اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل : لغو قرار داد اس 300 کافی نیست، روس ها باید بیشتر به ما کمک کنند



 

 

 

اسرائیل : لغو قرار داد اس 300 کافی نیست، روس ها باید بیشتر به ما کمک کنند

 

روس ها می توانند یک بیانیه رسمی خطاب به فلسطینی ها صادر کرده و در آن بگویند که الان وقت مناسب برای شناسایی دولت اسراییل فرارسیده است . تنها با چنین تفاهمی است که می توان در جهت صلحی که مورد نظر اسراییل است ، حرکت کرد.

معاون نخست وزیر اسراییل و وزیر امور استراتژیک این رژیم خواستار همکاری و کمک بیشتر روسیه به رژیم تل آویو شد.

به گزارش عصر ایران و به نقل از روزنامه " یدیوت آحارونوت " اسراییل " موشه یعالون " معاون نخست وزیر و وزیر امور استراتژیک اسراییل در سخنانی در مراسم بیستمین سالگرد احیای روابط دیپلماتیک روسیه و اسراییل گفت که تنها لغو قرار داد فروش سیستم ضد هوایی اس 300 ، از سوی روسیه کافی نیست و مقامات کرملین باید اقدامات بیشتری در حمایت از اسراییل و در برابر ایران و فلسطین انجام دهند.

این مقام اسراییلی گفت : " اتحاد جماهیر شوروری در سال 1947 از طرح زمان بندی شده سازمان ملل برای تشکیل دولت یهود حمایت کرد و الان نیز روس ها باید مثل آن موقع از کشور اسراییل حمایت کنند".

وی افزود :  " روس ها می توانند یک بیانیه رسمی خطاب به فلسطینی ها صادر کرده و در آن بگویند که الان وقت مناسب برای شناسایی دولت اسراییل فرارسیده است . تنها با چنین تفاهمی  است که می توان در جهت صلحی که مورد نظر اسراییل است ، حرکت کرد ".

یعالون با ادعای اینکه یکی از افراد پشت صحنه ماموریت کاروان آزادی غزه و کشتی ترکیه ای " ماوی مرمره " از افراد وابسته به یک گروه تروریستی ضد روسیه بوده است ، افزود : " سازمان های افراط گرای اسلامی خواستار تسلط اسلام بر تمام جهان هستند".

وی با ادعای اینکه ایران منبع اصلی حامی تروریسم در منطقه خاورمیانه است ، افزود : " ما باید برای متوقف ساختن برنامه هسته ای ایران همکاری کنیم . ما از روسیه به خاطر لغو قرار داد اس 300 سپاسگزاریم . اما این کافی نیست . ما باید قدم های بیشتری برداریم ".

یعالون با هشدار به روسیه درباره فروش سلاح به سوریه گفت : " سوریه از ایران سلاح می خرد و در تلاش  برای کسب سلاح هایی است که می تواند توازن منطقه ای را به هم  بزند ".

وی افزود :  " متاسفانه چنین کشوری از روسیه هم سلاح می خرد و اخیرا موشک هایی از روسیه خریده که امنیت اسراییل را تهدید می کند ".

از سوی دیگر " آموس گیلاد "رییس اداره امنیت امور دیپلماتیک وزارت دفاع اسراییل نیز در سخنانی در این گردهمایی با انتقاد از سیاست های روسیه در قبال برخی کشورهای خاورمیانه گفت : " روس ها پس از اینکه متوجه شدند فروش موشک های اس 300 به ایران تهدیدی علیه کل منطقه خاورمیانه است ، از فروش آن به ایران خودداری کردند و این مساله ربطی به حمایت روس ها از اسراییل  نداشت ".

وی درباره فروش موشک های روسی به دمشق گفت :  " ما از روسیه خواسته ایم که این موشک ها را در اختیار سوریه قرار ندهند ، اما روس ها اعتنایی به درخواست ما نکردند . ما از روسیه انتظار داریم که سلاح در اختیار سوریه قرار ندهد . سلاح هایی که ممکن است از طریق سوریه در اختیار حزب الله لبنان قرار گیرد ".


ویدیو مرتبط :
نسخه دوم فیلم 300 ساخت اسرائیل! 300: Rise of an Empire

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

فرمان «پوتین» برای لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران، خشم اسرائیل!



اخبار,اخبار امروز,اخبار جدید

همزمان با سفر شمخانی به روسیه؛
فرمان «پوتین» برای لغو ممنوعیت فروش اس-300 به ایران، خشم اسرائیل!/ شمخانی: تاثیر سیاستهای ثبات آفرین ایران در این دستور

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در یادداشتی در مورد سند لغو ممنوعیت تحویل موشک های اس سیصد به ایران اعلام کرد :« فرمان رئیس جمهور روسیه، ممنوعیت انتقال سامانه های موشکی دفاع هوایی اس سیصد را از طریق خاک روسیه از جمله به شکل هوایی ، انتقال از فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران و نیز انتقال به جمهوری اسلامی ایران خارج از قلمرو فدراسیون روسیه به صورت دریایی و هوایی را لغو می کند.»

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین اعلام کرد ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه ممنوعیت تحویل سامانه های موشکی دفاع هوایی اس سیصد به ایران را لغو کرده است.

به گزارش انتخاب ، پایگاه اینترنتی راشا تودی اعلام کرد : دمیتری مدودف رئیس جمهور پیشین روسیه سال دو هزار و ده این ممنوعیت را اعلام کرده بود.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در یادداشتی در مورد سند لغو ممنوعیت تحویل موشک های اس سیصد به ایران اعلام کرد :« فرمان رئیس جمهور روسیه، ممنوعیت انتقال سامانه های موشکی دفاع هوایی اس سیصد را از طریق خاک روسیه از جمله به شکل هوایی ، انتقال از فدراسیون روسیه به جمهوری اسلامی ایران و نیز انتقال به جمهوری اسلامی ایران خارج از قلمرو فدراسیون روسیه به صورت دریایی و هوایی را لغو می کند.»

این فرمان پس از امضای رئیس جمهور روسیه ، اجراء می شود.

خشم اسرائیل!
به گزارش خبرگزاری فرانسه از بیت المقدس، اسرائیل تصمیم روسیه را برای لغو ممنوعیت تحویل سامانه موشکی اس 300 به ایران محکوم کرد.

 شمخانی: سیاستهای ثبات آفرین ایران در لغو ممنوعیت فروش سامانه اس 300 موثر بود
 علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان گفت: شکل گیری شرایط جدید در چارچوب سیاستهای ثبات آفرین جمهوری اسلامی در سطح منطقه و بین الملل در اتخاذ تصمیم روسیه در لغو ممنوعیت فروش سامانه موشکی اس 300 به ایران بسیار تعیین کننده بوده است.

شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان که برای دیداری صبح امروز دوشنبه وارد مسکو پایتخت فدراسیون روسیه شده است در پاسخ به سوال ایرنا مبنی بر چگونگی لغو حکم ممنوعیت فروش موشکهای اس300 به ایران از سوی روسیه گفت: خوشبختانه و در چارچوب مذاکرات فشرده و پیگیریهای مستمری که انجام شد دستور لغو حکم ممنوعیت فروش موشکهای پدافندی اس300 با حسن نیت رییس جمهوری روسیه صادر شد.

همزمان با سفر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان به روسیه، ولادیمیر پوتین رییس جمهور این کشور با امضای فرمانی محدودیت فروش موشکهای پدافند هوایی اس-300 به جمهوری اسلامی ایران را لغو کرد.

شمخانی افزود: امروز بیش از هر زمان دیگری دنیا به حقانیت رویکردهای سازنده و مشارکت جویانه جمهوری اسلامی واقف گردیده و سیاستهای مقابله جویانه با اهداف صلح آمیز ایران با انزوا وتحقیر مواجه می شوند.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان در ادامه با تشریح گفت وگوهای انجام شده با همتای روسی خود بر مواضع مشترک دو کشور در موضوعاتی چون بحران یمن و نفی تجاوز به این کشور،عضویت ایران در سازمان همکاریهای شانگهای و ضرورت لغو مجموعه تحریمهای اعمال شده علیه جمهوری اسلامی همزمان با امضا موافقتنامه هسته ای تاکید کرد.

امروز دبیر شورای عالی امنیت ملی ایران و نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت ملی فدراسیون روسیه در نشستی بر توسعه همکاری های دو کشور در چارچوب دوجانبه و عرصه بین المللی و منطقه ای تاکید کردند.

شمخانی در این ملاقات با اشاره به روابط تاریخی و رو به گسترش ایران و روسیه ،ضرورت تبادل نظر نزدیک و موثر دو کشور را در موضوعات مهم منطقه ای و بین المللی یادآور شد.

دبیر شورای عالی امنیت کشورمان بامداد امروز دوشنبه برای شرکت در اجلاس دبیران شورای امنیت کشورهای عضو و ناظر سازمان همکاری شانگهای وارد مسکو شد.

شمخانی در این اجلاس ضمن تشریح مواضع و دیدگاه های جمهوری اسلامی در خصوص تحولات و بحران های سیاسی و امنیتی منطقه، الزامات اتخاذ راهبرد مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم ، افراط گرایی و نفی خشونت و همچنین ضرورت اتخاذ راهکارهای سیاسی مبتنی بر گفت و گو و تعامل در مدیریت بحران های امنیتی منطقه ای را تبیین می کند.
اخبار سیاست خارجی - انتخاب