اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل را از دامغان می‌زنیم !


فرمانده نیروی هوافضای سپاه با اعلام اینکه برد موشک های ایران 2000 کیلومتر است، گفت: اهداف آمریکایی در منطقه و اسرائیل تحت سیطره موشک های ایران است.

سردار امیر علی حاجی زاده فرمانده نیروی هوافضای سپاه صبح امروز سه شنبه در جمع خبرنگاران در خصوص توان موشکی ایران اظهار داشت: مسافت برد موشکی ایران تا 2 هزار کیلومتر است و این به معنای عدم توانایی برای افزایش برد موشک ها نیست بلکه بیش از این برد را برای ساخت موشک هایمان احتیاج نداریم.

وی با بیان اینکه فاصله اسرائیل با ایران بیش از هزار و 200 کیلومتر است که می توان آن را از سمت دامغان و سمنان مورد اصابت موشک هایمان قرار دهیم، گفت: آمریکا نیز زحمت ما را کم کرده است زیرا پایگاههایش از 120 کیلومتر تا 700 کیلومتر در اطراف ایران وجود دارد و با همین موشک ها می توان همه اهداف آمریکایی در منطقه را مورد اصابت قرار داد.

حاجی زاده در ادامه در خصوص تهدید اروپا نیز گفت: همان طور که گفته ام برد موشک های ما 2 هزار کیلومتر است ضمن اینکه بیشترین دشمن های فرامنطقه ای ما آمریکا و اسرائیل هستند و ما احساس تهدیدی از ناحیه کشورهای دیگر نمی کنیم بنابراین برد موشک هایمان را بر اساس اهداف آمریکایی در منطقه و اسرائیل طراحی کرده ایم .

منبع: خبرگزاری مهر


ویدیو مرتبط :
دامغان نیوز - اختتامیه جشنواره ملی پسته ایران -دامغان

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

وزیر دفاع انگلیس: جنگ نمی خواهیم پس با ایران حرف می زنیم/جان کری: گزارش اسرائیل درباره هسته ای ایران نادرست است



 جان کری,وزیر دفاع انگلیس,مذاکرات گروه 1+5 با ایران

وزیر دفاع انگلیس: جنگ نمی خواهیم پس با ایران حرف می زنیم

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: دوستان ما در خلیج فارس نباید کمترین شک و تردیدی داشته باشند که ما در کنار آنها قرار داریم.

 وزیر دفاع انگلیس گفت: جدی بودن ایران در بحث هسته ای را آزمایش می کنیم.

به گزارش "هشت صبح"، فیلیپ هاموند وزیر دفاع انگلیس از کشورهای جنوب خلیج فارس خواست در برابر احتمال تحول در موضع غرب درباره ایران نگران نباشند.

وی تاکید کرد: انگلیس از هم پیمانان خود در خلیج فارس دست نمی کشد.

وزیر دفاع انگلیس این مطالب را در مصاحبه با شبکه سی ان ان آمریکا در حاشیه حضور وی در نمایشگاه بین المللی هوایی دبی مطرح کرد.

هاموند در پاسخ به این سؤال که آیا برای نگرانی کشورهای جنوب خلیج فارس از نزدیکی روابط میان آمریکا – انگلیس از یک سو و ایران از سوی دیگر، حامل پیامی است؟ جواب داد: همه ما در جستجوی تحقق هدفی در منطقه هستیم. هدف صلح و ثبات.

وی افزود: هیچ یک از ما نمی خواهد عواقب تلاش ایران برای کسب سلاح هسته ای یا بروز درگیری نظامی در منطقه را ببیند. به همین دلیل هر آنچه در توان داریم برای جلوگیری از چنین سناریوهایی به کار می گیریم و با ایرانی ها سخن می گوییم تا از میزان جدی بودن آنها آگاه شویم. ما در حال جستجوی راه حل مسالمت آمیز برای اختلاف هسته ای ایران و جهان هستیم.

وزیر دفاع انگلیس ادامه داد: دوستان ما در خلیج فارس نباید کمترین شک و تردیدی داشته باشند که ما در کنار آنها قرار داریم و دوستی ما با آنها، شاخص تعیین کننده تحرکات و اقدامات ماست.

این مقام ارشد انگلیسی درباره ازسرگیری روابط دیپلماتیک میان تهران و لندن هم گفت: دو کشور به سمت ازسرگیری روابط گام برمی دارند.

وی همچنین از پیشرفت بزرگ در مذاکرات برای امضای قراردادهای تسلیحاتی میان انگلیس و امارات خبر داد.


جان کری: گزارش اسرائیل درباره هسته ای ایران نادرست است

سرویس های اطلاعاتی امنیتی آمریکا همچنین گزارش های برآوردی اسرائیل درباره اینکه ایران در آستانه دست یابی به بمب اتمی است؛ را مبالغه آمیز و باعث نگرانی توصیف کرده اند.

معاون رئیس جمهور و وزیر خارجه آمریکا به صراحت با گزارش های برآرودی اسرائیل درباره فعالیت های هسته ای ایران مخالفت کرده اند و آنها را نادرست می دانند.

به گزارش هشت صبح، روزنامه آمریکایی ورلد تریبیون فاش کرد دولت آمریکا گزارش ها و برآوردهای سازمان های جاسوسی اسرائیل درباره توانمندی های هسته ای ایران و میزان آمادگی این کشور برای توقف برنامه هسته ای اش را رد کرده است.

این روزنامه افزود: مقامات آمریکایی گفته اند سرویس های اطلاعاتی امنیتی آمریکا با برآوردهای ارائه شده از سوی اسرائیل درباره برنامه هسته ای ایران مخالفت کرده اند. این گزارش های برآوردی اسرائیل به هنگام مذاکرات اخیر گروه 1+5 با ایران در ژنو در اختیار واشنگتن قرار گرفته بود.

سرویس های اطلاعاتی امنیتی آمریکا همچنین گزارش های برآوردی اسرائیل درباره اینکه ایران در آستانه دست یابی به بمب اتمی است؛ را مبالغه آمیز و باعث نگرانی توصیف کرده اند.

ورولد تریبیون به نقل از سوزان رایس مشاور امنیت ملی رئیس جمهور آمریکا هم نوشت: برخی از گزارش های ارائه شده از سوی اسرائیل، واقعا گمراه کننده هستند.

این روزنامه افزود: در روز 13 نوامبر جاری، جو بایدن معاون رئیس جمهور و جان کری وزیر امور خارجه آمریکا از کمیته امور بانکی مجلس سنای این کشور خواستند برنامه های افزایش تحریم ها علیه ایران را متوقف کنند.

این دو مقام ارشد آمریکایی به همراه این درخواست خود از مجلس سنا، به صراحت گزارش های اسرائیل درباره وضعیت فعالیت های هسته ای ایران را نیز رد کرده بودند.

در این گزارش های اسرائیل آمده بود: توقف تحریم ها علیه ایران امکان تقویت توانمندی های هسته ای این کشور را فراهم می کند.

/هشت صبح