اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقلال - سپاهان؛ صدرنشینی در نصف جهان


هفته هفدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار می‌شود و در حساس‌ترین بازی استقلال میهمان تیم سپاهان است و دو دربی گیلان و تبریز هم برگزار می‌شود.

فارس: مسابقات هفته هفدهم لیگ برتر در روزهای پنجشنبه و جمعه این هفته برگزار می‌شود.

در این هفته چهار تیم برای رسیدن به صدر جدول با یکدیگر رقابت دارند و تراکتورسازی هم می‌خواهد صدر جدول را حفظ کند. کورس این چهار تیم با تراکتورسازی می‌تواند نوید دهنده دیدارهایی تماشاگرپسند باشد. دو دربی گیلان و تبریز هم در همین هفته برگزار می‌شود.

نگاهی به 8 دیدار این هفته می‌اندازیم:

سپاهان - استقلال؛ مسابقه‌ای شبیه فینال؛ صدرنشینی در نصف جهان؟

نتیجه دیدار رفت: استقلال یک - سپاهان 2

این مسابقه اگرچه بین تیم‌های سوم و ششم جدول برگزار می‌شود اما بسیاری از کارشناسان این دیدار را یک بازی فینال‌گونه در نیم‌فصل دوم می‌دانند. سپاهان اگر در این دیدار خانگی بازنده شود تا حد زیادی از کورس قهرمانی خارج می‌شود. بنابراین زردپوشان اصفهانی فقط برای برد به میدان می‌روند. استقلال هم که هفته گذشته خیلی راحت در ورزشگاه آزادی فرصت صدرنشینی را از دست داد و مقابل گسترش فولاد در تهران متوقف شد برای پیروزی به نصف جهان می‌رود. آبی‌پوشان در صورت پیروزی در کنار زاینده‌رود صدرنشین موقت لیگ خواهند شد و در صورت توقف تراکتورسازی در دربی تبریز و توقف نفت در قم ممکن است صدرنشین بمانند. مساوی زرد و آبی‌ به سود نفت، فولاد و پرسپولیس است.

راه آهن - سایپا؛ شام آخر ابراهیم‌زاده؟

نتیجه‌ دیدار رفت: سایپا صفر - راه آهن 3

سایپا در دیدار رفت شکست سنگینی از راه آهن خورد و اکنون برای جبران آن باخت به ورزشگاه خانگی راه آهن می‌آید. البته وضعیت دو تیم نسبت به دور رفت کاملا متفاوت است. سایپا با 23 امتیاز در رده هفتم است و راه آهن 13 امتیازی در رده چهاردهم قرار دارد. زمزمه‌هایی مبنی بر برکناری منصور ابراهیم‌زاده شنیده می‌شود و شاید اگر او نتواند سایپا را شکست بدهد وداعی تلخ با لیگ سیزدهم داشته باشد. سایپا هم هفته گذشته مثل راه آهن باخته است و شاگردان فیرات هم برای جبران باخت به میدان می‌آیند.

فجرسپاسی - فولاد خوزستان؛ رویای صدرنشینی در شیراز

نتیجه دیدار رفت: فولاد یک فجر سپاسی صفر

بیشتر آمارهای منفی لیگ متعلق به فجرسپاسی است. این تیم ضعیف‌ترین خط حمله را دارد به طور مشترک با ذوب آهن هم صاحب ضعیف‌ترین خط دفاع هم هست. فجر سه هفته متوالی است که شکست خورده و یاوری می‌خواهد نوار باخت‌هایش را قطع کند. از سویی دیگر فولاد یکی از مدعیان قهرمانی است و برای رسیدن به صدر جدول می‌جنگد. فولاد هم شانس صدرنشینی در این هفته را دارد به شرط اینکه بتواند در شیراز فجر را شکست بدهد و سه امتیاز را بگیرد و امیدوار باشد سپاهان و استقلال هم امتیازها را تقسیم کنند. ضمن اینکه نفت هم نتواند پیروز شود.

گسترش فولاد - تراکتورسازی تبریز؛ دربی قرمز و آبی برای تعیین صدرنشین

نتیجه دیدار رفت: تراکتورسازی یک- گسترش فولاد یک

دربی تبریز اگرچه بین دو تیم قرمز و آبی‌ برگزار می‌شود اما حساسیت چندانی حداقل برای طرفداران دو تیم ندارد و شاید اکثریت قریب به اتفاق تبریزی‌ها دوست داشته باشند که تراکتورسازی برنده این بازی باشد و صدرنشین بماند. تراکتورسازی هفته گذشته با کمک گسترش فولاد صدرنشین شد ولی رسول خطیبی دیگر نمی‌تواند به تراکتورسازی کمک کند و برای گرفتن هر سه امتیاز تیمش را به مصاف تراکتورسازی می‌فرستد زیرا یازدهمی نمی‌تواند بدون گرفتن امتیاز دوام داشته باشد. نتیجه دربی تبریز تعیین کننده صدرنشین در پایان هفته هفدهم است و شاگردان مجید جلالی دوست ندارند در تبریز صدرنشینی را از دست بدهند.

داماش - ملوان؛ دربی گیلان و خداحافظی مدیران؟

نتیجه دیدار رفت: ملوان صفر - داماش صفر

دربی گیلان حساس است و بازیکنان دو تیم با تمام توان در این مسابقه به میدان می‌روند و دوست دارند طرفداران‌شان را شاد به خانه بفرستند اما متاسفانه چند سالی است که رفتار ناشایست تماشاگران دو تیم جو بسیار نامناسب و زشتی را در ورزشگاه‌ها ایجاد کرده است. در میدان احتمالا شاهد بازی زیبایی از هر دو تیم خواهیم بود. داماش و ملوان با وجود شرایط نامناسب مالی خوب نتیجه‌ گرفته‌اند تا نشان بدهند فوتبال گیلان بازیکن‌خیز و بازیکن‌ساز است اما ای‌ کاش روی سکوها هم رفتار شایسته‌ای از تماشاگران دو تیم شاهد باشیم. نکته جالب توجه اینکه هم صادق درودگر مدیرعامل ملوان و هم امیر عابدینی؛ مدیرعامل داماش گفته‌اند احتمالا بعد از این دربی از باشگاه‌شان جدا خواهند شد بنابراین دربی گیلان به احتمال زیاد دربی خداحافظی مدیران عامل هم خواهد بود.

صبای قم - نفت تهران؛ نبرد مربیان قرمز و آبی

نتیجه بازی رفت: نفت تهران یک صبای قم 2

صمد مرفاوی می‌خواهد اولین امتیازش را در لیگ برتر برای صبا بگیرد و در این صورت به طور غیرمستقیم هم به استقلال برای صدرنشینی کمک کرده است. محمد مایلی‌کهن در بازی رفت نفت را در تهران شکست داده بود. نبرد مرفاوی با یحیی گل‌محمدی هم در نوع خود جالب است. سرمربیان سابق استقلال و پرسپولیس رودروی یکدیگر قرار می‌گیرند. نفت اگر در این بازی پیروز شود و استقلال در اصفهان متوقف شود آن موقع کم‌تماشاگرترین تیم لیگ صدرنشین خواهد شد. نفت تیمی است که دیدارهایش تقریبا در ورزشگاه خالی برگزار می‌شود.

استقلال خوزستان - مس کرمان؛ مظلومی به استقلال رسید

نتیجه دیدار رفت: مس کرمان یک  استقلال خوزستان یک

پرویز مظلومی هفته گذشته توانست اولین بردش را در لیگ برتر دشت کند و او می‌خواهد بردهای تیمش ادامه پیدا کند. مظلومی که یک استقلالی و خوزستانی است حالا دوباره به استقلال در خوزستان رسیده است. ویسی مربی جوانی است که دور برگشت را با یک برد خارج از خانه مقابل ذوب آهن شروع کرد و دلش نمی‌خواهد در اهواز و مقابل تماشاگران خودی بازنده باشد. بنابراین هر دو تیم برای برد بازی خواهند کرد. در بازی رفت مساوی شد  ولی در آن دیدار پرویز مظلومی سرمربی مس نبود و یاوری هدایت این تیم را برعهده داشت.

پرسپولیس - ذوب آهن؛ سرخپوشان مقابل ضعیف‌ترین خط دفاع لیگ

نتیجه دیدار رفت: ذوب آهن صفر - پرسپولیس صفر

پرسپولیس هفته گذشته بعد از باخت مقابل تراکتورسازی صدر جدول را از دست داد و تا رده پنجم سقوط کرد و این هفته فقط به شرطی می‌تواند به صدر برگردد که هر چهار تیم اول جدول پیروز نشوند که احتمال این مسئله بسیار بسیار ضعیف است. با این حال شاگردان علی دایی نمی‌خواهند از کورس قهرمانی عقب بمانند و برای همین هم تلاش می‌کنند ذوب آهن را در ورزشگاه آزادی شکست بدهند. ذوب آهنی که یکی از ضعیف‌ترین خطوط دفاعی لیگ را دارد با این حال ذوب آهن سیزدهم به اندازه پرسپولیس رده پنجمی گل زده است و هر دو تیم 13 گل‌ زده دارند. ذوب آهن دوست ندارد که در نیم‌فصل دوم باز هم شکست بخورد بنابراین شاید لوکا بوناچیچ برای گرفتن یک امتیاز تیمش را به میدان بفرستد. وضعیت ذوب آهن در انتهای جدول بسیار نامناسب است و پنجمی هم هواداران پرسپولیس را راضی نمی‌کند.

اسامی داوران  و برنامه مسابقات هفته هفدهم به شرح زیر است:

پنجشنبه 14 آذرماه ساعت 15

فجر شهید سپاسی - فولاد خوزستان (ورزشگاه حافظیه شیراز)


محمدرضا اکبریان – سعید زارع – سعید قاسمی – سیدرضا مهدوی – ناظر: ایرج نظری

راه آهن - سایپا ورزشگاه (تختی تهران)

جمشید محمدی – محسن فریمان – علی دودانگه – فرشید افشار – ناظر: محمدرضا فلاح

سپاهان - استقلال (ورزشگاه فولاد شهر اصفهان)

حسین زرگر – رسول فروغی – آرمان اسعدی – محمد ملکی – ناظر: خداداد افشاریان

جمعه 15 آذر ماه ساعت 15

داماش گیلان - ملوان (ورزشگاه عضدی رشت)


سعید مظفری زاده – بهرام کیانی – رضا عبدوس – رسول رهبرفام – ناظر: اسماعیل صفیری

گسترش فولاد تبریز - تراکتورسازی (ورزشگاه یادگار امام تبریز)

سیدمهدی سیدعلی – علیرضا ایلدروم – محمد عطایی – بابک وسیله بر – ناظر: نادر جعفری

صبای قم - نفت تهران (ورزشگاه یادگار امام قم)

البرز حاجی پور – علیرضا کناری – حسن ظهیری – هادی حاج عباسی – ناظر: سعید بطحایی

استقلال خوزستان - مس کرمان (ورزشگاه تختی اهواز)

حسن اکرمی – مهدی الوندی – اسد حاج محمد – محمدحسین زاهدیفر – ناظر: علیرضا یزدانی

جمعه 15 آذر ساعت 16:20

پرسپولیس - ذوب آهن اصفهان (ورزشگاه آزادی)


جمشید دانش مهر – سجاد طوری – مجید ویشگاهی – وحید کاظمی – ناظر: جواد تقی پور


ویدیو مرتبط :
تساوی استقلال ومس وتداوم صدرنشینی استقلال...!!!

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال گسترش را برد و در صدر ماند/تساوی ذوب آهن و سپاهان در دربی نصف جهان



اخبار,تساوی ذوب آهن و سپاهان

اخبار ورزشی - استقلال گسترش را برد و در صدر ماند/تساوی ذوب آهن و سپاهان در دربی نصف جهان

شاگردان قلعه نویی موفق شدند با نتیجه سه بر صفر از سد گسترش فولاد عبور کنند.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛استقلالی ها در همان نیمه نخست بازی با گسترش فولاد نسخه این تیم را پیچیدند.گل زیبای آرش برهانی در دقیقه 39 مثل آب سردی بود بر پیكره شاگردان تارتار.آنها تا به خودشان بیایند حركت مهاجمان استقلال در دومین دقایق وقت های تلف شده و سرنگونی آنها در محوطه 18 قدم یك پنالتی را برای آبی ها به همراه داشت.ضربه ای كه امید ابراهیمی آن را تبدیل به گل كرد تا استقلالی ها در همان نیمه نخست دور بر صفر از رقیب خودشان پیش افتادند.

در نیمه نخست شاگردان تارتار یك بازی بسته را به نمایش گذاشتند و سعی داشتند تا از راه دور و با استفاده از شوت دروازه رقیب خودشان را باز كنند.

با شروع نیمه دوم استقلالی ها دوباره حمله خودشان را آغاز كردند.آنها كه در خانه بازی می كردند توانایی این را داشتند كه یك بار دیگر دروازه گسترش را باز كنند.اما هر چه آنها می زدند به در بسته خورد.

با این پیروزی استقلالی ها 15 امتیازی شدند و دوباره به صدر جدول برگشتند.شاگردان تارتار هم با همان 6 امتیاز در رده دهم جدول باقی ماندند.

در دیگر بازی این هفته كه همزمان با بازی استقلال و گسترش فولاد برگزار شد سپاهان و ذوب آهن دربی اصفهان را برگزار كردند كه این بازی با تساوی یك بر یك به پایان رسید.

سایرنتایج
ذوب آهن    1 - 1    سپاهان    
تراکتورسازی    3 - 0    نفت‌مسجد‌سلیمان    
نفت تهران    0 - 0    پیکان

اخبار ورزشی - خبرآنلاین