اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

"اسکیپی" در راه تهران!


تنها کانگوروی قاچاق شده به ایران در باغ وحش تهران مقابل چشمان بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا یادآور خاطره سریال قدیمی «اسکیپی؛ کانگوروی بوته‌زار» باشد.

خبرگزاری فارس: تنها کانگوروی قاچاق شده به ایران در باغ وحش تهران مقابل چشمان بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد تا یادآور خاطره سریال قدیمی «اسکیپی؛ کانگوروی بوته‌زار» باشد.
 
 7 روز پیش قاچاقچی حیوانات، یک رأس کانگورو را از مرزهای شرقی کشور وارد استان سیستان و بلوچستان و پس از آن خراسان جنوبی کرد که توسط نیروی انتظامی شهرستان نهبندان دستگیر و این حیوان بازیگوش نیز توقیف شد.

به گفته حسینی؛ رئیس اداره محیط زیست نهبندان برای قاچاقچی کانگورو، پرونده قضایی تشکیل شده است و خود کانگورو نیز در اختیار محیط زیست قرار دارد.

طبق قانون، حمل و نگهداری این گونه جانوران علاوه بر جریمه نقدی حکم حبس از 6 ماه تا یک سال را در پی دارد.

کانگورو که می‌توان به نوعی نخستین زمان حضور آن را در جعبه جادویی ایران مربوط به پخش سریال «اسکیپی؛ کانگوروی بوته‌زار» عنوان کرد زیستگاه اصلی آن «استرالیا» است و هیچ گونه‌ای از آن حتی در باغ‌وحش‌های کشور هم وجود ندارد.
 

کانگوروی قاچاق‌شده به ایران 3 سال دارد و به گفته ایرج جهانگیر؛ مدیر عامل پارک ارم تهران قرار است به زودی به باغ وحش ارم منتقل شود.

جهانگیر می‌گوید: ظاهراً این کانگورو از جنس نر است و پس از اینکه به تهران منتقل شود حتماً در قرنطینه قرار می‌گیرد تا حامل هیچ نوع بیماری نباشد.

وی با تأکید بر اینکه هیچ کانگورویی در حال حاضر در ایران زندگی نمی‌کند، ادامه می‌دهد: پس از انجام تست‌ها و بررسی‌های لازم حتماً  جفتی برای آن از سایر کشورها خریداری خواهیم کرد تا تنها نباشد.

به گفته مدیر عامل پارک ارم  احتمالاً از روسیه جفت این کانگورو تهیه می شود.

جهانگیر تصریح می‌کند که پس از پایان دوره قرنطینه، این کانگورو در خانه شیشه‌ای در باغ وحش ارم در معرض دید بازدیدکنندگان قرار می‌گیرد.

کانگورو جانوری از راسته کیسه‌داران علف‌خوار از خانواده درازپایان (Macropodidae) است که در استرالیا و گینه نو زندگی می‌کند. کانگورو می‌تواند به کمک پاهایش پرش‌های بلندی انجام دهد. طول این پرش‌ها به سه متر هم می‌رسد.

نوع ماده آن دارای کیسه‌ای است که نوزاد کانگورو پس از به دنیا آمدن به داخل آن رفته و در آنجا از شیر مادر تغذیه می‌کند تا به رشد کافی رسیده و قادر به زندگی در بیرون از کیسه شود. نوزاد کانگورو در هنگام تولد جثه‌ای بسیار کوچک دارد که قطر آن از دو سانتی‌متر بیشتر نمی‌شود.  


ویدیو مرتبط :
اسکیپی کانگرو بوته زار!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دروازه با شکوه باغ ملی در تهران



این دروازه با شکوه آجری را که با کاشی های هفت رنگ تزیین گردیده است در سال 1922 به دستور رضا خان ساخته اند , رضاخان در این زمان وزیرجنگ بود.


این بنا یک ساختمان قدیمی دوران قاجاراست که چند صد متر به سمت شمال امتداد دارد و از فضای بین آن برای سالهای طولانی به عنوان زمین رژه ارتش بزرگ ( میدان مشق )استفاده می کرده اند .



دروازه باغ ملی تهران



در سمت راست دروازه جایگاههای افسران پلیس قرار دارد که آنرا در زمان سلطنت رضا شاه به شیوه هخامنشی جدید ساخته اند, در سمت چپ موزه ای قرار دارد که احداث آن در سال 1967به پایان رسید و نیز وزارت امور خارجه هم در این محل قرار دارد.



جدا از کتیبه های متعددی که بر روی دروازه قرار دارند , کاشی کاریهایی نیز دردو طرف دروازه وجود دارند که بر روی آنها توضیحاتی راجب به وسایل جنگی از قبیل توپ و تفنگها و سربازان نوشته شده است.



 دروازه باغ ملی تهران

کتیبه اصلی بر بالای طاق واقع شده است ودربالای آن اتاقی قرار دارد که موسیقی نظامی را در آنجا می نواختند. کتیبه دیگر بیان می کند که دروازه ساخته شده از آهن آن در زرادخانه تهران درست شده است.