اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسنودن: آمریکا و اسرائیل در نگارش استاکس نت همکاری داشتند



مصاحبه جدید باادوارد اسنودن, ویروس استاکس نت,سازمان امنیت ملی آمریکا

اسنودن: آمریکا و اسرائیل در نگارش استاکس نت همکاری داشتند

اسنودن در مصاحبه اختصاصی با هفته نامه اشپیگل آلمان گفت، سازمان امنیت ملی آمریکا و اسرائیل هر دو به اتفاق هم اقدام به نگارش بدافزار استاکس نت کرده و از آن علیه برنامه هسته ای ایران در نطنز استفاده کردند.

تسنیم: ادوارد اسنودن مشاور پیشین سازمان امنیت ملی آمریکا گفت، آمریکا و اسرائیل هر دو در نگارش ویروس استاکس نت و حمله به برنامه هسته ای ایران نقش داشتند.

اسنودن در مصاحبه اختصاصی با هفته نامه اشپیگل آلمان گفت، سازمان امنیت ملی آمریکا و اسرائیل هر دو به اتفاق هم اقدام به نگارش بدافزار استاکس نت کرده و از آن علیه برنامه هسته ای ایران در نطنز استفاده کردند.

 

وی درباره برخی از برنامه های جاسوسی گسترده در جهان امروز و همکاری کشورهای دیگر با سازمان امنیت ملی آمریکا در برنامه های جاسوسی گفت: در برخی موارد گروه موسوم به «پنج شرکای چشمی» عملا فراتر از برنامه های جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا می روند. برای مثال، ستاد مخابرات عمومی انگلیس دارای سیستمی است موسوم به تمپورا که در آن حقوق بشر هیچ محلی از اعراب ندارد و در آن همه اطلاعات مربوط به شهروندان جمع آوری و پردازش می شود.

 

اسنودن در پاسخ به این سوال که آیا سازمان امنیت ملی آمریکا و شرکایش در جهان سیستمی برای جمع آوری داده های مربوط به تماس تلفنی، ارتباطات مکتوب و داده های شخصی دارند یا خیر گفت: بله اما اینکه چقدر موفق به جمع آوری این داده ها می شوند بستگی به قابلیت سایت های جمع آوری داده های فردی است. این سیستم در مقایسه با سیستم های داخلی که اقدام به جمع آوری داده های شهروندان یک کشور می کنند، بسیار محدود هستند.

 

اسنودن درباره سوالی درباره همکاری سیاستمداران آلمان با سیستم جاسوسی سازمان امنیت ملی آمریکا گفت: البته آنها همکاری خوبی با آمریکا دارند. آمریکا در کار با مقام های آلمان در زمینه های جاسوسی و تبادل اطلاعات بسیار راحت است. برای مثال وقتی آمریکا خواستار اطلاعات درباره کسی است که از فرودگاه های آلمان مسافرت می کند، مقام ها و سیاستمداران آلمان همکاری خوبی با آن دارند.

 

اسنون گفت، هیچ کس در آمریکا به خاطر این برنامه ها محاکمه نمی شود زیرا کسی برای قانون اهمیتی قائل نیست.

این افشاگر آمریکایی درباره همکاری سازمان امنیت ملی آمریکا و اسرائیل گفت: بله آنها همواره با هم همکاری دارند./تسنیم

 

 

 


ویدیو مرتبط :
ویروس استاکس نت اسرائیل علیه نیروگاه هسته ای ما!!!!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ویروس استاکس نت آمریکا را هم تهدید می کند



 

 

 

ویروس استاکس نت آمریکا را هم تهدید می کند

 

یک مقام آمریکایی از تهدید زا بودن ویروس رایانه ای استاکس نت برای سیستم های کامپیوتری این کشور خبر داد.

به نقل ازوب سایت " ای او ال نیوز " گرگ شافر دستیار وزیر امنیت سایبری و ارتباطات آمریکا روز دوشنبه در یک صبحانه کاری با خبرنگاران با اعلام این موضوع گفت : " این ویروس برای اختلال در عملکرد برخی نرم افزارهای اجرایی طراحی شده است و این نرم افزارها در برخی سیستم های کامپیوتری آمریکا هم وجود دارد".

وی هشدار داد : " ممکن است برخی نرم افزارهای آمریکایی هم به این ویروس آلوده شوند ".

این مقام آمریکایی بدون اشاره به توضیح بیشتر، تنها این ویروس را یک ویروس خطرناک رایانه ای خواند که بسیار پیچیده می باشد.

برخی منابع رسانه ای غربی از زمان انتشار این ویروس در برخی رایانه های دولتی در ایران مدعی شده اند که این ویروس برای اختلال در سیستم های رایانه ای تاسیسات هسته ای ایران طراحی شده است.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری اسلامی ایران اخیرا طی اظهاراتی از خنثی کردن یک حمله رایانه ای علیه تاسیسات هسته ای ایران خبر داده است.

بسیاری از ناظران و کارشناسان بر این باورند که هزینه زیاد و پیچیدگی طراحی این ویروس رایانه ای این احتمال را پیش می کشد که طراحی این ویروس کار هکرهای معمولی  نبوده و به احتمال فراوان اقدامی با حمایت دولتی بوده است..../تحلیل:عصرایران