اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اس - 300 شامل تحریم های ایران نیست


تمدید ۵ ساله تحریم تسلیحاتی ایران تاثیری در برنامه روسیه برای فروش سامانه ضد هوایی اس ۳۰۰ به ایران نخواهد داشت.

خبرگزاری مهر: تمدید 5 ساله تحریم تسلیحاتی ایران تاثیری در برنامه روسیه برای فروش سامانه ضد هوایی اس 300 به ایران نخواهد داشت.
این خبر را یک منبع روسی در گفتگو با خبرگزاری اینترفکس که نامش فاش نشده است اعلام کرد.

این منبع بعد از مطرح شدن بحث هایی درباره ممنوعیت فروش موشک های اس 300 به ایران از سوی روسیه در پی توافق هسته ای در پایگاه ورلد دیفنس اعلام داشت: سامانه ضد هوایی اس 300 صرفا یک سامانه دفاعی است و تحت تحریم های سال 2010 ایران نمی باشد.



ویدیو مرتبط :
فروش اس 300 به ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا: اگر اس 300 را تحریک آمیز بدانیم، ایران را تحریم می کنیم



 اخبارسیاست خارجی ,خبرهای  سیاست خارجی , اس 300

آمریکا در حالی از تحریک آمیز بودن تحویل اس 300 به ایران سخن می گوید که این سامانه نظامی کاملا دفاعی است و به منظور دفاع از حریم هوایی ایران خریداری شده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا ضمن اعلام مخالفت دوباره کشورش با تحویل سامانه دفاع ضد هوایی اس 300 به ایران، تهدید کرد واشنگتن ممکن است به خاطر تحویل این سامانه نظامی به ایران، تهران را مورد تحریم قرار دهد.آمریکا: اگر اس 300 را تحریک آمیز بدانیم، ایران را تحریم می کنیم

به گزارش عصر ایران جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا روز دوشنبه در واکنش به نمایش بخش هایی از سامانه اس 300 در رژه روز ارتش در ایران گفت کشورش اگر وجود این سامانه نظامی در ایران را اقدامی تحریک آمیز بداند، ایران را تحریم خواهد کرد.

کربی گفت : ما پیشتر نیز مخالفت خود را با تحویل سامانه اس 300 به ایران اعلام کرده ایم. ما روند تحویل این سامانه به ایران را با دقت زیر نظر داریم و در مرحله کنونی به تصمیم و جمع بندی خاصی در این باره نرسیده ایم.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در حالی از تحریک آمیز بودن تحویل اس 300 به ایران سخن می گوید که این سامانه نظامی کاملا دفاعی بوده و به منظور دفاع از حریم هوایی ایران در برابر حملات احتمالی هوایی خریداری شده است.

در زمان تحریم های سازمان ملل علیه برنامه هسته ای ایران نیز، بسیاری از ناظران عدم تحویل این سامانه به ایران از سوی روسیه را یک اقدام سیاسی و تحت تاثیر فشارهای سیاسی تل آویو می دانستند و با توجه به دفاعی بودن این سامانه ، تحویل آن به ایران را نقض قطعنامه های تحریمی شورای امنیت نمی دانستند.

ولادیمیر پوتین رییس جمهوری در روسیه در آوریل سال گذشته میلادی و پس از توافق مقدماتی بین ایران و گروه 1+5 در موضوع هسته ای با صدور فرمانی ممنوعیت ارسال سامانه اس 300 به ایران را لغو کرد و دستور ارسال این سامانه به ایران را صادر کرد.

هفته گذشته نخستین محموله از این سامانه دفاعی از سوی روسیه تحویل ایران شد. این اقدام پس از ماه ها اظهارات و خبرهای ضد و نقیض در طرف روسی درباره تحویل این سامانه دفاعی به ایران انجام شد.

دولت روسیه در سال 2010 و در اثر فشارهای رژیم اسراییل اعلام کرد به دلیل قطعنامه تحریمی شورای امنیت از ارسال اس 300 به ایران خودداری می کند. این اقدام دولت روسیه با اعتراض و شکایت ایران به مجامع بین المللی مواجه شد.

 اخبار سیاست  خارجی  - عصر  ایران