اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسیدپاشی ساختگی خواستگار شکست خورده در گناوه




 اخبار حوادث  - اسیدپاشی ساختگی خواستگار شکست خورده در گناوه

فرمانده انتظامی گناوه: به محض اطلاع از این ماجرا ماموران اطلاعاتی این فرماندهی تحقیقات گسترده ای را انجام دادند و متوجه شدند که این سناریو ساخته یک خواستگار جوان بوده که به دلیل مخالفت خانواده دختر با ازدواجش آن را طراحی کرده است.

 فرمانده انتظامی گناوه گفت: جریان اسیدپاشی به یک راکب موتورسوار در جاده بندر ریگ که در چندروز اخیر در بین اهالی انتشار یافته صحت ندارد.
 
به گزارش خلیج فارس، سرهنگ اکبر افزود: به محض اطلاع از این ماجرا ماموران اطلاعاتی این فرماندهی تحقیقات گسترده ای را انجام دادند و متوجه شدند که این سناریو ساخته یک خواستگار جوان بوده که به دلیل مخالفت خانواده دختر با ازدواجش آن را طراحی کرده است.
 
وی گفت: این جوان که بعد از چندین بار خواستگاری از دختر مورد علاقه اش با مخالفت خانواده دختر روبرو می شود و مبلغی حدود 20 میلیون تومان نیز را دراین راه هزینه کرده بوده، سناریوی اسید پاشی را طرح ریزی می کند تا ضمن مظلوم نمایی از خانواده دختر باج خواهی کند.
 
قاسمی با رد شایعه ای که در شبکه های اجتماعی و مردم این منطقه در روزهای اخیر در خصوص اینکه سرنشینان یک خودروی زانتیا در مسیر جاده بندر ریگ - گناوه به این جوان حمله و به او اسید پاشیده اند، افزود: چنین شایعه ای واقعیت ندارد و این جوان در یک حرکت ساختگی پس ازاینکه مقداری اسید موتورسیکلت خودرا در نقطه ای از جاده بندر ریگ روی قسمتی از پای خود می ریزد، با پلیس 110 تماس می گیرد که یک زانتیا حامل چند نفر به او حمله کرده و به روی او اسید پاشیده اند.
 
فرمانده انتظامی گناوه با هشدار به کسانی که با روش های مختلف قصد برهم زدن امنیت روانی مردم را دارند، گفت: انتشار این ماجرا امنیت روانی اهالی این شهرستان را برهم زده بود که با درایت ماموذان این نیرو ترفند این جوان برملا شد.
 
به نوشته ایرنا، وی خاطرنشان کرد: نیروی انتظامی این شهرستان برای استقرار نظم و امنیت در این شهرستان به طور شبانه روزی تلاش کرده و از هیچ کوششی دریغ نمی کند.

 

 اخبار حوادث  -  خلیج فارس


ویدیو مرتبط :
ادعاهای عجیب: بعضی شکست های کشتی فرنگی ساختگی بود و سند

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تهدیدهای خواستگار شکست خورده بوی خون می‌داد



تهدیدهای خواستگار شکست خورده بوی خون می‌داد

پسری که در یکی از قهوه‌خانه‌های جنوب تهران دست به جنایت زده بود پس از جلب رضایت شاکیان خصوصی، محاکمه شد.

به گزارش فرهیختگان، شامگاه بیست‌ونهم شهریور ۱۳۸۹ پسر ۱۹ ساله‌ای به نام «علی- الف» در یکی از قهوه‌خانه‌های شهرک ولی‌عصر(عج) تهران کاردآجین شد و روی تخت بیمارستان «شهید غیاثی» جان سپرد.

پس از این جنایت، افسر نگهبان کلانتری ۱۵۳ شهرک ولی‌عصر(عج) با دادسرای ناحیه ۲۷ تهران بزرگ تماس گرفت و ماجرا را اطلاع داد. به این ترتیب بازپرس کشیک به همراه افسران دایره دهم اداره آگاهی مرکز به بیمارستان موردنظر رفتند و رسیدگی به پرونده را در دستورکارشان قرار دادند.

تحقیق میدانی نشان می‌داد «علی» که در شهرک ولی‌عصر(عج) زندگی می‌کرد شامگاه بیست‌ونهم شهریور به همراه دوستش «مسعود- ش» به قهوه‌خانه‌ای در خیابان «حیدری» رفته بود. «علی» پس از درگیری با صاحب قهوه‌خانه به نام «حمید - ل» در خون غلتید و پرونده زندگی‌اش بسته شد. «حمید» ۲۶ ساله به دنبال مرگ «علی» ناپدید شده بود که «مسعود» تحت بازجویی قرار گرفت.

وی به کارآگاهان گفت: چندی پیش یکی از دوستانم به نام «میثم» به من و «علی» گفت با پسرخاله‌اش «حمید» دچار اختلاف شده و می‌خواهد ادبش کند. «میثم» از ما خواست به او کمک کنیم. من و «علی» هم به‌خاطر اثبات رفاقت‌مان، درخواست «میثم» را قبول کردیم.

در نتیجه، شامگاه بیست‌ونهم شهریور به قهوه‌خانه‌ای رفتیم که «حمید» آنجا را اجاره کرده بود.

«مسعود» افزود: سرگرم کشیدن قلیان بودیم که «علی» و «حمید» بگومگو کردند. «حمید» که نمی‌خواست داخل قهوه‌خانه‌اش درگیری ایجاد شود از آنجا بیرون رفت. ما هم به دنبالش راه افتادیم. من و «حمید» درگیر شده بودیم که او چاقو را از دستم خارج کرد. همان موقع «علی» به طرف ما آمد.

صاحب قهوه‌خانه «علی» را هل داد و او به زمین خورد. «علی» می‌خواست از زمین بلند شود که «حمید» با چاقو ضربه‌ای به او زد. دوستم را با کمک یکی از بچه‌های شهرک به نام «حسن» به بیمارستان رساندم اما تلاش پزشکان بی‌نتیجه ماند.

تلاش پلیس برای ردیابی «حمید» ادامه داشت که خبر رسید وی در بندرعباس دیده شده است. چند ماه بعد، مرد خشن در «اشتهارد» کرج ردیابی و سرانجام دوازدهم بهمن ۱۳۹۰ در یک باشگاه بدنسازی دستگیر شد. «حمید» در همان بازجویی مقدماتی جنایت را گردن گرفت و صحنه جرم را بازسازی کرد.

با صدور کیفرخواست، پرونده به شعبه ۱۱۳ دادگاه کیفری استان تهران فرستاده شد. در آن بین «حمید» با پرداخت دیه، رضایت شاکیان خصوصی را جلب کرد و کابوس قصاص پایان یافت.

در نشست رسیدگی به این ماجرا که دیروز به ریاست قاضی «محمدسلطان همتیار» و با حضور چهار مستشار تشکیل شد ابتدا نماینده دادستان تهران، کیفرخواست را خواند. «شریفی» اظهار داشت: چون جرم «حمید» منجر به اخلال در نظم عمومی جامعه شده بود طبق ماده ۶۱۲ قانونی مجازات برایش تقاضای تعیین کیفر دارم.

نوبت دفاع به «حمید» که رسید سرش را پایین انداخت و ابراز پشیمانی کرد: «باور کنید من با علی، پدرکشتگی نداشتم. او به هواخواهی از پسرخاله‌ام با من درگیر شد. طی یک سال و نیمی که در زندان هستم به اندازه کافی تنبیه شده‌ام.

حالا عاجزانه از دادگاه تقاضا می‌کنم در مجازاتم تخفیف قائل شود تا بتوانم به زندگی زن و بچه‌ام سر و سامان بدهم.»

«حمید» درباره علت اختلاف با پسرخاله‌اش توضیح داد: «میثم» خواستگار خواهرم بود و چون جواب رد شنید کینه به دل گرفت. «میثم» بارها مرا تهدید کرده و گفته بود اگر نتواند با خواهرم ازدواج کند روزگارم را سیاه می‌کند.

در پایان این نشست، هیات قضایی با اعلام تنفس وارد شور شد تا رای صادر کند.

«حمید» از جنبه عمومی جرم به سه تا ۱۰ سال زندان با احتساب روزهای بازداشت محکوم خواهد شد./فرهیختگان