اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل: نترسیدن ایران تقصیر آمریکا است



اسرائیل: نترسیدن ایران تقصیر آمریکا است

اظهارات ارشدترین نظامی آمریکایی در باره این که قصد ندارد در جنگ با ایران درگیر شود خشم اسرائیلی‌هایی را برانگیخته است که خودشان هم فهمیده‌اند زمان برای حمله به ایران تمام شده است اما اصرار دارند که به ایران القا شود خطر جنگ جدی است.

موشه یعالون معاون نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، آمریکا را مقصر عدم تاثیر‌گذاری تهدیدهای خارجی بر ایران دانست.

به گزارش «تابناک»، یعالون دیروز جمعه در مصاحبه‌ای رادیویی گفت که پیام‌های گوناگون و غیرواحدی که به ایران می‌رسد، باعث شده است که ایران تهدیدات نظامی خارجی را جدی نگیرد و مواضع خود را تغییر ندهد.

وی اظهار داشت « ما با دیگران و از جمله دوستانمان در آمریکا که آنها را در بی‌اعتبار شدن تهدیدات علیه ایران شریک می‌دانیم، تبادل نظر داریم.» وی در بخشی دیگر از سخنان خود ناخواسته به شکست تحریم‌ها در تغییر رفتار ایران نیز اعتراف کرده است و با اشاره و انتقاد از موافقت آمریکا با خرید نفت توسط کشورهای دوست خود از ایران گفته است: حلقه تحریم‌ها علیه ایران شکاف‌های فراوانی دارد.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

این اظهارات مقام صهیونیستی پس از آن رسانه‌ای شد که در جدی‌ترین اظهار نظر مقامات آمریکایی برای دور کردن خود از ادعاهای جنگ با ایران، ژنرال مارتین دمپسی رئیس ستاد مشترک ارتش آمریکا صریحا ابراز داشت که قصد ندارد در درگیری با ایران وارد شود.

طبق ادعای رسانه‌های اسرائیلی، ژنرال دمپسی در هفته‌های اخیر سه بار یادآوری کرده است که حمله به تاسیسات هسته‌ای ایران تنها می‌تواند در برنامه‌های ایران تاخیر ایجاد کند و نمی‌تواند این برنامه را از بین ببرد، اما این بار، وی در اظهار نظری صریح‌تر عدم تمایل خود به درگیر شدن با ایران را ابراز داشته است.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

آنچه که شنیدن مواضع صریح طرف آمریکایی را برای اسرائیلی‌ها سخت‌تر کرده است، همزمانی سخنان ارشدترین نظامی آمریکایی با انتشار گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است که در آن آمده است ایران در سه ماهه اخیر، حجم اورانیوم بیست درصد غنی شده خود را با بیش از 30 درصد افزایش از 145 به حدود 190 کیلوگرم رسانده است.

این خبر از آن جهت ادامه دارد که حدود سه هفته پیش، منابع اسرائیلی با استناد به اخبار مربوط به افزایش توانایی ایران در غنی‌سازی بیست درصدی اعلام کرده بودند با روند موجود ایران در ابتدای ماه اکتبر (حدود یک ماه دیگر)، 250 کیلوگرم اورانیوم با غنای بیست درصد خواهد داشت که برای ساخت بمب اتمی کافی است و تا ابتدای سال 2013 نیز ایران اورانیوم کافی برای ساخت دو تا چهار بمب را خواهد داشت.

 

اخبار,اخبار جدید,اخبار جالب

 

منابع اسرائیلی واقعیت فوق در مورد توانایی غنی‌سازی ایران را در کنار ادعای تسلط تدریجی ایران بر فناوری ساخت کلاهک هسته‌ای قرار داده و مدعی شده‌اند زمان ممکن برای حمله به ایران در ابتدای اکتبر عملا به پایان می‌رسد./تابناک

 


ویدیو مرتبط :
حمله اسرائیل و آمریکا به ایران ؟؟

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تردید در قدرت آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران / تحریم ها تهران را به امتیاز دهی نمی کشاند



تردید در قدرت آمریکا و اسرائیل برای حمله به ایران / تحریم ها تهران را به امتیاز دهی نمی کشاند

 

برنامه هسته ای ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است.به گزارش عصر ایران به نقل از روزنامه الوطن چاپ کویت، مرکز عالی امنیت ملی اسرائیل در گزارشی اعلام کرد برنامه هسته ای ایران به نقطه غیرقابل بازگشت رسیده و اقدام نظامی تنها گزینه برای توقف این برنامه است.

نویسنده این گزارش "افراییم اسکولای" است که پیش از این 40 سال در سازمان انرژی هسته ای اسرائیل و آژانس بین المللی انرژی هسته ای در وین سابقه فعالیت دارد و هم اکنون در مرکز عالی امنیت ملی اسرائیل مستقر در تل آویو عضویت دارد.

در این گزارش اضافه شده: تحریم ها علیه ایران، حکومت این کشور را به امتیاز دهی وادار نمی کند. تنها راه برای توقف برنامه هسته ای

ایران این است که تاسیسات اتمی این کشور با استفاده از موشک های دور برد آمریکا مورد هدف قرار بگیرند. عملیات نظامی تنها می تواند برنامه هسته ای ایران را متوقف کند. البته در این که آمریکا چنین اقدامی را انجام دهد، تردید وجود دارد. همچنین در توانایی اسرائیل برای حمله نابود کننده و نهایی به تاسیسات هسته ای ایران، به تنهایی و بدون مشارکت دیگران نیز تردید است.

در این گزارش می خوانیم: ادعای آمریکا درباره اینکه ایران نیازمند یک سال زمان برای رسیدن به مرحله تولید بمب هسته ای است نادرست و این مدت زمان برای چنین اقدامی بسیار طولانی و به دور از واقعیت است.

همچنین در ایران، درباره برنامه هسته ای اجماع نظر وجود دارد. هیچ دولتی در ایران جرئت نمی کند برنامه هسته ای را متوقف کند. تنها در صورتی که دولتی سکولار و دموکراتیک در ایران مستقر شود، برنامه هسته ای خود را متوقف می کند که استقرار چنین دولتی نیز به دور از واقعیت است. تحریم ها علیه ایران از تاثیرگذاری بر دولت تهران در زمینه های اقتصادی و سیاسی بسیار فاصله دارد.

در گزارش مرکز عالی امنیت ملی اسرائیل همچنین آمده است: موافقت ایران با غنی سازی اورانیوم تحت نظارت بین المللی، بیانگر خطر بزرگی است زیرا ایران با سوء استفاده از این وضعیت در سریع ترین زمان ممکن به بمب اتمی خواهد رسید.

خط قرمزها در مسئله هسته ای ایران، بازدارنده نیستند زیرا جامعه بین الملل برای مقامات ارشد تهران توضیح نداده که عواقب و نتایج اقدامات آنها در عبور از خط قرمزها چیست. بعید نیست ایران به انفجار و آزمایش هسته ای در خاک خود اقدام کند که در این صورت واکنش بین المللی نسبت به آن بیشتر از واکنش ها نسبت به آزمایش های هسته ای پاکستان و هندوستان نخواهد بود.

دراین گزارش همچنین از رویکردهای رئیس جمهور آمریکا برای ضربه زدن به هسته ای ایران انتقاد شده و آمده است: بدترین جایگزین برای این رویکرد، بر کشورهای جنوب خلیج فارس و قدرت آمریکا در منطقه تاثیر منفی می گذارد. در صورت تبدیل ایران به قدرت هسته ای، قدرت آمریکا در منطقه با کاهش روبه رو می شود که البته اقدام واشنگتن برای بازگرداندن هیبت و قدرت گذشته خود، زمان و انرژی بسیاری را طلب می کند.

تنها راه برای توقف برنامه هسته ای ایران اقدام آمریکا به حمله هوایی به تاسیسات اتمی ایران با استفاده از موشک های بالستیک دور برد است تا این کشور درگیر جنگ جدیدی نشود.

در این گزارش، نویسنده این سئوال را مطرح کرد که آیا اسرائیل به ایران حمله خواهد کرد؟ و سپس خود به این سئوال این گونه پاسخ داد: حمله نظامی اسرائیل به ایران نیازمند وجود اراده در سران دولت اسرائیل است. سئوال دیگر نیز این است که آیا سران اسرائیل سیاست سکوت در برابر برنامه هسته ای ایران را ادامه می دهند. برنامه هسته ای که به نقطه بدون بازگشت رسیده و جز با حمله نظامی نمی توان آن را نابود کرد.... / عصر ایران