اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استیضاح دومین وزیر روحانی کلید خورد


یک نماینده متقاضی استیضاح وزیر نیرو با اشاره به جلسه صبح امروز نمایندگان متقاضی استیضاح با چیت‌چیان، گفت که نمایندگان در این جلسه از توضیحات وزیر قانع نشده‌اند و همچنان مصمم به استیضاح هستند.

خبرگزری ایسنا: یک نماینده متقاضی استیضاح وزیر نیرو با اشاره به جلسه صبح امروز نمایندگان متقاضی استیضاح با چیت‌چیان، گفت که نمایندگان در این جلسه از توضیحات وزیر قانع نشده‌اند و همچنان مصمم به استیضاح هستند.

حسینعلی حاجی دلیگانی گفت: متقاضیان استیضاح وزیر نیرو از 23 فروردین ماه سال جاری طرح استیضاح را تقدیم هیأت رئیسه کرده‌اند و تاکنون پنج جلسه با آقای چیت‌چیان برگزار کردند اما تغییری اتفاق نیفتاده است.

او گفت: جلسه امروز نمایندگان متقاضی استیضاح از استان اصفهان با آقای چیت‌چیان که با حضور رئیس کمیسیون انرژی مجلس برگزار شد نیز به جمع‌بندی مشخصی نرسید و بر اساس نظرخواهی که از نمایندگان صورت گرفت، توضیحات آقای وزیر را قانع کننده ندیدند، لذا بنای ما بر پیگیری استیضاح است.

نماینده مردم شاهین‌شهر در مجلس با اشاره به حضور معاون پارلمانی رئیس جمهور در جلسه متقاضیان استیضاح با وزیر نیرو، یادآور شد: آقای انصاری در این جلسه خواستار این بودند که مسائل تا حد ممکن از راه‌های دیگری حل شود و نظر ایشان این بود که استفاده از روش استیضاح هزینه‌هایی برای کشور دارد اما با توجه به توضیحات آقای وزیر ما هم‌خوانی در صحبت‌های وزیر نمی‌بینیم و در طرح‌های آبرسانی استان جدیتی را شاهد نبوده‌ایم.

حاجی ادامه داد: متأسفانه در وزارت نیرو نوعی بی‌برنامگی و سوء مدیریت وجود دارد که حاصل آن بروز مشکلاتی در کل کشور و به وجود آمدن اختلافاتی بین استان‌ها و شهرستان‌های مختلف بر سر موضوع آب است. ما دلیل این امر را نبود دیدگاه درست مدیریتی و عدم اعمال مدیریت در این بخش از نظر تأمین و نحوه توزیع آب می‌دانیم.

این نماینده متقاضی استیضاح وزیر نیرو با بیان این‌که زیر مجموعه وزارت نیرو نگاه تبعیض‌آمیزی در توزیع آب دارد، گفت: مثلا بین شرق، غرب و شمال استان اصفهان تفاوت‌هایی از نظر توزیع آب وجود دارد که بوی تبعیض می‌دهد و این باعث نگرانی مردم منطقه شده، ضمن این‌که وزارت نیرو هم توضیحی برای کارهای خود ندارد و ما نیز نمی‌توانیم پاسخگوی مردمی باشیم که پنج سال است آب زراعی به آنها نداده‌اند و شغل جایگزینی ندارند.

حاجی در پایان گفت که استیضاح کنندگان مصمم به استیضاح وزیر نیرو هستند و منتظر اعلام وصول طرح استیضاح خواهند بود.


ویدیو مرتبط :
دکتر روحانی: از استیضاح وزیر دانشمند علوم تاسف میخورم

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح استیضاح دومین وزیر روحانی کلید خورد


نماینده مردم دشتستان در مجلس گفت:‌ طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش به امضای 44 نماینده رسیده است و بنا به درخواست رئیس مجلس به دلیل بازگشایی مدارس با یک هفته تأخیر، هفته آینده پیگیری می‌شود.

  خبرگزاری فارس: حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی موسوی‌نژاد، نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش اظهار داشت: روز سه‌شنبه به همراه تعدادی از نمایندگان طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را تحویل علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی دادیم.

وی ادامه داد: رئیس مجلس از ما خواستند با توجه به گشایش مدارس یک هفته آن را به تأخیر بیندازیم.

حجت‌الاسلام و المسلمین موسوی‌نژاد یادآور شد: تاکنون 44 نماینده طرح استیضاح وزیر آموزش و پرورش را امضا کرده‌اند و ما در این خصوص مصر هستیم و هیأت رئیسه متأسفانه تمکین نکرده‌ا‌ند و ما به دنبال آن هستیم به هر طریقی این اتفاق بیفتد و هفته آینده مجدداً این طرح را پیگیری می‌کنیم.