اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشتون: مذاكرات ایران و 1+5 از 24 آبان از سرگرفته می‌شود



 

 

 

رئیس دستگاه دیپلماسی اتحادیه اروپا شب گذشته از برگزاری دور جدید گفتگوهای ایران با کشورهای 1+5 در تاریخ 15 تا 18 نوامبر ( 24 تا 27 ) آبان ماه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از آسوشیتدپرس، "دارن انیس" سخنگوی کاترین اشتون، شب گذشته با تائید این خبر اعلام کرد که به احتمال زیاد این مذاکرات در وین انجام می شود.

پیشتر کاترین اشتون، وزیر امور خارجه اتحادیه اروپا، خواستار برگزاری دور جدید گفتگوها میان1+5 با ایران شده بود که این درخواست با موافقت ایران همراه شد.

در همین رابطه روز گذشته "منوچهر متکی" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران با تاکید بر موضع قبلی تهران مبنی بر آمادگی ایران برای انجام مذاکرات اعلام کرد: زمان نهایی مذاکرات در دست بررسی است.

متکی در حاشیه برگزاری نشست دوستان پاکستان در بروکسل در جمع خبرنگاران افزود: تاریخ پیشنهادی 15 نوامبر (24 آبان) طرف مقابل دریافت شده و رایزنیهای طرفینی جهت رسیدن به تفاهم نهایی در مورد تاریخ و مکان مذاکرات در دست بررسی و پیگیری است.

آخرین دور از مذاکرات ایران با کشورهای 1+5 در اکتبر سال گذشته میلادی برگزار شده بود..../تحلیل:مهر


ویدیو مرتبط :
موارد اختلاف در مذاكرات هسته ای ایران و ١+٥

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتون: تاریخ دور جدید مذاكرات ایران و 1+5 بعد از انتخابات ایران مشخص می‌شود



تاریخ دور جدید مذاكرات ایران و 1+5

كاترین اشتون:

تاریخ دور جدید مذاكرات ایران و 1+5 بعد از انتخابات ایران مشخص می‌شود

«كاترین اشتون» با تاكید بر این‌كه تاریخ دقیق دور جدید مذاكرات تهران و 1+5 هنوز مشخص نیست، گفت كه زمان دقیق این مذاكرات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران كه در ماه ژوئن برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت كه تاریخ مذاكرات بعدی تهران و گروه 1+5 بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران مشخص خواهد شد.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، «كاترین اشتون» با تاكید بر این‌كه تاریخ دقیق دور جدید مذاكرات تهران و 1+5 هنوز مشخص نیست، گفت كه زمان دقیق این مذاكرات بعد از انتخابات ریاست‌جمهوری ایران كه در ماه ژوئن برگزار می‌شود، مشخص خواهد شد.

اشتون پس از پایان آخرین دور گفت‌وگوهای ایران و 1+5 تاكید كرده بود كه که نمایندگان طرفین توافق کردند که به کشورهای خود بازگشته و درباره ادامه روند گفت‌و‌گو‌ها با یکدیگر رایزنی کنند.

آخرین دور این مذاكرات در شهر آلماتی قزاقستان برگزار شده بود./ایلنا