اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استیضاح وزیر علوم خلاف نظر دانشگاهیان است



اخبار ,اخبار دانشگاه ,استیضاح وزیر علوم

 

اخباردانشگاه - جعفرزاده:
استیضاح وزیر علوم خلاف نظر دانشگاهیان است

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با اشاره به پیگیری استیضاح وزیر علوم از سوی برخی از نمایندگان مجلس گفت که چرا عده‌ای اصرار دارند در زمان تعطیلی دانشگاه‌ها موضوع استیضاح را مطرح کنند.

غلامعلی جعفرزاده در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: من معتقدم ما فرصت کافی به دولت نداده‌ایم و از ابتدا مرتب طرح سوال کرده‌ایم و تذکر داده‌ایم حتی دولت یازدهم پیش از تحلیف رییس جمهور تذکر گرفت که این امر در 9 دوره گذشته مجلس سابقه نداشته است.

وی افزود: نماینده‌های مجلس نهم همان نمایندگانی هستند که در دولت دهم هم در مجلس بوده‌اند حالا در دولت یازدهم اتفاقاتی افتاده که نمایندگان به آن واکنش نشان می‌دهند و در هر موردی می‌خواهند از ابزار سوال و استیضاح استفاده کنند در حالی که در موارد مشابه در دولت گذشته از این ابزارهای نظارتی استفاده زیادی نمی‌شد. در چنین شرایطی نمی‌توان جواب مشخصی به افکار عمومی داد و همکاران استیضاح کننده هم باید به این تفاوت رفتاری پاسخ دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اشکال دیگری که به موضوع استیضاح وزیر علوم وارده است این است که اصرار داریم در زمانی که دانشگاه تعطیل است وزیر را استیضاح کنیم. سوال اینجاست که ما به دنبال چه چیزی هستیم؟ آیا خوف داریم؟ آیا جامعه دانشگاهی با نوع نگاه مجلس هماهنگ نیست؟ آیا ما کاری خلاف نظر دانشگاهیان انجام می‌دهیم؟

جعفرزاده خاطرنشان کرد: براساس بازخوردی که از مردم و جامعه دانشگاهی داشته‌ایم فکر می‌کنم پاسخ به همه این سوالات مثبت باشد.

وی ادامه داد: قاطبه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها معتقدند که آقای فرجی دانا موجبات تحول را در دانشگاه به وجود آورده است و خارج از حب و بغض‌ها من مطلعم که دانشگاه‌ها از حالت انتصابی و دیکتاتوری به سمت انتخابات رفته‌اند و حتی مدیران گروه هم انتخابی هستند. اینها اقدامات خوبی است که مورد قبول دانشگاهیان قرار گرفته،‌پس لازم است نمایندگان اجازه دهند آقای فرجی دانا کارش را بکند.

نماینده مردم رشت در مجلس با اشاره به ایراد استیضاح کنندگان به وزیر علوم در مورد انتصاب معاونین وی تاکید کرد: اینکه ما در ریز امورات وزرا دخالت کنیم کار زشتی است چرا که انتصاب معاونین حق وزراست و ما باید تنها در مورد عملکرد و اجرای قانون در یک وزارتخانه اظهارنظر کنیم زیرا اگر این مساله باب شود به این معناست که معاونین وزرا را هم مجلس باید انتخاب کند که این خارج از حدود اختیارات مجلس است. 

اخبار دانشگاه - ایسنا

 


ویدیو مرتبط :
فیلمی که در جلسه استیضاح وزیر علوم پخش شد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

نظر عارف درباره طرح استیضاح وزیر علوم



اخبار,اخبار دانشگاه , استیضاح وزیر علوم

 

اخبار دانشگاه - نظر عارف درباره طرح استیضاح وزیر علوم

رییس بنیاد امید ایرانیان با اشاره به طرح موضوع استیضاح وزیر علوم، گفت که فرجی دانا در کار خود موفق بوده است.

به گزارش ایسنا، محمدرضا عارف در جمع خبرنگاران درباره طرح موضوع استیضاح وزیر علوم در مجلس یادآور شد: باید اجازه دهند دولت در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌هایش کار خود را انجام دهد تا دولت و وزرا بتوانند تعهد خود را نسبت به مردم اجرایی کنند.

رییس بنیاد امید ایرانیان در پاسخ به این سوال که عملکرد آقای فرجی دانا را چطور ارزیابی می‌کنید؟ گفت: عملکرد آقای فرجی دانا موفقیت‌آمیز بوده است.

وی همچنین درباره روند مذاکرات ایران و 1+5، تصریح کرد: روند مذاکرات مثبت و پیچیده است و به نظرم نمایندگان کشور ما خیلی خوب موضوع را دنبال می‌کنند و ان‌شاءالله به نتایجی که مورد رضایت خدا باشد و حق مردم را دنبال کند، برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا روند مذاکرات را رضایت‌بخش می‌دانید یا خیر؟ گفت: ایده‌آل ما خیلی فراتر از این است، ولی واقعیت‌ها را می‌پذیریم و روندی که وجود دارد روند خوبی است.

رییس بنیاد امید ایرانیان درباره حمایت رهبر انقلاب از دولت و تیم مذاکره‌کننده ایران تاکید کرد: مقام معظم رهبری خیلی خوب اعلام کردند که از دولت و تیم مذاکره‌کننده حمایت می کنند و ان‌شاءالله که دولت و تیم مذاکره‌کننده نیز با این حمایت بتوانند بهتر به کارشان ادامه دهند.

وی در پاسخ به این سوال که آیا دیدارهای شما با هاشمی و خاتمی ادامه دارد یا خیر؟ گفت: ما برای ایام عید دیدارهایی داشته‌ایم.
اخبار دانشگاه - ایسنا