اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسیدپاشی مرد کینه جو بر روی همسر سابق



اخبار ,اخبار حوادث ,اسیدپاشی

 

اخبار حوادث - اسیدپاشی مرد کینه جو بر روی همسر سابق

مرد جوان وقتی نتوانست همسر سابقش را راضی به ازدواج دوباره کند، بر روی صورت او اسید پاشید.

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از پلیس آگاهی تهران بزرگ، ساعت 7 و 45 دقیقه اول دی ماه سال گذشته اهالی خیابان ارج واقع در حوالی میدان شوش با فریادهای درخواست کمک زن جوانی روبه رو شدند که فریاد می زد:«سوختم».

اهالی محل پس از حضور در داخل کوچه، یکی از همسایگان خود را مشاهده کردند که از ناحیه صورت مورد اسیدپاشی قرار گرفته و به شدت از ناحیه چشم و بینی مجروح شده بود. بلافاصله تماس با مرکز فوریت های پلیسی 110 و اورژانس انجام و زن جوان مصدوم برای انجام اقدامات درمانی به بیمارستان منتقل می شود.

زن جوان در طی مسیر انتقال به بیمارستان، در اظهارات خود به مأموران کلانتری 159 بی سیم عنوان کرد که همسر سابقش به نام «حمید» 32 ساله اقدام به اسیدپاشی بر روی وی کرده و از محل متواری شده است.

با تشکیل پرونده مقدماتی با موضوع «اسیدپاشی» و به دستور قاضی هاشمیان، بازپرس شعبه پنجم دادسرای امور جنایی تهران، پرونده برای رسیدگی و دستگیری متهم در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت.

کارآگاهان اداره شانزدهم با حضور در بیمارستان محل مداوای مصدوم حادثه به تحقیقات از وی پرداختند.

شاکی به نام «شکوفه» 24 ساله به کارآگاهان گفت: شب قبل از حادثه (همزمان با شب یلدا) همسر سابقم به نام «حمید . خ» به محل زندگی من آمد و درخواست کرد تا به درخواست ازدواج دوباره با وی جواب مثبت بدهم اما من که به هیچ عنوان قصد نداشتم تا به زندگی گذشته خود بازگردم، بار دیگر و همانند درخواست های گذشته به او پاسخ منفی داده و این بار، برای آنکه مانع از تکرار درخواست های مکرر او شوم عنوان داشتم که قصد ازدواج با شخص دیگری را دارم و حمید نیز پس از شنیدن این حرف از خانه خارج شد. روز حادثه، حدودا ساعت 7 و 45 دقیقه بود که از خانه خارج شده بودم که ناگهان فردی مرا با اسم کوچک از پشت سر صدا کرد. زمانی که به پشت سر خود نگاه کردم، حمید را دیدم که در مقابل من ایستاده بود. دیگر هیچ چیزی جز سوزش و درد شدید در ناحیه چشم و صورت احساس نکردم تا اینکه به بیمارستان منتقل شدم.

با شناسایی «حمید . خ» به عنوان عامل اسیدپاشی، کارآگاهان اداره شانزدهم به محل سکونت وی در منطقه تیردوقلو مراجعه و متوجه شدند که او همزمان با اقدام به اسیدپاشی از این محل متواری شده است.

تحقیقات برای شناسایی مخفیگاه حمید ادامه داشت تا محل تردد متهم در محدوده میدان فردوسی شناسایی و 17 خردادماه 93 دستگیر و پس از انتقال به اداره شانزدهم پلیس آگاهی، به اسیدپاشی اعتراف کرد.

متهم در اعترافات خود و در خصوص انگیزه اقدام به اسیدپاشی به کارآگاهان گفت: از چند روز پیش از اقدام به اسیدپاشی، تصمیم به این کار گرفته بودم اما هربار امیدوار بودم که شکوفه حداقل به خاطر پسر 5 ساله مان، به درخواست ازدواج من پاسخ مثبت می دهد. آخرین بار و همزمان با شب یلدا تصمیم گرفتم تا بار دیگر درخواست خود را مطرح کنم اما شکوفه این بار مدعی قصد ازدواج با فرد دیگری شد. تصمیم گرفتم تا حداقل مانع از ازدواج او با فرد دیگری شوم.

سرهنگ آریا حاجی زاده معاون مبارزه با جرایم جنایی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر، افزود: با توجه به اعترافات صریح متهم و تکمیل تحقیقات در خصوص این پرونده، متهم با قرار قانونی از سوی مقام قضایی به ندامتگاه اعزام شد.
اخبار حوادث - جام جم

 


ویدیو مرتبط :
‫اسیدپاشی وحشیانه روی عروس ایرانی؛ چشم هایی که پای کینه پدرشوهر سنگ دل کور شدند اختصاصی تی وی پلاس‬‎

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسیدپاشی مرد کینه‌جو بر روی همسر سابق



اسیدپاشی مرد کینه‌جو بر روی همسر سابق

پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

مرد کینه جو که بر روی همسر سابق خود اسید پاشیده بود، پس از 26 ماه زندگی زیرزمینی شناسایی و با شلیک پلیس دستگیر شد.

 

ساعت 11 صبح ششم اسفند سال 88 ماموران کلانتری 116 مولوی از طریق مرکز فوریت های پلیسی در جریان یک مورد اسیدپاشی در خیابان صفاری قرار گرفتند. با حضور ماموران در محل، زن 40 ساله ای که از ناحیه سر، صورت و بدن دچار سوختگی ناشی از اسیدپاشی شده بود مدعی شد که از سوی همسر سابق خود به نام محسن 37 ساله مورد اسیدپاشی قرار گرفته است.

 

با تشکیل پرونده مقدماتی و تایید سوختگی ناشی از اسیدپاشی از سوی پزشکی قانونی، پرونده در اختیار اداره شانزدهم پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. شاکی پرونده پس از چند روز انجام معاینات پزشکی، با مراجعه به اداره شانزدهم به کارآگاهان این اداره گفت: سال 78 در محله منصور با محسن و خانواده‌اش همسایه شده بودیم که پس از مدتی، محسن به همراه پدر و مادرش به خواستگاری من آمدند.

 

من در همان زمان به درخواست ازدواجشان پاسخ منفی دادم تا اینکه پس از گذشت مدتی به خاطر اصرار و پافشاری های محسن قبول کردم تا با وی ازدواج کنم. ابتدا همه چیز خوب بود و هیچ مشکلی با یکدیگر نداشتیم تا اینکه پس از گذشت مدت کوتاهی محسن از من درخواست مبلغ یک میلیون تومان پول کرد.

 

وقتی که من به درخواست وی پاسخ منفی دادم، قصد داشت تا با تهدید چاقو این مبلغ را به زور از من بگیرد که با کمک همسایه‌ها او را از خانه بیرون کردم. پس از مدتی نیز از یکدیگر جدا شدیم. از آن زمان آزار و اذیت های محسن شروع شد و با انجام کارهایی از قبیل پاشیدن بنزین بر روی در خانه، تخریب سنگ قبر مزار پدرم، شکستن شیشه های خانه، پرتاب کردن ترقه و شیشه به داخل حیات و... برای من ایجاد مزاحمت می کرد.

 

سرانجام ششم اسفند زمانی که در خیابان صفاری در حال رفتن به سمت خانه بودم، ناگهان شخصی از پشت سر مرا به اسم کوچک صدا کرد. به محض آنکه به سمت صدا چرخیدم، ناگهان محسن اقدام به پاشیدن اسید بر روی صورت و بدنم کرد و با یک دستگاه موتورسیکلت از محل متواری شد.

 

با توجه به شناسایی هویت محسن کارآگاهان اداره شانزدهم در ادامه رسیدگی به این پرونده به بررسی سوابق احتمالی وی پرداخته و دریافتند او از مجرمان سابقه داری است که پیش از این نیز در سال 85 دستگیر و در اداره پنجم پلیس آگاهی دارای سابقه می باشد. با توجه به شناسایی محل سکونت و محل های تردد متهم در میدان قیام و خیابان ری، کارآگاهان با انجام تحقیقات پلیسی اطلاع پیدا کردند که محسن پس از اقدام به اسیدپاشی از این محل‌ها متواری شده است.

 

ماموران در ادامه تحقیقات خود برای دستگیری متهم، پی بردند که او، تهران را به مقصد نامشخصی ترک کرده است. با گذشت بیش از 26 ماه از زمان متواری شدن متهم و در شرایطی که دستگیری او در دستور کار قرار داشت، کارآگاهان متوجه شدند، محسن از مدتی پیش با اجاره خانه ای مجردی در شهر جدید پرند، به صورت مخفیانه در این شهر زندگی می کند.

 

بلافاصله هماهنگی های لازم قضایی با بازپرس پرونده انجام و کارآگاهان چهارم اردیبهشت به مخفیگاه متهم رفته و ساعت سه بامداد پنجم اردیبهشت او را دستگیر کردند. در زمان دستگیری، متهم قصد داشت تا از طریق پنجره طبقه دوم از محل متواری شود که با اقدام سریع کارآگاهان و شلیک تیر اخطار مجبور به تسلیم شد.

 

با انتقال متهم به اداره شانزدهم و آغاز تحقیقات، وی در همان مراحل اولیه تحقیقات به اسیدپاشی بر روی صورت شاکی پرونده اعتراف و در خصوص انگیزه خود نیز به کارآگاهان گفت: مدت سه سال بود که با مهسا ازدواج کرده بودم. ابتدا همه چیز خوب بود اما پس از گذشت مدتی به علت آنکه مهسا تحت تاثیر حرف های مردم و دعانویسی قرار داشت، رابطه ما تیره شد.

پس از مدتی که تحمل این حرف‌ها و برخی رفتارهای مهسا را نداشتم، تصمیم به اسیدپاشی گرفتم. روز حادثه، در خیابان صفاری در حالی‌که اسید را از قبل تهیه و در خانه نگهدای می کردم، با موتور به سمت مهسا رفته و اسید را به صورت وی پاشیده و از محل متواری شدم. در ادامه تحقیقات مشخص شد که متهم پس از اقدام به اسیدپاشی، به شهرهای جنوبی کشور متواری شده و طی این مدت به عنوان کارگر در مناطق و شهرهای مختلف مشغول به کار بوده تا اینکه پس از گذشت دو سال از زمان حادثه، با تصور اینکه پلیس دیگر از دستگیری وی ناامید شده به تهران بازگشته و خانه ای را در شهر جدید پرند اجاره کرده بود. با توجه به شناسایی متهم از سوی شاکی پرونده و اعترافات صریح محسن در خصوص اسیدپاشی، به دستور بازپرس پرونده دستور بازداشت قانونی برای او صادر شد/انتخاب