اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشتون: آماده شنیدن پیشنهادات ایران هستیم/ 1+5 پیشنهادات جدید برای تهران دارد



پیشنهادات جدید5+1 برای تهرا

اشتون: آماده شنیدن پیشنهادات ایران هستیم/ 1+5 پیشنهادات جدید برای تهران دارد

کاترین اشتون با بیان این که اتحادیه اروپا آماده شنیدن پیشنهادات طرف ایرانی است، تاکید کرد که 1+5 پیشنهادات جدیدی برای تهران دارد.


به گزارش ایسنا، رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا در حاشیه نشست اقتصادی سران گروه 20 در سن پترزبورگ در گفت‌وگو با روزنامه‌ عربستانی عکاظ درباره روابط اروپا و ایران گفت که بسیار مهم است که مذاکرات گروه 1+5 بر سر برنامه‌ هسته‌یی ایران آغاز شود.

وی افزود که محمد جواد ظریف وزیر امور خارجه ایران بر توجه کشورش به از سرگیری رایزنی‌های بین‌المللی تاکید کرد به گونه‌ای که با او مکالمات تلفنی داشته و اشاره کرده است که دیدار با این گروه (1+5) در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل در این ماه در نیویورک انجام خواهد شد.

اشتون تاکید کرد که این دیدار به دلیل ابعاد سیاسی مهمش به ویژه در خصوص روابط آتی میان اتحادیه اروپا و ایران از یک سو و ایران و منطقه خلیج فارس از سوی دیگر، از اهمیت زیادی برخوردار است.

وی گفت که اتحادیه اروپا آماده شنیدن پیشنهادات طرف ایرانی است. هم‌چنین گروه 1+5 پیشنهادات جدیدی برای تهران دارد.

رییس سیاست خارجی اتحادیه اروپا با بیان این که در دیدار قریب‌الوقوع مسوولان اتحادیه اروپا و ایران در نیویورک مساله سوریه نیز مورد بررسی قرار خواهد گرفت، افزود که دیدگاه‌های متفاوتی (دراین باره) وجود دارد اما فکر نمی‌کنم که اختلافی بر سر استفاده از سلاح شیمیایی در سوریه وجود داشته باشد. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
انتقادات و پیشنهادات در ایران- شوخی کردم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اشتون: برای موفقیت در آلماتی، ایران باید به پیشنهادات 1+5 پاسخ دهد



>کاترین اشتو,مذاکرات آلماتی2,پیشنهادات 1+5

در آستانه مذاکرات آلماتی 2؛

اشتون: برای موفقیت در آلماتی، ایران باید به پیشنهادات 1+5 پاسخ دهد

مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا گفت برای موفقیت مذاکرات هفته آینده هسته‌ای ایران با 1+5، ایران باید به پیشنهادات قدرت‌های جهانی پاسخ دهد.

به گزارش نامه به نقل از رویترز، «کاترین اشتون» امروز -چهارشنبه- در آنکارا پایتخت ترکیه در سخنانی در پاسخ به خبرنگاران درباره مذاکرات هسته ای ایران با 1+5 در آلماتی 2، گفت: من همیشه محتاطانه خوش بین هستم. من همچنین شفاف سخن میگویم که بسیار مهم است که ما پاسخی (از ایران) دریافت کنیم .

کاترین اشتون، مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا، مسئولیت هیئت نمایندگان قدرت های مذاکره کننده با ایران بر سر برنامه هسته ای ایران را بر عهده دارد. قرار است دومین دور از مذاکرات جدید میان ایران  و روسیه، چین، آمریکا، فرانسه، انگلیس و آلمان جمعه و شنبه آینده در آلماتی قزاقستان برگزار شود.

ایران بارها اعلام کرده است که برنامه هسته ای خود را با اهداف صلح آمیز دنبال می کند.

دور پیشین گفت‌وگوهای هسته ایران و 1+5 در ماه فوریه (اسفند) در آلماتی برگزار شد و مقام های غربی درباره آن گفتند که پیشنهاداتی در خصوص برنامه هسته ای ایران با هدف خروج از بن بست اختلافات در این زمینه ارائه شده است.

مقام های غربی در این مذاکرات تسهیل ممنوعیت تجارت با ایران در زمینه طلا و دیگر فلزات گران بها  و عادی سازی تحریم واردات محصولات پتروشیمی به ایران را پیشنهاد داده بودند.

سعید جلیلی مسئول هیئت مذاکره کننده ایرانی پس از مذاکرات نخست در آلماتی در خصوص آن گفت که شش قدرت جهانی تلاش کردند تا به نقطه نظر ما نزدیک تر شوند.

در همین حال، تیم مذاکره کننده ایرانی امروز چهارشنبه تهران را به مقصد آلماتی ترک کرد./نامه نیوز