اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

اسد: همه اشتباه می‌کنند حتی رئیس‌جمهور/ هیچ نگرانی ندارم



بشار اسد,مخالفان سوریه

اسد: همه اشتباه می‌کنند حتی رئیس‌جمهور/ هیچ نگرانی ندارم

رئیس جمهوری سوریه با تاکید بر اینکه بحران سوریه تنها از طریق مذاکره با مخالفان پس از خلع سلاح آنها قابل حل است اعلام کرد که آماده است در صورت تمایل مردم سوریه برای انتخابات آتی نامزد شود.

به گزارش ایسنا،‌ بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه در مصاحبه با مجله آلمانی اشپیگل گفت: هرگونه مذاکره با مخالفان سوریه تنها به شرطی انجام خواهد شد که سلاح‌های خود را بر زمین بگذارند.

اسد همچنین به برخی اشتباهات توسط افراد در دولتش اذعان داشت و گفت: همه ما اشتباه می‌کنیم، حتی رئیس‌جمهور هم اشتباه می‌کند.

وی همچنین تاکید کرد: به عقیده من حل بحران سوریه از طریق مذاکره با گروه‌های مسلح امکان پذیر نیست اما مذاکره با مخالفان سیاسی ممکن و شدنی است.

رئیس جمهوری سوریه در ادامه خاطرنشان کرد: اگر کسی بخواهد که سلاح خود را بر زمین گذاشته و به زندگی عادی بازگردد در آن زمان ما می‌توانیم مساله مذاکره با این افراد را مورد بررسی قرار دهیم.

بشار اسد همچنین تاکید کرد که نسبت به سرنوشتش در سوریه احساس نگرانی نمی‌کند و همین احساس عدم نگرانی است که باعث شده وی در طول دو سال و نیم بحران سوریه با خانواده‌اش در این کشور بماند.

وی با تاکید بر اینکه ملت سوریه همواره از وی حمایت کرده و پشت او قرار گرفته‌اند اعلام کرد: برای نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در سوریه آماده است.

اسد گفت: اگر احساس کنم که بیشتر مردم سوریه با نامزدی من در انتخابات ریاست جمهوری آینده موافقند، آماده‌ام تا در انتخابات نامزد شوم.

وی در ادامه اعلام کرد که انتخابات ریاست جمهوری سوریه دو ماه پیش از پایان دوران ریاست جمهوری وی در سال 2014 میلادی برگزار خواهد شد.

اسد درباره حوادثی که در سوریه رخ می‌دهد ضمن مسئول دانستن نیروهای وابسته به القاعده در قبال جنایت‌های جاری در کشورش، از کمک‌های مالی عربستان و قطر و کمک‌های لجستیکی ترکیه به این گروه‌ها به شدت انتقاد کرد.

وی همچنین درباره حمله شیمیایی 21 اوت در نزدیکی دمشق بار دیگر تاکید کرد که دولت وی هیچ نقشی در این حمله نداشته است. اسد گفت: تصویری که شما از من به عنوان قاتل مردم خودش ساخته‌اید، اشتباه و نادرست است. مقام‌های غرب که می‌گویند نیروهای اسد مقصر این حمله هستند به القاعده بیشتر از من اعتماد دارند.

اسد پیش از این نیز در مصاحبه‌ای با تلویزیون ترکیه ضمن انتقاد شدید از مقامات آنکارا اعلام کرده بود که ترکیه به خاطر حمایت‌هایش از تروریست‌ها بهای سنگینی پرداخت خواهد کرد. /ایسنا

 

 


ویدیو مرتبط :
مصاحبه ی رئیس جمهور سوریه بشار اسد با شبکه RT

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

صالحی:مشکلی با "نمایندگان ویژه " رئیس‌جمهور ندارم



 

 

 

صالحی:مشکلی با

 

صالحی:مشکلی با "نمایندگان ویژه " رئیس‌جمهور ندارم/مشکلی برای حضور در اروپا ندارم

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: هیچ مشکلی با نمایندگان ویژه رئیس‌جمهور در عرصه سیاست‌خارجی ندارم.

علی اکبر صالحی وزیر امور خارجه صبح امروز (شنبه) در حاشیه برنامه تجدید میثاق رئیس جمهور و اعضای هیئت دولت با آرمان‌های امام راحل در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه بحثی مطرح بود که شما برای حضور در اتحادیه اروپا جهت شرکت در اجلاس مونیخ ممنوعیت دارید آیا این ممنوعیت شما رفع شده است، گفت: در دهه ایام الله فجر هستیم که خود این موضوع کار و مسئولیت فراوانی دارد که بایستی در داخل کشور باشیم و علاوه بر این نیز رای اعتماد را تازه گرفته بودیم که این موضوع مستلزم فعالیت فراوان بود؛ این 2 موضوع موجب عدم حضور ما در اجلاس مونیخ شد.

وی ادامه داد: عدم حضور ما در اجلاس مونیخ به این معنا نیست که در جلسات آتی شرکت نکنیم بلکه انشاءالله در جلسات آتی فرصت خواهد بود برای شرکت کردن.

وزیر امور خارجه با تشکر از دعوتنامه اتحادیه اروپا برای شرکت وی در اجلاس مونیخ تاکید کرد: طی صحبت‌هایی که اخیراً با وزیر امور خارجه آلمان داشتم به او گفتم که در دفعات بعد ما شرکت خواهیم کرد ولی این بار با توجه به مشغله کاری امکان حضور نداریم.

صالحی با بیان اینکه مشکلی برای حضور در اتحادیه اروپا نداریم در خصوص تعیین جانشین برای وی در سازمان انرژی اتمی گفت: جانشین توسط رئیس جمهور ظرف چند روز آینده انتخاب خواهد شد و بنده از فردی که ممکن است جایگزین بنده شود اطلاعی ندارم.

وی ادامه داد: بنده از لحاظ قانون دیگر نمی‌توانم در سازمان انرژی اتمی حضور پیدا کنم چرا که بر اساس قانون دو شغله بودن غیرقانونی است. بنابراین منتظر هستیم هر چه زودتر رئیس جدید سازمان انرژی اتمی تعیین شود و با قدرت و با قوت کارهایی که در این سازمان آغاز شده را پیش ببرد.

وزیر امور خارجه در پاسخ به سؤال دیگری مبنی بر اینکه متکی نسبت به وجود موازی کاری در وزارت خارجه معترض بود نظر شما در این خصوص چیست، یادآور شد: اصل موازی کاری در سیاست خارجی درست نیست اما ما کارها را با این نگاه دنبال نمی‌کنیم بلکه با نگاه مکمل نگاه می‌کنیم و در بحث مسائل دیپلماسی پارلمانی، دیپلماسی سازمان‌های مردم نهاد را داریم که می‌تواند به پیشبرد وزارت امور خارجه کمک کنند.

صالحی با بیان اینکه در مواردی حق رئیس جمهور است که نمایندگان ویژه‌ای برای موارد خاص به کشورها اعزام کند، گفت: این که موازی کاری به مفهوم اینکه عده‌ای مسئولیت خاصی را برای انجام اموری که در ماموریت وزارت امور خارجه است، پیدا کنند هیچ کس این حرف را نزده بلکه اگر هم قدمی در این ارتباط برداشته شده برای کمک به پیشبرد اهداف وزارت امور خارجه است.

وی ادامه داد: دیپلماسی عمومی می‌تواند به کمک وزارت امور خارجه بیاید و نمایندگان ویژه با هماهنگی وزارت امور خارجه می‌توانند در پیشبرد اهداف کمک کنند و باید گفت که وزارت امور خارجه کاملاً در جریان ماموریت نمایندگان ویژه است و با این موضوع مشکلی نداریم....../تحلیل:عصرایران