اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسراییل دانشگاه آزاد اسلامی غزه را بمباران کرد



اخبار,اخبار بین الملل ,بمباران شدن دانشگاه اسلامی غزه

 

اخبار بین الملل - اسراییل دانشگاه اسلامی غزه را بمباران کرد

جنگنده های اسراییلی روز شنبه، یکی از ساختمان های دانشگاه آزاد اسلامی شهر غزه را بمباران کردند .

به گزارش شفقنا به نقل از العربیه، دانشگاه اسلامی غزه "الجامعة الإسلامیة غزة"، در سال 1978 میلادی، توسط فلسطینی ها تأسیس و بعدها به یکی از نمادهای فرهنگی و اسلامی در این شهر تبدیل شد.

العربیه به نقل از شاهدان عینی گزارش داد: جنگنده های اسراییل از نوع F16 بامداد شنبه یک ساختمان متعلق به دانشگاه اسلامی واقع در محله الرمال در جنوب غزه را با بمب های خود مورد هدف قرار دادند.

طبق این گزارش این بمباران به نابودی بخش بزرگی از ساختمان دانشگاه منجر شد.اما به گفته اشرف القدره سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین، این بمباران تلفاتی جانی دربر نداشته است".

شاهدان عینی می گویند دانشگاه الازهر غزه که در مجاورت دانشگاه آزاد اسلامی واقع شده، نیز به شدت آسیب دیده است.

این اولین بار نیست که این دانشگاه اسلامی غزه مورد هدف حملات اسراییلی قرار می گیرد بلکه در سال 2008 و 2009 نیز این دانشگاه توسط جنگنده های اسراییل بمباران شده بود.

در تاریخ 29 دسامبر 2008 میلادی و در سومین روز از حملات هوایی نیروهای هوایی اسراییل به نوار غزه، برخی تأسیسات کلیدی مربوط به گروه حماس، از ‌جمله دانشگاه اسلامی غزه مورد هدف قرار گرفت و بخشی بزرگی از ساختمان‌های آن ویران شد. دانشگاه اسلامی غزه از نمادهای فرهنگی جنبش حماس است.

گفته می شود که دانشگاه اسلامی غزه یکی از مراکز آموزشی مهم حمایت کننده از گروه حماس بوده‌ است و بسیاری از مسوولان این جنبش در آن تحصیل کرده‌اند.

اخبار بین الملل - شفقنا

 


ویدیو مرتبط :
بمباران ها و جنایات اسراییل در غزه

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

ارائه چادر و لباس اسلامی در دانشگاه آزاد



 

 

 

دانشگاه

 

 

مدیرکل امور فوق برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد از برنامه‌ریزی برای عرضه پوشش‌های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی در دانشگاه آزاد از سوی موسسات تولیدی این محصولات خبر داد و گفت: این به معنای یکسان‌سازی پوشش و حجاب در دانشگاه آزاد نیست.

علیرضا صالحی در گفتگو با مهر درباره سیاست‌های عفاف و حجاب در دانشگاه آزاد اسلامی افزود: تلاش می‌کنیم از راه‌های پژوهشی، آموزشی و تبلیغی در راستای نهادینه شدن فرهنگ عفاف و حجاب در دانشگاه‌ها استفاده کنیم.

صالحی در پاسخ به اینکه آیا اخباری که در زمینه عرضه مانتوفرم‌ها در دانشگاه آزاد اسلامی منتشر شده است به معنای حرکت دانشگاه آزاد به سمت یکسان‌سازی پوشش دانشجویی در این دانشگاه است، گفت: هیچ برنامه‌ای در بحث یکسان‌سازی پوشش دانشجویی در دانشگاه آزاد نداریم.

مدیرکل امور فوق برنامه فرهنگی دانشگاه آزاد در توضیح بیشتر گفت: برخی موسسات تولیدی اقدام به عرضه چادرها یا لباس‌های متناسب با فرهنگ اسلامی ایرانی می‌کنند که اگر با آنها به توافق برسیم می‌توانیم فرصتی برایشان قائل شویم تا محصولاتشان را در دانشگاه آزاد عرضه کنند اما این به معنای یکسان‌سازی پوشش و حجاب نیست.

وی خاطرنشان کرد: سیاست‌های عفاف و حجاب باید در شورای عالی انقلاب فرهنگی و در شورای هماهنگی فعالیت‌های فرهنگی دانشگاه‌ها جمع‌بندی شود و در نهایت اگر شورا به یک جمع‌بندی رسید، دانشگاه آزاد اسلامی نیز با مجموعه همراهی می‌کند..../تحلیل:عصرایران