اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل: آزادی‌ اسرا مجانی‌ نخواهد بود


«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در آغاز جلسه هفتگی هیئت دولتش گفت: آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی بدون هزینه و مجانی نخواهد بود.

خبرگزاری فارس: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر اسرائیل در آغاز جلسه هفتگی هیئت دولتش گفت: آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی بدون هزینه و مجانی نخواهد بود.

 این در حالی است که «صائب عریقات» مذاکره کننده ارشد تشکیلات خود گردان فلسطین نیز اعلام کرده بود که راه آزادی این اسیران بسته نشده است.

نتانیاهو با بیان اینکه مذاکرات درباره آزادی اسرای فلسطینی همچنان در جریان است و ممکن است تا چند روز آینده ادامه پیدا کند، یادآور شد که در صورت دستیابی به توافقی در خصوص آزادی چهارمین گروه از اسرای فلسطینی، این موضوع به رأی کابینه گذاشته خواهد شد.

سایت صهیونیستی «والا» در این زمینه نوشت که طرف اسرائیلی پیشنهادی به آمریکا ارائه داده است مبنی بر اینکه در صورت موافقت طرف فلسطینی قبل از آزادی گروه چهارم اسیران با تمدید مذاکرات در آن صورت شمار بیشتری از زندانیان آزاد خواهند شد.

رژیم صهیونیستی پیشنهاد آزادی 420 اسیر فلسطینی را در صورت موافقت رام الله با تمدید مذاکرات تا پایان سالجاری را ارائه کرده است. بر اساس این پیشنهاد، تل آویو خود نام‌ این 420 اسیر فلسطینی را انتخاب می‌کند.


ویدیو مرتبط :
مجلس آزادی اسرا تعزیه خوانان شهر سجاس

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

توافق حماس و اسرائیل: آزادی گیلعاد شالیت در مقابل 1000 اسیر فلسطینی



 

توافق حماس و اسرائیل: آزادی گیلعاد شالیت در مقابل 1000 اسیر فلسطینی

 

حماس و اسرائیل بر سر مبادله نظامی اسرائیلی بازداشتی با بیش از یک هزار اسیر فلسطینی توافق کردند.

به نقل از رویترز، در این توافق که با میانجیگری مصر انجام شد؛ جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) گیلعاد شالیت نظامی اسرائیلی در بند خود را آزاد می کند و در مقابل رژیم صهیونیستی نیز یک هزار اسیر فلسطینی از جمله 27 اسیر زن فلسطینی را آزاد خواهد کرد.

در این توافق، قرار است تمامی زنان فلسطینی زندانی در اسرائیل آزاد شوند.

احمد سعدات دبیر کل جنبش خلق برای آزادی فلسطین و مروان برغوثی از رهبران ارشد فتح ، جزو آزاد شدگان فلسطینی خواهند بود گرچه یک مقام اسرائیلی گفت که این توافق شامل برغوثی نمی شود.

قرار است بخشی از اسیران فلسطینی آزاده شده از مناطق فلسطینی تبعید شوند.

نظامی اسرائیلی گیلعاد شالیت در سال 2006 توسط نیروهای حماس در نوار غزه، دستگیر شد و تاکنون در اختیار حماس است..../تحلیل:عصرایران