اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل: موشک های ایران، تا دو سال آینده به واشنگتن هم می رسد/ لرزه بر اندام اعراب خلیج فارس



موشک قاره پیما , اسرائیل , حمله موشکی

 

وایرد نوشت: اسرائیل می گوید که ایران با ساخت موشک هایی که بتواند خاک امریکا را هدف قرار دهد فاصله ی زیادی ندارد. اما کارشناسان اطلاعاتی و موشکی می گویند که تهران جاده ی پرپیچ و خم فنی و طولانی را برای حمله موشکی به "منهتن ( از بخشهای پنجگانه شهر نیویورک ) باید بپیماید.

به نوشته ی وایرد، ایران سال ها تا ساخت موشک بالستیک بین قاره ای فاصله دارد. دستگاه های جاسوسی امریکا به صورت بی سروصدا، دیگر از اینکه ایران می تواند ساحل شرقی را هدف قرار دهد، حرفی نمی زنند.

پال پیلار، یک تحلیلگر بازنشسته در امور خاورمیانه در سیا می گوید: دستگاه های جاسوسی معتقد نیستند که ایران به تولید موشک قاره پیما نزدیک است.

البته تل اویو اینگونه فکر نمی کند. یوال استینتز، وزیر اقتصاد اسرائیل به سی ان بی اسی گفت که ایران تنها 2 تا 3 سال از تونایی حمله موشکی به نیویورک، بوستون یا واشنگتن فاصله دارد.

موشک یالون، وزیر امور استراتژیک اسرائل چنین هشداری داده است اما نگفته است که ایران تا چه زمانی به این موشک ها می رسد.

وایرد نوشت: احتمال دارد که اسرائیل در حال بزرگ جلوه دادن تهدید موشکی ایران است تا بتواند امریکا را متقاعد به بررسی دقیق تر تهدید ایران کند.

دسترسی قریب الوقوع ایران به موشک قاره پیما

اسرائیل از ژنرال دمپسی رئیس ستاد مشترک امریکا دل خوشی ندارد چراکه وی چندی پیش اعلام کرد که حمله ی اسرائیل به ایران غیر عاقلانه خواهد بود.

اما تعدادی از کارشناسان موشکی و اطلاعاتی معتقدند که ادعاهای جدیدی مبنی بر دستیابی قریب الوقوع ایران به موشک قاره پیما نظر دمسپی را تغییر دهد.

وایرد نوشت: البته قدرت بالای موشکی ایران یک واقعیت است. موشک های شهاب 3 ایران که قادر به شلیک هدف در 800 مایلی است باعث لرزه به اندام کشورهای حاشیه خلیج فارس شده است.

اسرائیل واقعا دلایل عاقلانه ای برای ترس از موشک سجیل و سلاح های پیشرفته ایران در آینده دارد. البته فراموش نباید کرد که پرتاب ماهواره به فضا کلید دستیابی به موشک قاره پیماست.../انتخاب


ویدیو مرتبط :
اعراب و خلیج فارس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: ایران تا 3 سال آینده موشک قاره پیما می سازد



مقام اسرائیلی , موشک ، قاره پیما , آمریکا

 

یک مقام اسرائیلی گفت ایران بین دو تا سه سال آینده ، موشک های قاره پیما خواهد داشت که می توانند آمریکا را هدف گیری کنند.

"یوفال شاینتز" وزیر اقتصاد اسرائیل در مصاحبه با شبکه "سی ان بی سی" آمریکا گفت: ایرانی ها هم اکنون در حال فعالیت هستند و میلیاردها دلار در بخش ساخت و توسعه موشک های قاره پیما هزینه می کنند.

وزارت دفاع آمریکا پیش از این در گزارش محرمانه ای که در سال 2010، فاش شد اعلام کرده بود ایران در سال 2015 می تواند موشک هایی بسازد که برد آنها به آمریکا می رسد.

شاینتز که قبل از این مسئولیت ریاست کمیته امور خارجی و دفاع را در پارلمان اسرائیل (کنیست) را برعهده داشت افزود: برآورد ما این است که در مدت دو تا سه سال، ایرانی ها می توانند اولین موشک قاره پیما را به دست بیاورند. موشکی که می تواند به ساحل شرقی آمریکا برسد . هدف ایرانی ها تهدید هسته ای مستقیم اروپا و آمریکاست.

اسرائیل و آمریکا ایران را به تلاش برای ساخت بمب اتمی متهم می کنند اتهامی که تهران بارها آن را تکذیب کرده است. مقامات ایرانی گفته اند که هدف از برنامه هسته ای، تولید انرژی و دیگر کاربردهای غیرنظامی است.

این اظهارات زمانی مطرح می شود که رسانه ها می گویند مقامات آمریکایی رایزنی های خود را با مسئولان تل آویو افزایش داده اند. هدف از این رایزنی ها، اقناع مقامات اسرائیلی به خودداری از حمله نظامی به ایران است.

"موشه یعلون" معاون نخست وزیر  و وزیر امور استراتژیک اسرائیل هم سه هفته پیش گفته بود ایران در حال ساخت موشک های قادر به هدف گیری آمریکاست.../عصرایران