اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسد و پوتین تلفنی گفت‌وگو کردند



 اخباربین الملل  ,خبرهای   بین الملل,  گفتگوی اسد و پوتین

سرویس مطبوعاتی کرملین از گفت‌وگوی تلفنی روسای جهوری روسیه و سوریه خبر داد.

 به گزارش ایلنا به نقل از اسپوتنیک، در بیانیه دفتر مطبوعاتی کرملین آمده است که «بشار اسد» رئیس‌جمهوری سوریه و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی تلفنی گفت‌وگو کرده و بر لزوم ادامه مقابله با داعش، جبهه النصره، و سایر گروه‌هایی که توسط شورای امنیت سازمان ملل به عنوان گروه‌های تروریستی شناخته شده‌اند، تاکید کردند.

بنا بر اعلام کرملین، اسد در این گفت‌وگوی تلفنی از بیانیه اخیر آمریکا و روسیه برای پایان دادن به خشونت در سوریه از طریق راهکارهای سیاسی استقبال کرد.

رئیس‌جمهوری سوریه همچنین از پیشنهادهایی که در این بیانیه مشترک مطرح شده است، به عنوان گام‌های مهمی برای حل سیاسی بحران این کشور یاد کرد.

 

 اخبار بین الملل  - ایلنا  


ویدیو مرتبط :
گفت و گوی تلفنی پوتین و اوباما

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

محتوای گفتگوی تلفنی پوتین و اسد چه بود؟



گفتگوی تلفنی پوتین و اسد

محتوای گفتگوی تلفنی پوتین و اسد چه بود؟

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در گفت وگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشرفت نابودی تسلیحات شیمیای در سوریه و آمادگی برای حضور در کنفرانس ژنو2 را بررسی کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم ، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه درگفت وگوی تلفنی با بشار اسد رئیس جمهور سوریه پیشرفت امحای تسلیحات شیمیایی در سوریه و آمادگی برای حضور در کنفرانس ژنو2 را بررسی کرد.

دفتر رسانه ای کاخ کرملین اعلام  کرد که پوتین در این تماس نگرانی خود را از برخورد «ظالمانه گروه های تندرو » با مسیحیان و اقلیت های دینی در سوریه ابراز کرده است.

در بیانیه کرملین آمده است که پوتین بر تلاش های روسیه با همکاری شرکایش برای فراهم کردن مقدمات برگزاری ژنو 2 تاکید کرد .

پوتین آمادگی بشار اسد را برای ارسال هیئتی از سوریه برای شرکت در کنفرانس ژنو 2 مثبت ارزیابی کرد.

ولادیمیر پوتین در این گفت وگوی تلفنی ابراز امیدواری کرد که دولت سوریه تمام توان خود را برای کاهش رنج های شهروندان و صلح بین طوایف مختلف این کشور به کار گیرد.

بر اساس این بیانیه، دو طرف بر اهتمام مشترک خود برای ادامه همکاری ها دو جانبه تاکید کردند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه نیز از پوتین به علت پشتیبانی این کشور از ملت سوریه تقدیر و تشکر کرد.
/فارس