اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشتون: اروپا خواستار ارتباط با ایران است



اخبار,اخبار سیاست خارجی ,کاترین اشتون

 

اخبار سیاست خارجی - اشتون: اروپا خواستار ارتباط با ایران است

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در دیدار با استاندار اصفهان گفت: اتحادیه اروپا واقعا تمایل دارد که با ایران در زمینه های اقتصادی و فرهنگی ارتباط داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی استانداری اصفهان، ˈکاترین اشتونˈ روز دوشنبه در دیدار با استاندار اصفهان با بیان اینکه سفر به ایران فرصتی ایجاد کرد که از شهر تاریخی اصفهان دیدن کنم و با این شهر زیبا بیشتر آشنا شوم؛ افزود: مسوولان اروپایی که از این شهر دیدن کرده اند، تاکید داشتند که حتما از اصفهان بعنوان یک شهر واقعا استثنایی دیدن کنم.

وی با اشاره به مذاکرات صورت گرفته بین ایران و گروه 5+1و سفرهای اخیر اروپاییان به ایران گفت: این مذاکرات و این سفرها علامت و سیگنالی است که به ایران فرستاده می شود که در صورت موفقیت آمیز بودن مذاکرات، پیشرفت های بیشتری نیز حاصل می شود.

اشتون تصریح کرد: باید بدانیم که هر مذاکره ای نیاز به مصالحه دارد و ابتدا باید مصالحه ای بین طرفین صورت گیرد.

مسوول سیاست خارجی اتحادیه اروپا افزود: این مصالحه نیازمند انتخابهای مهم است و ما امروز در مرحله این انتخابهای سخت قرار داریم.

کاترین اشتون با بیان اینکه صنایع دستی اصفهان با مهر اصالت یونسکو بسیار حائز اهمیت است، افزود: اصفهان با داشتن جاذبه های تاریخی، گردشگری، صنعتی و کشاورزی؛ فوق العاده قابل توجه است ولی این استان احتمالا با چالش هایی نیز روبرو است.

وی نگهداری و بازسازی بناهای تاریخی اصفهان را یکی از این چالش ها عنوان کرد و افزود: نگهداری این بناها با تاریخ کهن، کاری بسیار مهم است.

وی ضمن بیان شرحی از بازدید خود از اماکن تاریخی شهر اصفهان گفت: در بازدید از میدان ˈنقش جهانˈ با دانش آموزان زیادی روبرو شدم و برایم جالب بود که آنها مرا می شناختند.

اشتون گفت: به احترام نوروز، مذاکرات این دور یک روز قبل از عید نوروز به پایان خواهد رسید تا مقامات مذاکره کننده ایران برای این عید باستانی در ایران باشند.

استاندار اصفهان نیز در این دیدار با اشاره به تاریخ پنج هزار ساله ایران گفت: ایرانیان پایه گذار تمدنی بزرگ و با شکوه در دنیا بوده اند.

ˈرسول زرگرپورˈ با بیان اینکه اولین اروپایی در هفت قرن پیش از کشور اسپانیا بعنوان سفیر رسمی این کشور به ایران سفر کرد، اظهار داشت: در طول چهارصد سال اخیر اکثر سفرای کشورهای اروپایی ساکن اصفهان بوده اند.

زرگرپور با بیان اینکه اصفهان پایتخت فرهنگ و تمدن ایران اسلامی است، افزود: وزیر خارجه کشور سوئد در سفر به این شهر، اصفهان را دروازه ورود به ایران نامید.

استاندار اصفهان افزود: بعد از مذاکرات ژنو، حضور اروپاییان در ایران افزایش یافته است و در سه هفته گذشته هشت وزیر امور خارجه یا معاونانشان به اصفهان سفر کرده اند.

زرگرپور گفت: مهمانان خارجی این استان در ورود به این شهر، اصفهان را ˈنصف جهانˈ می دانند ولی در بازگشت اذعان می دارند که اصفهان بواقع تمام جهان است.

وی با بیان اینکه اصفهان مرکز اتحاد ادیان توحیدی است، افزود: 400 سال است که مسلمانان، مسیحیان، یهودیان و زرتشتیان این شهر به صورت کاملا مسالمت آمیز در کنار هم زندگی می کنند و این اتحاد در کمتر شهری در دنیا دیده می شود.

وی با بیان جایگاه صنعتی، کشاورزی، تجاری و گردشگری اصفهان در بین استانهای کشور گفت: بیش از یکهزار و 600 اثر تاریخی اصفهان ثبت ملی شده و چهار اثر تاریخی این شهر نیز به ثبت جهانی رسیده است.

استاندار اصفهان اظهار کرد: با وجود تاریخ کهن و تمدنساز ایران، ایرانیان هیچگاه کشور دیگری را مورد تجاوز خود قرار نداده اند.

زرگرپور تصریح کرد: مردم غیور و قدرتمند ایران هنگام تجاوز دشمنان با غیرت مثال زدنی خود از خاک کشورشان دفاع کرده اند.

وی گفت: مردم ایران بدلیل سابقه تاریخی، مسلمان بودن و همچنین وجود خصلت انسان دوستی و فتوای رهبر معظم انقلاب؛ بدنبال سلاح هسته ای نبوده و استفاده از آن به فکرشان نیز خطور نکرده است.

استاندار اصفهان تصریح کرد: به این دلایل تیم مذاکره کننده هسته ای دولت یازدهم به نمایندگی از ملت ایران در پی شفاف سازی و اثبات این مدعاست.

وی با تاکید براینکه ایرانیان به انرژی هسته ای بعنوان یک غرور ملی می نگرند؛ تاکید کرد: مردم ایران توسعه فناوری هسته ای را حق مسلم خود می دانند.

کاترین اشتون که شب گذشته وارد اصفهان شد، دیشب به خیابان ˈچهارباغˈ اصفهان رفت و امروز از آثار تاریخی این شهر از جمله چهلستون، میدان امام و کلیسای وانک دیدن کرد و در بازار میدان امام این شهر، محصولات صنایع دستی خرید.

هنگام حضور اشتون در میدان امام (نقش جهان) اصفهان، دانش آموزان و افراد حاضر در این میدان، با تکان دادن دست به وی ابراز احساسات کردند.

جای خبرنگاران و عکاسان در سفر اشتون خالی بود و به آنها اجازه همراهی با این مقام ارشد اروپایی داده نشد.
اخبار سیاست خارجی - تابناک

 


ویدیو مرتبط :
تکمیل راه آهن میانه – تبریز و هموار سازی ارتباط ایران و اروپا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اتحادیه اروپا: مذاکرات با ایران "رو به جلو" بود/ اشتون و جلیلی به نتیجه خواهند رسید



اتحادیه اروپا: مذاکرات با ایران "رو به جلو" بود/ اشتون و جلیلی به نتیجه خواهند رسید

نشست کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موفقیت آمیز بود. اتحادیه اروپا با بیان مطلب فوق اعلام کرد که این نشست یک حرکت به جلو در حل و فصل مسئله هسته ای ایران شده است.

 



اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

انتخاب : نشست کاترین اشتون، نماینده عالی اتحادیه اروپا در امور خارجه و سعید جلیلی، دبیر شورای عالی امنیت ملی موفقیت آمیز بود.

به گزارش سرویس بین الملل «انتخاب» ؛ اتحادیه اروپا با بیان مطلب فوق اعلام کرد که این نشست یک حرکت به جلو در حل و فصل مسئله هسته ای ایران شده است.

در این اطلاعیه، مذاکرات گذشته "مفید و سازنده" تعیین شد.

توافق در مورد برگزاری یک سری جلسات مقدماتی جهت آماده سازی برای برگزاری کامل دور جدید مذاکرات در مورد حل و فصل مسئله هسته ای ایران در نشست گروه واسطه بین المللی "شش" و هئیت ایرانی در مسکو در تاریخ 18-19 ماه ژوئن حاصل شد./انتخاب