اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اشاره روحانی به کتیبه کوروش


روحانی در همایش ملی روستا گفت: دروغ را تجربه کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر ما آورد.

پایگاه خبری انتخاب: رئیس جمهور در همایش ملی روستا با اشاره به این که خدمات خوبی در حوزه ی بهداشت و آبرسانی در روستاها شده است گفت: متاسفانه با افزایش جمعیت، ادامه خشکسالی و کاهش منابع زیر زمینی مواجه هستیم که البته این موضوع از دیرباز و از زمان کوروش از دغدغه‌های ما بوده است و دعایی که در یکی از کتیبه‌های آن زمان نوشته شده است این است که خدایا ما را از خشکسالی و دروغ دور بدار و در زمینه‌ی دروغ تجربه کردیم و دیدیم که چه بلایی بر سر ما آورد.

وی با اشاره به اینکه خشکسالی در سطح جهان به رفتار نادرست بشر با طبیعت مربوط می‌شود تصریح کرد: اقدامات نادرست پیامدهای نادرست دارد و ما باید بهره وری آب را زیاد کنیم و بهتر از آن استفاده کنیم و در این راستا با کشاورزی سنتی نمی‌توانیم مردم روستا را ثروتمند کنیم. پس نیازمند تحول و فناوری هستیم.

روحانی با بیان یان که دولت در زمینه‌ی اقدامات خدمات عمومی در حد توانش در این دو سال حرکت کرده است گفت: 6 هزار کیلومتر جاده آسفالته برای روستائیان ظرف دو سال ایجاد شده است که از اول انقلاب تا به حال 104 هزار کیلومتر جاده آسفالته روستایی داشته‌ایم و برای امسال نیز 4 هزار کیلومتر دیگر مد نظر داریم.

وی همچنین با اشاره به این که در زمینه‌ی تامین آب قدم‌های خوبی برداشته شده است، گفت: صحبتی وجود دارد مبنی بر این که 500 میلیون دلار از صندوق توسعه برای آب روستایی بگیریم که من اینجا قول می‌دهم این کار را انجام خواهم داد.

رئیس جمهور با بیان اینکه در مساله گاز رسانی هم اقدامات خوبی انجام شده است و در نظر داریم که ان‌شاء‌الله تا پایان دولت تقریبا کار گاز رسانی به روستاها را به نهایت برسانیم تصریح کرد: ‌ارائه خدمات در زمینه بهداشت، راه و آب به روستاها از اهمیت بسیار برخوردار است و می‌توانیم با ارائه خدمات ارتباطی نیز اشتغالی نو در روستاها ایجاد کنیم. چون اگر خدمات ضروری و اشتغال را در روستاها فراهم کنیم، می‌توانیم روستاها را به عنوان مرکز امید، تولید و توسعه احیاء کنیم چون توسعه پایدار کشور در صورتی محقق می‌شود که روستاها در مسیر توسعه پایدار باشند.


ویدیو مرتبط :
کتیبه کوروش

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

در منشور حقوق شهروندی دولت روحانی به چه چیزی اشاره نشده است؟



اخبار,اخبار سیاسی,حقوق شهروندی

 

اخبار سیاسی - در منشور حقوق شهروندی به حق آزادی تظاهرات اشاره نشده است

باید به رییس‌جمهور گفت به جای تهیه و تدوین چنین منشورهایی به دنبال سازوکارهایی برای اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات و اقدامات غیرقانونی که هم اکنون در حال اجراست باشد.

عضو کانون وکلای دادگستری گفت: آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی‌اش وعده اجرای فصل قانون اساسی را دادند و در مناظره‌های انتخاباتی نیز گفتند که سرهنگ نیستند و حقوقدان هستند ‏اما باید به ایشان گفت به جای تهیه و تدوین چنین منشورهایی به دنبال سازوکارهایی برای اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات و اقدامات غیرقانونی که هم اکنون در حال اجراست باشد.

نعمت احمدی با مثبت ارزیابی کردن تهیه منشور حقوق شهروندی اظهار داشت: تهیه و تدوین قوانینی که به تأمین و اجرای حقوق شهروندی مردم بپردازد را می‌توان امری مثبت ارزیابی کرد‏، اما مهمتر از تهیه چنین منشورهایی، باید به دنبال اجرای قوانین و مصوبات قبلی در حوزه حقوق شهروندی بود.

این وکیل پایه یک دادگستری با بیان اینکه مباحث مطرح شده در منشور حقوق شهروندی قبلا نیز در سایر قوانین موجود همانند قانون اساسی و قانون حفظ حقوق شهروندی موجود است، گفت: با اینکه تهیه چنین سندی را مفید می‌دانم، اما ای کاش آقای رئیس‌جمهور دستور به اجرای قوانین موجود می‌داد.

وی قوانین تصویب شده قبلی را زینت‌الکتاب دانست و تاکید کرد: ما در زمینه حقوق شهروندی با کمبود قانون روبه‌رو نیستیم. مترقی‌ترین و حقوق‌بشری‌ترین قوانین در زمینه حقوق شهروندی در فصل سوم قانون اساسی موجود است‏، اما آنچه که مشاهده می‌شود عدم اجرای این قوانین است.

احمدی در ادامه تصریح کرد: آقای روحانی در شعارهای انتخاباتی‌اش وعده اجرای فصل قانون اساسی را دادند و در مناظره‌های انتخاباتی نیز گفتند که سرهنگ نیستند و حقوقدان هستند، اما باید به ایشان گفت به جای تهیه و تدوین چنین منشورهایی به دنبال سازوکارهایی برای اجرای قانون و جلوگیری از تخلفات و اقدامات غیرقانونی که هم اکنون در حال اجراست باشد.

عضو کانون وکلای دادگستری با بیان اینکه ابهاماتی در منشور حقوق شهروندی موجود است، اظهار داشت: این قانون به شکل انتزاعی تدوین شده و با تقسیم‌بندی مردم به گروه‌های اجتماعی مختلف از مطلقیت مردم سخن نگفته و این شائبه را ایجاد می‌کند که حقوق شهروندی گروه‌هایی که ممکن است از نظر عقیدتی با ما هم‌فکر نباشند در نظر گرفته نشده است.

این وکیل پایه یک دادگستری خاطرنشان کرد: در این منشور موارد و اصول متعدد از حقوق شهروندی نیز اعمال نشده است که می‌توان به اصل 27 قانون اساسی که به حق آزادی تظاهرات و راه پیمایی است اشاره داشت و بهتر است تدوین‌کنندگان این منشور به رفع ابهامات موجود و اضافه کردن دیگر اصول نادیده قانون اساسی بپردازند.
اخبار سیاسی - ایلنا