اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسنودن از سوئیس درخواست پناهندگی کرد


ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به طور رسمی از سوئیس درخواست پناهندگی کرد.

ایرنا: ادوارد اسنودن کارمند سابق سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا به طور رسمی از سوئیس درخواست پناهندگی کرد.

وی گفت که دوست دارد برای زندگی به سوئیس بازگردد.

وی زمانی در شهر ژنو به عنوان مامور مخفی سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) کار می کرد.

واشنگتن خواستار تحویل گرفتن اسنودن به دلیل افشای اطلاعات برنامه های جاسوسی آمریکا است.

وی پنجشنبه شب در یک ارتباط ویدئویی از مسکو خطاب به حاضران در فستیوال بین المللی فیلم و مجمع حقوق بشر ژنو گفت: دوست دارم به سوئیس برگردم، زیرا بخشی از خاطرات خوب من از شهر ژنو است.

وی افزود: تصور می کنم که سوئیس به دلیل برخورداری از پیشینه بی طرفی، یک گزینه سیاسی خوب به شمار می رود.

وی گفت که در پی باطل شدن گذرنامه اش توسط آمریکا و ممانعت از سفرش به اکوادور، از 21 کشور که اکثرشان در مرکز و غرب اروپا هستند، درخواست پناهندگی کرده است.

وی با انتقاد از مداخله سیاسی دولت باراک اوباما رییس جمهوری آمریکا در این زمینه، افزود: متاسفانه هیچ کشوری به این درخواست پاسخ مثبت نداده است.

اسنودن برای شنود مکالمات از مارس 2007 تا فوریه 2009 به دفتر دیپلماتیک آمریکا در ژنو اعزام شد.

وی که 31 سال سن دارد، تاکید کرد که به آمریکا باز نخواهد گشت مگر اینکه از محاکمه عادلانه ای برخوردار شود.

به موجب قوانین جاری سوئیس، فرد متقاضی برای ارائه درخواست پناهندگی باید در خاک این کشور مستقر باشد. اسنودن در حال حاضر در روسیه به سر می برد.

وکیل اسنودن پیش ازاین اعلام کرده بود که موکلش خواستار بازگشت به آمریکاست.


ویدیو مرتبط :
اسنودن از سوئیس درخواست پناهندگی کرد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسنودن درخواست پناهندگی سیاسی کرد



اخبار,اخبار بین الملل,پناهندگی سیاسی اسنودن

 

اخبار بین الملل - اسنودن درخواست پناهندگی سیاسی کرد

پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا که هم اکنون در روسیه پناهنده شده و از سوی مقام های واشنگتن تحت پیگرد قرار دارد درخواست پناهندگی سیاسی به برزیل ارائه کرده است.

به گزارش تسنیم به نقل از خبرگزاری فرانسه، ادوارد اسنودن افشاگر برنامه اطلاعاتی و جاسوسی دولت آمریکا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی گلوبوی برزیل تاکید کرد: من دوست دارم در برزیل زندگی کنم.


پناهندگی سیاسی اسنودن در روسیه در ماه اوت امسال به پایان خواهد رسید. آمریکا پاسپورت اسنودن را از اعتبار ساقط کرده است. اسنودن تصریح کرد: درخواست پناهندگی خود را به صورت رسمی به چندین کشور از جمله برزیل ارائه کرده است.


بر اساس این گزارش وزارت خارجه برزیل اعلام کرده است که هنوز هیچ درخواست رسمی در خصوص پناهندگی سیاسی اسنودن دریافت نشده است. اسنودن در این باره گفت: وی اسناد خود برای دریافت پناهندگی را در ازای پیدا کردن بهشتی امن در اختیار هیچ کشوری قرار نمی دهد چرا که پناهندگی باید به خاطر مسائل و دلایل انسانی اعطا شود.


اسنودن افزود: وی اسناد بیشتری مربوط به برنامه های جاسوسی آمریکا در انگلیس و برزیل در اختیار دارد. زمانی که اسنودن اسناد مربوط به جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا در برزیل را فاش کرد، دیلما روسف رئیس جمهور برزیل سفر خود به واشنگتن را لغو کرد. اسنودن در مصاحبه اخیر خود با شبکه ان بی سی از تمایل خود برای بازگشت به آمریکا خبر داده است. دولت اوباما از بازگشت اسنودن به آمرکیکا استقبال کرده ولی بر این باور است که اسنودن به خاطر افشای اطلاعات حساس امنیتی و کمک به دشمنان آمریکا باید محاکمه شود.


وکیل اسنودن نیز در این باره تاکید کرد: هیچ شانسی برای محاکمه اسنودن در دادگاه یا در حضور مردم وجود ندارد. اسنودن در صورت بازگشت به آمریکا به سلول انفرادی برده خواهد شد و شاید کل دوره زندان و یا حتی مابقی عمرش را در سلول انفرادی بگذراند.


مشاور حقوقی اسنودن نیز تاکید کرد: شانس آزادی اسنودن با قرار وثیقه نیز صفر است. علاوه بر این قوانین کنونی مربوط به تعقیب قضایی اقدامات جاسوسی در آمریکا نیز امکان محاکمه عادلانه اسنودن را فراهم نمی کند.

افشای اسناد و مدارک مربوط به برنامه های جاسوسی آمریکا از سوی ادوارد اسنودن پیمانکار سابق سازمان امنیت ملی آمریکا، مقام های کاخ سفید را با چالش های جدی روبرو کرده است.

اخبار بین الملل - تسنیم