اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسکارلت جوهانسون ناشر فرانسوی را به دادگاه کشید


اسکارلت جوهانسون برای استفاده از اسمش در رمانی فرانسوی، از «جی سی لتس» ناشر فرانسوی این رمان شکایت کرد.

روزنامه تماشا: اسکارلت جوهانسون برای استفاده از اسمش در رمانی فرانسوی، از «جی سی لتس» ناشر فرانسوی این رمان شکایت کرد. شکایت او به دلیل استفاده نابجا و اخلال در حقوق شخصی اش صورت گرفته و او درخواست غرامت کرده و حقوق هر نوع اقتباسی از این اثر را برای خودش قائل شده است.

 این رمان با عنوان «اولین چیزی که می بینیم» درباره مکانیکی در دهکده شمالی «سیمی» است که یک زن برای کمک به او زنگ می زند و او تصور می کند این زن باید اسکارلت جوهانسون باشد.

اما 60 صفحه بعد او متوجه می شود که این زن همان بازیگر مشهور نیست و چنین فوکاپرس نام دارد. گریگور دلاکور به روزنامه فیگارو در این باره گفت که وقتی شنید یک شکایت علیه وی به دادگاه شده، متعجب است. او گفت این شبیه شخصیت رایان گاسلینگ و جین هاکمن در کتابی است که تقریبا چنین محتوایی داشت.

 او ادامه داد: «همه چهره های مشهور در زندگی امروز ما حضور دارند و وسایل ارتباط جمعی آنها را وارد زندگی ما کرده است. در عین حال همه اطلاعات زندگی این چهره ها در اینترنت در دسترس همه است. ضمن اینکه شخصیت من اسکارلت جوهانسون نیست بلکه چنین فوکا پرس نام دارد.»

او می گوید که در این رمان قصد داشت از استبداد زنان زیبا و نقش زیبایی آنها در شخصیتشان صحبت کند. این رمان از بیستم مارس در فرانسه منتشر شده است و این روزها یکی از پرفروش ترین رمان های فرانسه است.


ویدیو مرتبط :
اسکارلت جوهانسون، در یک گفتگوی تلویزیونی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

دادگاه قاتل 2 هزار فرانسوی



«در حالی که گمان می‌رود ۵۰۰ تا ۲۰۰۰ نفر را کشته باشد، تاکنون ۳۵۰ نفر با شکایت از مدیر این شرکت، از او درخواست پرداخت خسارت کرده‌اند.»

 

داروی ضد اشتهای مدیاتور,داروی ضد اشتها

 

به گزارش سرویس فرهنگی اجتماعی جام نیوز به نقل از سایت یورو نیوز؛ یک سال و نیم از رسوایی یک داروی کشنده در فرانسه می گذرد، دادگاه می خواهد به شکایات رسیدگی کند.

یک سال و نیم پس از آشکار شدن رسوایی مربوط به داروی ضد اشتهای "مدیاتور" در فرانسه، اولین دادگاه این پرونده که آزمایشگاه های متعلق به ژاک سرویه را هدف قرار می‌دهد، در شهر نانتر در حومه پاریس، تشکیل جلسه می‌دهد.

 

مارتین وردیه، وکیل مدافع قربانیان با اشاره به تحقیقات علمی که در سال 2000 در این زمینه صورت گرفته می‌گوید: «تحقیقات مربوط به عوارض ناخواسته این دارو نشان می‌دهد که مصرف کنندگان آن دچار عارضه گرفتگی قلب می‌شوند. عارضه‌ای که هم اکنون قربانیان از آن رنج می‌برند.»

 

در حالی که گمان می‌رود این دارو عامل مرگ 500 تا 2000 نفر باشد، تاکنون 350 نفر یا شکایت از ژاک سرویه، مدیر این شرکت، از او در خواست پرداخت خسارت کرده‌اند.

عاملان تولید و پخش این دارو ممکن است به 4 سال حبس، بین 37 تا 150 هزار یورو جریمه و ممنوعیت از کار محکوم شوند./جام نیوز