اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل جوسازی جدید علیه ایران را کلید زد


یوسی کوهن مشاور امنیت ملی اسرائیل و یووال اشتیتز وزیر اطلاعات این هفته به آمریکا سفر می کنند تا کاخ سفید را در مورد عدم توافق «بد» با ایران تحت فشار بگذارند.

پایگاه خبری انتخاب: یوسی کوهن مشاور امنیت ملی اسرائیل و یووال اشتیتز وزیر اطلاعات این هفته به آمریکا سفر می کنند تا کاخ سفید را در مورد عدم توافق «بد» با ایران تحت فشار بگذارند.

جروسالم پست نوشت: این سفر درحالی انجام می شود که نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل تلاش ها برای ترغیب سران کشورهای 1+5 به اینکه عدم توافق بهتر از توافق بد با ایران است را افزایش داده است.

نتانیاهو روز چهارشنبه گذشته با ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفتگو کرد و انتظار می رود که با دیگر سران کشورهای 1+5 نیز مذاکره کند.

اشتیتز وزیر اطلاعات پس از واشنگتن قرار است به پاریس و لندن سفر کند.

بحران عراق و حضور گروه تروریستی داعش در این کشور موجب نگرانی اسرائیل شده است.

آنها بر این باورند که امریکا ممکن است به خاطر نیاز به تهران در راستای آرام کردن اوضاع عراق در مقابل ایران نرمش نشان دهد.


ویدیو مرتبط :
اتحاد علنی عربستان و اسرائیل علیه ایران

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل: تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران بی تاثیر است



 

 

 

اسرائیل: تحریم ها علیه برنامه هسته ای ایران بی تاثیر است

 

رئیس جدید سازمان جاسوسی نظامی اسرائیل گفت: تحریم ها، برنامه هسته ای ایران را متوقف نکرده است.

به نقل از رویترز، ژنرال افیف کوخافی همچنین مدعی شد ایران می تواند در مدت دو سال به توانایی ساخت بمب اتمی دست یابد.

پیش از این مقامات آمریکایی مدت زمان طولانی تری را برای این موضوع اعلام کرده بودند.

مئیر داگان رئیس وقت موساد نیز چندی پیش اعلام کرده بود ایران تا سال 2015 به بمب اتمی دست پیدا نمی کند.

سخنگوی کوخافی گفت که وی در نخستین سخنرانی در  کمیته دفاع پارلمان اسرائیل (کنیست) اظهار داشت: تحریم ها علیه اقتصاد ایران تاثیر گذار بوده ولی تاثیری بر برنامه هسته ای این کشور نداشته است.

کوخافی ادامه داد: مسئله این نیست که ایران چه زمانی به بمب اتمی دست پیدا می کند بلکه مسئله این است که سران ایران چه زمانی تصمیم می گیرند غنی سازی اورانیوم را افزایش دهند.

وی افزود: با استناد به زیرساخت ایران و تجربه های فنی ایرانی ها و اورانیومی که در اختیار دارند؛ پس از آنکه تصمیم به ساخت بمب اتم بگیرند یک تا دو سال طول می کشد.

کوخافی تصریح کرد: اولین بمب هسته ای تولیدی ایران اگر ساخته شود؛ ابتدائی خواهد بود.

یکی از حاضران در نشست سخنرانی رئیس جدید سازمان جاسوسی نظامی اسرائیل نیز به نقل از وی مدعی شد: همچنان در مقابل ایران چند سال برای توسعه برنامه هسته ای اش وجود دارد تا کلاهک جنگی – هسته ای را بسازد که بتوان آن را بر موشک های با برد بلند نصب کند.

مقامات آمریکایی البته معتقدند برنامه هسته ای ایران به دلیل اقدامات خرابکارانه خارجی و تحریم ها، تهران تا پنج سال آینده به بمب اتمی دست می یابد.

هیلاری کلینتون وزیر خارجه آمریکا در روز 10 ژانویه جاری اعلام کرده بود: جدیدترین گزارش ها نشان می دهد تحریم ها (در ایران) در حال تاثیر گذاری است. تحریم ها باعث شده اند ادامه برنامه هسته ای ایران سخت تر شود....../تحلیل:عصرایران