق خودروسازان آلمانی برای ورود به ایران


فولکس واگن و دایملر در حال بررسی بازگشت به ایران پس از برداشته شدن تحریمهای اقتصادی هستند.

خبرگزاری ایسنا: فولکس واگن و دایملر در حال بررسی بازگشت به ایران پس از برداشته شدن تحریمهای اقتصادی هستند.

فولکس واگن در پاسخ به پرسش بلومبرگ اعلام کرد این شرکت تحولات جاری را تحت نظر دارد با این‌همه هنوز تصمیمی در این باره نگرفته است و اقدامات بیشتر احتمالی از سوی این شرکت با تحولات آتی مشخص خواهند شد.

دایملر به این پایگاه خبری آمریکایی اعلام کرد در حال حاضر مبادلات محدودی در ایران دارد.

ب ام و هم اعلام کرد سرگرم بررسی اوضاع در ایران است و ممکن است در بلندمدت وارد بازار این کشور شود.

شرکتهای آلمانی مشتاق بازگشت به ایران هستند و زیگمار گابریل، وزیر اقتصاد آلمان روز یکشنبه به ایران سفر خواهد کرد.

به گفته تحلیل‌گران دویچه بانک، اگر صادرات آلمان به ایران به سطح پیش از تحریم یک دهه قبل بازگردد، به معنای 4.5 میلیارد یورو (4.9 میلیارد دلار) درآمد بالاتر برای شرکتهای آلمانی خواهد بود.

بر اساس گزارش بلومبرگ، خودروسازان فرانسوی رنو و پژو سیتروئن در صورت گشایش مجدد بازار خودروی ایران به دلیل اینکه پیش از تحریمها در این کشور حضور داشتند، یکی از بزرگترین برندگان این بازار خواهند بود.

طبق آمار موسسه "آی اچ اس اتوموتیو"، پژو که دومین خودروساز بزرگ اروپاست، در سال 2014 سهم 29 درصدی را از فروش خودروهای جدید در ایران داشت. این خودروساز فرانسوی قصد دارد تا سال 2025 سالانه یک میلیون خودرو در خاورمیانه و آفریقا بفروشد که حداقل 400 هزار دستگاه آن در ایران خواهد بود. این شرکت با ایران خودرو، شریک سابق خود برای یک جوینت ونچر با هدف تولید و فروش خودرو مذاکراتی داشته است.

ژان کریستوف کمار، مدیر امور منطقه آفریقا و خاورمیانه پژو هفته گذشته به رویترز گفت: برخلاف شراکت کنونی که تحت آن ایران خودرو مدلهای قدیمی‌تر این خودروساز را مونتار می‌کند، تحت شراکت جدید با استفاده از جدیدترین معماری و موتورهای پژو، خودرو تولید خواهد کرد. وی در ادامه افزود: برداشته شدن قریب الوقوع تحریمهای مالی زنجیره تامین قطعات را مجددا خواهد گشود و به پژو امکان می‌دهد فروش معمولی این قطعات را از سربگیرد. همچنین جوینت ونچر تولیدی برنامه ریزی شده میان این شرکت و ایران خودرو برای بازارهای صادراتی هم مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

به گفته تحلیلگران آی اچ اس، اگر تحریمهای ایران برداشته شوند، بازار خودروی این کشور ممکن است حدود 10 درصد در سالهای 2016 و 2017 رشد کند و مجموع فروش آن در بلندمدت به طور متوسط به 1.7 میلیون دستگاه برسد.

انجمن صنعتی بی دی آی آلمان پیش بینی کرد صادرات این کشور به ایران ممکن است از 2.4 میلیارد یورو در سال گذشته به 10 میلیارد یورو در میان مدت افزایش پیدا کند.

برای فولکس واگن که بزرگترین خودروساز اروپاست، فروش خودرو در ایران به رشد در خارج بازارهای بزرگی مانند اروپا و آمریکای شمالی کمک خواهد کرد.


ویدیو مرتبط :
3 شرط جدید برای ورود خودروسازان خارجی به بازار ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

خیز خودروسازان چینی برای ورود به بازار ایران



 

 

مدیرعامل شرکت واردات و صادرات لیفان با تاکید بر اینکه لیفان 720 مارس یا آوریل سال 2012 در چین رونمایی می‌شود، گفت: این خودرو روانه بازار ایران نیز خواهد شد.

مارک تیم‌بر، در گفتگو با مهر گفت: قدرت موتور لیفان x60suv معادل 1.8 لیتر است که با یک موتور 2 لیتر برابری می‌کند. البته این خودرو چندماهی است که در بازار چین عرضه شده است، ولی نمونه‎ای نیز که در بازار ایران عرضه خواهد شد، به لحاظ مشخصات فنی تفاوتی با نمونه چینی نخواهد داشت و چه بسا این خودرو در بازار ایران، با کیفیت بالاتری عرضه شود؛ چراکه مردم ایران خودروهای باکیفیت‌تر را می‌پسندند.

مدیرعامل شرکت صادرات و واردات لیفان در مورد تحلیل بازار ایران افزود: از طریق نمایندگانی که در ایران داریم، به صورت مرتب آخرین اطلاعات بازار ایران را رصد می‌کنیم و هم اکنون نیز این اطلاعات گویای آن است که لیفان 620 فروش خوبی در بازار ایران دارد و بر همین اساس، قصد داریم لیفان  x60suv را با همین استراتژی به بازار عرضه کنیم.

وی در پاسخ به سئوال دیگری مبنی بر تنوع‌بخشی محصولات لیفان در بازار ایران در آینده تصریح کرد: رنج محصولات لیفان هم اکنون کامل است و کامل‌تر هم می‌شود؛ به نحوی که هم اکنون لیفان از کلاسA0 که شامل محصولات لیفان 320 است، تولید می‌شود و هم اکنون لیفان 620 تولید شده است و به زودی لیفان 720 را نیز در بازار عرضه خواهیم کرد.

به گفته تیم‌بر، در کنار  x60suv نیز قصد داریم مدلی دیگر از SUV را با سایز بزرگتر عرضه کنیم که به نظر می‌رسد رقیب تویوتا هایلندر باشد. این خودرو هم اکنون در حال طراحی است و به تدریج به بازار ایران نیز وارد خواهد شد.

وی در خصوص زمان عرضه لیفان 720 نیز خاطرنشان کرد: این خودرو در مارس یا آوریل 2012 در بازار چین عرضه می‌شود.

مدیرعامل شرکت صادرات و واردات لیفان در پاسخ به سئوالی مبنی بر عدم توفیق لیفان 520 در بازار ایران گفت: عدم توفیق لیفان 520 درس بزرگی به ما داد و بر این اساس تلاش می‌شود که این اتفاق بر روی محصولات جدید رخ ندهد. بر این اساس اعتقاد من بر این است که لیفان 520 به ذات خودروی خوبی است؛ ولی به خاطر عدم شناخت ما نسبت به شرایط ایران، این خودرو نسبت به شرایط آب و هوایی و جاده‎‌های ایرانی طراحی نشده بود.

وی اظهارداشت: با اصلاحاتی که بر روی لیفان 520 اعمال شد، کیفیت آن بالا رفته است و به طور قطع محصولات جدید می‌توانند جای خود را در بازار ایران باز کنند، با توجه به اینکه لیفان یک نمونه اس. یو. وی را به تازگی تحویل ایران داده است، قرار بر این است که این خودرو در مسافت 20 تا 25 هزار کیلومتری تست و ایرادات آن برطرف شود.

تیم‌بر در خصوص رقبای لیفان  x60suv در بازار ایران گفت: x33 ماشین خوبی است؛ ولی لیفان  x60suv خودروی بهتری است؛ ولی لیفان می‌تواند رقیب جدی برای تیگو باشد؛ چراکه این ماشین از لحاظ ظاهری به روزتر است و از طرفی از لحاظ حجم موتور با اینکه موتور 1800 دارد، ولی به دلیل دارابودن تکنولوژی وی. وی. تی با قدرت 2000سی سی برابری می‌کند.

وی اظهارداشت: ما به هیچ وجه جنگ قیمتی با رقبا نداریم، می‌خواهیم رقابت سالم داشته باشیم و مطمئنیم با این قیمت فروش خوبی خواهیم داشت و رقیب سرسختی برای تیگو خواهیم بود و مصرف را پایین‌تر خواهد آمد.... / تحلیل : عصر ایران