اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشتباه شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو



بازار خودرو در ایران,اشتباه شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو

اشتباه شورای رقابت در تعیین قیمت خودرو

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران گفت: شورای رقابت ابتدا باید فرایند قیمت‌گذاری فولاد، مس و آلومینیوم به عنوان مواد اولیه انحصاری تولید خودرو را اصلاح کرده و بعد وارد حوزه قیمت‌گذاری خودرو می‌شد.

به گزارش قدس آنلاین سیدمحمد جعفری در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: شورای رقابت به جای آن‌که تلاش برای کاهش قیمت خودرو را از ابتدای چرخه تولید این محصول که همان قیمت‌گذاری مواد اولیه انحصاری است آغاز کند در اقدامی اشتباه از انتهای این چرخه این کار را آغاز کرد.

وی با بیان این‌که این موضوع موجب شده مقدار کاهش قیمت خودروها با توجه به قدرت خرید مردم چندان مثمر ثمر نباشد، خاطرنشان کرد: اتفاق رخ داده در حال حاضر این است که قیمت مواد اولیه‌ اساسی مانند فولاد، مس، ‌آلومینیوم و محصولات پتروشیمی به شدت افزایش یافته و روز به روز نیز بالاتر می‌رود اما در مقابل شورای رقابت از خودروسازان می‌خواهد محصول نهایی به دست آمده از ترکیب این مواد اولیه را نه تنها گران نکنند بلکه ارزان‌تر بفروشند.

رییس انجمن ملی حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان ایران ادامه داد: این در حالی است که بر مبنای اصول اولیه علم اقتصاد چنین چیزی امکان نداشته و هیچ تولیدکننده‌ای نمی‌تواند مواد اولیه مورد نیاز را گران‌تر خریداری کرده و محصول نهایی را ارزان‌تر بفروشد.

وی افزود: در این شرایط شورای رقابت باید همانگونه که برای قیمت‌گذاری خودرو به عنوان کالایی انحصاری اقدام ‌کرد برای قیمت‌گذاری مواد اولیه انحصاری تولید این محصول مانند فولاد، مس، آلومینیوم و محصولات پتروشیمی نیز اقدام کند.

جعفری با بیان این‌که امیدواریم شورای رقابت برای شکستن چرخه گرانی مواد اولیه اساسی و از بین بردن تورم حاصل از افزایش نرخ این مواد بر قیمت خودروهای داخلی اقدام کند، تصریح کرد:‌ در آن شرایط می‌توان امیدوار بود که با کاهش قیمت مواد اولیه‌ای چون مس،‌ آلومینیوم،‌ فولاد و محصولات پتروشیمی قیمت تمام شده تولید خودروها نیز کاهش یافته و خواسته به حق مصرف‌کنندگان در این زمینه محقق شود./ایسنا

 

 

 

قیمت انواع خودرو در بازار ایران


ویدیو مرتبط :
عقب نشینی شورای رقابت از تعیین قیمت خودرو

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

امکان کاهش ۱۰ تا ۳۰درصدی قیمت خودرو/ تعیین کف و سقف قیمت با شورای رقابت



اخبار,اخبارجدید,اخبار جالب

عضو شورای ملی رقابت عنوان کرد

امکان کاهش ۱۰ تا ۳۰درصدی قیمت خودرو/ تعیین کف و سقف قیمت با شورای رقابت

عضو شورای ملی رقابت با بیان اینکه کاهش ۱۰ تا ۳۰درصدی قیمت خودرو امکان‌پذیر است، گفت: شورای رقابت کف و سقف قیمت خودرو را تعیین می‌کند.

محمد علی مددی در گفت‌وگو با  فارس در مورد دستور رئیس جمهور برای کاهش قیمت خودرو و نقش شورای رقابت، اظهار داشت: مدارک خودروسازان روز گذشته به شورای رقابت ارائه شد، تا برای تعیین قیمت خودرو توسط این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با بیان اینکه امکان کاهش قیمت خودرو بین 10 تا 30 درصد وجود دارد، افزود: خودروسازان قیمت محصولاتشان را خودسرانه افزایش قیمت داده‌اند که شورای رقابت با این مسئله مخالف است.

مددی با بیان اینکه شورای رقابت، فصل‌الخطاب تصمیم‌گیری در مورد قیمت خودرو است، گفت: چارچوب قیمت‌گذاری خودرو و حداقل و حداکثر قیمت خودرو توسط این شورا مشخص خواهد شد.

وی ادامه داد: شورای رقابت در مورد قیمت‌گذاری خودروها روز 4 شنبه هفته جاری یا یک‌شنبه هفته آینده تصمیم‌گیری می‌کند./فارس