اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسپری محوشونده در جام جهانی 2014


سپ بلاتر رییس فیفا گفت اسپری محوشونده در حال حاضر در جام باشگاههای جهان بکار می رود .

ایرنا: فدراسیون بین المللی فوتبال (فیفا) که به امید جلوگیری از گل های مشکوک در جام جهانی فناوری خط دروازه را بکار گرفته، این بار برای جلوگیری از جلوآمدن دیوار دفاعی در زدن ضربات آزاد، در تورنمنت سال آینده از اسپری محوشونده استفاده می کند.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، سپ بلاتر رییس فیفا گفت اسپری محوشونده در حال حاضر در جام باشگاههای جهان بکار می رود .

وی گفت: ما امسال استفاده از این اسپری را در تمام رقابتها آغاز کردیم و در جام جهانی به همین روند ادامه می دهیم. برای انضباط بازی این خوب است. اول در این باره تردید داشتم، اما بعد از گفت و گو با داوران دریافتم همه از این اسپری راضی بودند.

از این اسپری برای تعیین استقرار مدافعان در زدن ضربات آزاد استفاده می شود و داور به کمک این اسپری یک خط سفید روی چمن می کشد تا مانع از جلو آمدن دیوار دفاعی و تغییر زاویه ضربه آزاد شود.

این اسپری های برای مشخص کردن محل استقرار دیوار دفاعی تیم ها است و به این ترتیب داوران می توانند نظارت بهتری روی این مسئله داشته باشند


ویدیو مرتبط :
مراسم اهدای جام به تیم ملی آلمان/جام جهانی 2014/P.2/HD

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسپری‌های محو شونده ابزار جدید فیفا برای جام جهانی 2014



اخبار,اخبار ورزشی,سپری‌های محو شونده


اخبار ورزشی - اسپری‌های محو شونده ابزار جدید فیفا برای جام جهانی 2014

رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال (فیفا)، از اسپری‌های محو شونده به عنوان تکنولوژی جدید فیفا در جام جهانی 2014 خبر داد.

به گزارش ایسنا، جام جهانی 2014 برزیل تابستان آینده در مهد فوتبال جهان (برزیل) برگزار خواهد شد و 32 تیم راه‌یافته به بزرگترین رویداد فوتبالی جهان به رقابت‌ خواهند پرداخت.

در حالی که فیفا پیش از این از تکنولوژی خط دروازه به عنوان فناوری جدید در جام جهانی 2014 رونمایی کرده بود، سپ بلاتر رئیس فدراسیون بین‌المللی فوتبال فیفا به تازگی از اسپری های محو شونده به عنوان وسیله‌ای برای کمک به داوران در جام جهانی 2014 رونمایی کرد.

این اسپری‌ها به داور کمک می کنند تا خط دیوار دفاعی را تنظیم کنند و بازیکنان نتوانند از این خط جلوتر روند. البته با توجه به خاصیت محو شوندگی آنها یک دقیقه پس از زدن ضربه، این خط رنگی محو می شود.

بلاتر درباره این اسپری ها گفت:‌ فکر می کنم این اسپری ها راه حل خوبی برای دنیای فوتبال باشد. خیلی‌ها می‌گویند با این وسیله وقت بازی گرفته می‌شود و من نیز در ابتدا کمی نسبت به آن بدبین بودم اما داور‌هایی که از این اسپری ها استفاده کرده‌اند همگی از آن راضی بودند و در جام جهانی 2014 نیز مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این اسپری ها چندی است در کشور‌های برزیل و آرژانتین مورد استفاده قرار می‌گیرد و باعث شده است بحث‌هایی درباره اینکه دیوار دفاعی کجا باید شکل بگیرد از بین رفته است.

اخبار ورزشی - ایسنا