اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسرائیل، خبرنگار «العالم» را آزاد کرد


خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در خبری فوری از آزادی خبرنگار بازداشت شده ی شبکه ی تلویزیونی العالم از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرگزاری ایرنا: خبرگزاری فرانسه روز دوشنبه در خبری فوری از آزادی خبرنگار بازداشت شده ی شبکه ی تلویزیونی العالم از سوی رژیم صهیونیستی خبر داد.

خبرگزاری فرانسه افزود، اسرائیل روز یکشنبه بعد از چهار روز بازداشت خبرنگار شبکه تلویزیونی العالم، وی را آزاد کرد.

مسئولان امنیتی و پلیس اسرائیل علت بازداشت 'بسام الصفدی' را احتمال ارتباط داشتن وی با 'تروریسم' اعلام کرده بودند.

نیروهای امنیتی پلیس رژیم صهیونیستی چهارشنبه هفته گذشته با یورش به منزل این خبرنگار در روستای 'مسعده' در جولان اشغالی سوریه، او را بازداشت کردند.

در هنگام بازداشت نیروهای اسرائیلی تمام تجهیزات خبرنگاری و حتی رایانه شخصی وی را ضبط کردند.

به گزارش ایرنا، این نخستین بار نیست که رژیم اشغالگر قدس اقدام به بازداشت خبرنگاران شبکه جهانی العالم می کند. پیش از این نیز در جریان حمله این ررژیم به غزه، خضر شاهین خبرنگار شبکه العالم در قدس بازداشت شده بود.


ویدیو مرتبط :
نخستین گزارش خبرنگار العالم از داخل حمص

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

اسرائیل 26 اسیر فلسطینی را آزاد کرد



مذاکرات سازش,اسیران فلسطینی,آزادی اسیران فلسطینی


در چارچوب از سرگیری مذاکرات سازش
اسرائیل 26 اسیر فلسطینی را آزاد کرد

یاسر ‌هاشمی گفت: آقای ‌هاشمی رویکردی حمایتی درباره کابینه دکتر روحانی در پیش گرفته‌اند و معتقدند دولت با پشتیبانی ارکان نظام و ملت می‌تواند دستاوردهای چشمگیری در عبور از مشکلات به دست آورد. "

به گزارش خبرگزاری فارس، رژیم‌صهیونیستی نیمه شب گذشته طبق برنامه‌ آزادی گام به گام تعداد محدودی از اسرای فلسطینی، 26 نفر از کسانی را که پیش از معاهده سال 1993 اسلو بازداشت شده بودند را آزاد کرد.

اسرائیل قرار است به عنوان آنچه مشوق مذاکرات به فلسطینیان خوانده می‌شود، مجموعا 104 اسیر فلسطینی را آزاد کند. این اولین گروه از این اسرا بودند که آزاد شدند. یازده نفر از آن‌ها اهل رام‌الله و 15 نفر دیگر از اهالی غزه بودند.

اسرای آزاد شده که چند روزی بود به زندان «آیالون» در تل‌آویو منتقل شده بودند، شب گذشته با استقبال «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین وارد رام‌الله شدند.

صهیونیست‌ها در حالی آزادی این تعداد محدود از اسرا را به عنوان مشوق مذاکرات مطرح کرده‌اند که در هفته گذشته وزارت مسکن اسرائیل چند مجوز برای گسترش شهرک‌های یهودی‌نشین در اراضی اشغالی کرانه باختری و قدس شرقی، صادر کرد.

دیروز یکی از مقامات تشکیلات خودگردان از احتمال توقف مذاکرات سازش در اعتراض به ادامه شهرک‌سازی‌ها خبر داده بود، با این حال به نظر می‌رسد این مذاکرات از امروز رسما بین نمایندگان تشکیلات خودگردان و رژیم‌صهیونیستی آغاز شود.

شهرک‌سازی در اراضی فراتر از محدوده موسوم به «حریم سبز» کرانه باختری در عرف بین‌الملل غیرقانونی است و این مناطق در مجامع عمومی با عنوان «اراضی اشغالی» شناخته می‌شوند.
اتحادیه اروپا اخیرا در بخشنامه‌ای معامله با ساکنان و شرکت‌های اسرائیلی مستقر در این مناطق را ممنوع کرده است./فارس