اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد



 

 

اسرائیل رسماً ایران را به حمله نظامی تهدید کرد

 

 

آمریکا و رژیم صهیونیستی، ایران را به دلیل فعالیت صلح آمیز هسته ای تحت فشار قرار داده اند و با نشان دادن ماهیت اصلی سیاست های خود یا ایران را به ترور مسئولان تهدید می کنند یا به حمله نظامی.

 

پس از آنکه پنجشنبه دو هفته گذشته در جلسه استماع کنگره آمریکا، برخی مسئولان بلندپایه از جمله فرمانده سابق نیروی زمینی آمریکا خواستار ترور مسئولان ایران شدند، روز گذشته شیمون پرز رئیس رژیم صهیونیستی ایران را به حمله نظامی تهدید کرد.

در حالی که برخی رسانه ها و تحلیل گران از جمله روزنامه الحیات، علت کوبیدن بر طبل جنگ در اسرائیل را اقدامی از سوی سران این رژیم می دانند برای خروج از بحران داخلی و خارجی و شکستن انزوای خود، شیمون پرز روز گذشته مدعی شد چیزی هست که گرینه نظامی را در مقابل گزینه دیپلماتیک علیه ایران پیش می اندازد.

در سوی دیگر نیکلا سارکوزی در واکنش به این شایعات هرگونه اقدام نظامی علیه ایران را رد و بر ادامه راهکارهای سیاسی برای تحت فشار قرار دادن ایران تاکید کرد.

پرز در این سخنان تلویزیونی مدعی شد که ایران به سلاح هسته ای نزدیک می شود و اسرائیل در وقت باقی مانده باید به کشورهای مختلف مراجعه کند و از آنان بخواهد که به وعده خود و عدم اکتفا به تحریم ها عمل کنند.

پیش از این یک مقام آمریکایی اعلام کرده بود که سخن گفتن از جنگ به معنای اذعان به بی تاثیر بودن تحریم ها علیه ایران است و نباید از جنگ سخن گفت.

شیمون پرز در ادامه سخنان خود تلاش کرد وانمود کند که ایران تا ساخت سلاح هسته ای فاصله ای ندارد و بدین ترتیب سیاست ایران هراسی را بار دیگر تکرار کند. حال آنکه تمام گزارش های آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره ایران بر رد ادعاهای آمریکا و غرب مبنی بر انحراف برنامه هسته ای تاکید کرده و تاکنون هیچ نشانه ای دال بر این ادعا ارائه نشده است.

ایهود باراک وزیر جنگ این رژیم، هفته گذشته در پی بالا گرفتن شایعات در این رژیم و محافل رسانه ای درباره تصمیم تل آویو برای اقدام علیه ایران تاکید کرد که وی و نخست وزیر رژیم صهیونیستی قصدی برای این کار ندارند و در حقیقت دو نفر نمی توانند برای چنین کاری به تنهایی تصمیم گیری کنند..../خبرگزارى فارس


ویدیو مرتبط :
عربستانی ها و تهدید حمله نظامی علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

مخالفت گسترده مقامات نظامی امنیتی اسرائیل با حمله به ایران



 

مخالفت گسترده مقامات نظامی امنیتی اسرائیل با حمله به ایران

 

رسانه های اسرائیل از مخالفت شمار زیادی از مقامات نظامی امنیتی این رژیم با اقدام نظامی علیه ایران خبر می دهند.

به نقل از خبرگزاری فرانسه، رسانه های اسرائیلی عصر دیروز جمعه نوشتند که بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و ایهود باراک وزیر دفاع اسرائیل با حمله نظامی به تاسیسات هسته ای ایران موافق هستند ولی ارتش و سازمان جاسوسی خارجی این رژیم (موساد) با این موضوع مخالف اند.

خبرنگاران امور نظامی در  رسانه های اسرائیل به تعدادی از شبکه های تلویزیونی این رژیم گفته اند که نتانیاهو و باراک برای اقناع سایر اعضای کابینه به حمایت از اقدام نظامی علیه ایران، تلاش می کنند.

این خبرنگاران می گویند: ژنرال بنی غاتنتز رئیس ستاد مشترک ارتش، تامیز برادو رئیس موساد، ژنرال افیف کوشافی رئیس سازمان جاسوسی نظامی و یورام کوهن رئیس امنیت داخلی اسرائیل (شین بت) مخالف اقدام نظامی علیه ایران هستند.

خبرنگاران نظامی در رسانه های اسرائیلی گفته اند که این گستره مخالفت با اقدام نظامی علیه ایران، حداقل در کوتاه مدت مانع از حمله تل آویو می شود.

روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونت هم نوشت: عاموس گلعاد مدیر اداره سیاسی وزارت دفاع اسرائیل گفت که"جبهه ایران" برای این رژیم دارای اولویت است.

گلعاد در سخنانی در جمع دانشجویان در شهر عسقلان در جنوب اسرائیل گفت: نتیانیاهو (نخست وزیر اسرائیل) نخستین فردی بود که ایران را تهدید اساسی دانست وزیر دفاع ما هم بزرگی این تهدید را درک می کند. تمامی گزینه ها در برابر ایران، مطرح هستند.

آمریکا و اسرائیل ایران را به فعالیت های هسته ای با هدف نظامی متهم می کنند اما تهران بارها بر صلح آمیز بودن برنامه هسته ای خود تاکید کرده است.

ایران می گوید هدف از فعالیت های هسته ای اش ، تولید انرژی و کاربردهای غیرنظامی است.../عصرایران