اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسراییل: آمریکا نباید به اعراب سلاح بفروشد


روزنامه هاآرتص امروز (سه شنبه) فاش کرد که تل آویو به شدت مخالف فروش سلاح‌های پیشرفته و سنگین به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس است و از واشنگتن خواسته است که قراردادهای سلاح را با آن کشورها تکمیل نکند.

خبرگزاری ایسنا: این روزنامه عبری زبان به نقل از یک مسئول نظامی برجسته آمریکا که همراه با اشتون کارتر، وزیر دفاع آمریکا در جریان سفر اخیرش به اراضی اشغالی در هفته گذشته رفته بود، گزارش داد، موشه یعالون، وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و مسئولان ارشد این رژیم مخالفت خود را با فروش چند سامانه تسلیحاتی به کشورهای عربی حوزه فارس در پی توافق هسته‌ای با ایران ابراز کردند.

این منبع آمریکایی که خواست نامش فاش نشود، گفت: چندین توانایی نظامی اصلی وجود دارد که اسرائیل تمایل ندارد کشورهای عربی حوزه خلیج فارس آن را در اختیار داشته باشند و این درخواستی بود که همچنین پیش از دست یابی به توافق با ایران نیز مطرح شده بود.

وی تاکید کرد: مسئولان تل آویو این مساله را مطرح کردند و واشنگتن نیز نگرانی آنها را درک کرد.

روزنامه هاآرتص گزارش داد که باراک اوباما،‌ رئیس جمهوری آمریکا پس از امضای توافق با ایران در شهر لوزان سوئیس از رهبران کشورهای حوزه خلیج فارس برای دیدار با وی در کمپ دیوید دعوت کرد که در این دیدار همچنین مساله افزایش کمک‌های امنیتی آمریکا مورد بررسی قرار گرفت.

از سوی دیگر، این روزنامه عبری زبان گزارش داد که جان کری، وزیر خارجه آمریکا در سفر روز گذشته‌اش به قطر و در جریان دیدار با رهبران شورای همکاری خلیج فارس گفت که کشورش به افزایش کمک‌ها به کشورهای حوزه خلیج فارس از طریق سامانه‌های دفاع موشکی و افزایش فروش سلاح و آموزش یگان‌های ویژه در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس بویژه در زمینه مبارزه با تروریسم اهمیت می‌دهد.

این منبع آمریکایی در مصاحبه با این روزنامه عبری زبان گفت که در جریان سفر کارتر به اراضی اشغالی، وی مساله "قرارداد جبرانی" امنیتی در مقابل توافق با ایران را پیشنهاد نداد، بلکه زنجیره‌ای از اقدامات را که آمریکا تمایل دارد در خصوص آنها با تل آویو همکاری کند، مطرح کرد.

این منبع نظامی آمریکایی افزود: سخنانی با مسئولان تل آویو در مورد به روزرسانی سامانه‌های دفاع موشکی اسرائیل و افزایش همکاری برای جلوگیری از ارسال سلاح به حزب الله و حماس و جهاد اسلامی و دیگر گروه‌ها مطرح شد.


ویدیو مرتبط :


خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

آمریکا : سلاح های ایران خطرناک اند



 

 

 

آمریکا : سلاح های ایران خطرناک اند

هر دولت دارای حاکمیتی حق دارد برای دفاع از خود به تولید جنگ افزار بپردازد ، اما ما الان به طور آشکاری با جنگ افزارهایی روبرو هستیم که به طور بالقوه قادرند امنیت برخی کشورها و صلح و ثبات منطقه را به خطر اندازند.

ایالات متحده آمریکا از دستاوردهای جدید نظامی و دفاعی ایران که در یک هفته اخیر به مورد آزمایش در آمد ، ابراز نگرانی کرد .

به گزارش عصر ایران پی جی کراولی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به آزمایش اخیر هواپیمای بدون سرنشین کرار و افتتاح خط تولید انبوه قایق های تندرو از سوی ایران گفت : " این مایه نگرانی ما و همسایگان ایران است . از سویی هر دولت دارای حاکمیتی حق دارد  برای دفاع از خود  به تولید جنگ افزار بپردازد ، اما ما الان به طور آشکاری  با جنگ افزارهایی روبرو هستیم که به طور بالقوه قادرند امنیت برخی کشورها و صلح و ثبات منطقه را به خطر اندازند ".

وی البته نگفت سلاح هایی که آمریکا به برخی اعراب و اسرائیل می دهد ، به طور بالقوه قادرند امنیت ایران را نیز به خطر بیندازند.

این مقام آمریکایی در ادامه افزود : " ما در سال های گذشته در مقابل رشد قابلیت های نظامی ایران تلاش کردیم تا همکاری های  نظامی  خود را با دیگر کشورهای منطقه تقویت کنیم ، و این در واقع دقیقا یکی از همان دلایلی است که معتقدیم وقتی ایران به مسیر کنونی خود ادامه دهد ،خود را در شرایط امنیتی ضعیف تری خواهد یافت چرا که کشورهای منطقه برای مقابله با رشد قابلیت های نظامی ایران به یکدیگر خواهند پیوست " .

کراولی در ادامه با ادعای اینکه مسیری که ایران برای خود برگزیده فاقد منطق است و برنامه اتمی این کشور در بلند مدت از امنیت ملی ایران خواهد کاست ، افزود : " ما همچنان از گفتگوهای سازنده با ایران استقبال می کنیم تا در این گفتگوها به  ابهامات و سوال های جامعه جهانی از ماهیت برنامه هسته ای ایران جواب هایی بیابیم و ماهیت این برنامه ها را روشن کنیم . اما همزمان مایلیم تا برای تامین صلح و ثبات منطقه با دیگر کشورهای واقع در منطقه همکاری هایی داشته باشیم .

ابراز نگرانی آمریکا از دستاوردهای جدید نظامی ایران در حالی بیان می شود که ایران به عنوان یک اقدام بازدارنده و در چارچوب استراتژی بازدارندگی خود دست به تولید و آزمایش جنگ افزارهای مدرن می زند .

مهم ترین دستاوردهای تکنولوژیک ایران در عرضه نظامی طی هفته اخیر آزمایش جت بمب افکن بدون سرنشین کرار ، موشک قیام 1 و افتتاح خط تولید انبوه قایق های تندرو سراج و ذوالفقار بوده است...../تحلیل:عصرایران