اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقلال در جایگاه سوم آسیا قرار گرفت


در جدیدترین رده بندی فدراسیون آمار و ارقام ، باشگاه استقلال در جایگاه سوم آسیا گرفت.

ورزش سه: در جدیدترین رده بندی فدراسیون آمار و ارقام ، باشگاه استقلال در جایگاه سوم آسیا گرفت.

فدراسیون آمار و ارقام برترین باشگاه های جهان را معرفی کرد.

در این تازه ترین رده بندی جهانی بین باشگاه های جهان تیم استقلال با 23 پله سقوط رتبه سوم آسیا و هفتاد و هشتم جهان را به خود اختصاص داد.

بر اساس این اطلاعات که از سوی فدراسیون آمار و ارقام منتشر شده است ، تیم های بایرن مونیخ، رئال مادرید و بارسلونا اول تا سوم شدند.


ویدیو مرتبط :
هواداران استقلال ( استقلال - ذوب آهن ) پلی آف آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال در آستانه حذف از آسیا قرار گرفت


فیفا، تیم فوتبال استقلال را به دلیل شکایت رینالدو، به حذف از لیگ قهرمانان آسیا و کسر امتیاز تهدید کرد.

خبرگزاری فارس : علی فتح الله زاده مدیرعامل باشگاه استقلال در حاشیه تمرین امروز این تیم گفت: رینالدو به دلیل طلبی که از ما داشت به فیفا شکایت کرد و امروز در نامه‌ای از سوی فیفا باشگاه استقلال به حذف از لیگ قهرمانان آسیا و کسر امتیاز تهدید شد.

وی اضافه کرد: باید تا یک هفته آینده مبلغ 250 میلیون تومان به رینالدو پرداخت کنیم چرا که در غیر این صورت استقلال از لیگ قهرمانان آسیا کنار گذاشته خواهد شد.

فتح الله زاده تاکید کرد: قرار شد آقای رسولی نژاد و هیئت مدیره 60 هزار دلار به ما کمک کنند و بقیه مبلغ را خودم تهیه کنم تا پول رینالدو را پرداخت کنیم.

رینالدو بازیکن اهل پرو زمانی که قلعه نویی سرمربی استقلال بود به این تیم پیوست اما به دلیل آسیب دیدگی خیلی کم در ترکیب آبی پوشان قرار گرفت و در نهایت بدون اینکه تاثیرگذاری داشته باشد، از این تیم رفت.
 
 مدیرعامل باشگاه استقلال تاکید کرد که با پرداخت پول رینالدو اجازه نمی‌دهد این تیم با خطر کسر امتیاز و حذف از آسیا مواجه شود.

علی فتح‌الله‌‌زاده پس از پایان تمرین روز گذشته استقلال در جمع خبرنگاران با اشاره به مشکلات مالی این باشگاه از شکایت رینالدو هافبک سابق و پرویی این تیم خبر داد و اعلام کرد در صورت عدم پرداخت مطالبات وی فیفا تا یک هفته آینده می‌تواند از باشگاه استقلال در لیگ برتر امتیاز کسر کرده و این تیم را از لیگ قهرمانان آسیا کنار بگذارد.

متن صحبت‌های مدیرعامل باشگاه استقلال را در زیر می‌خوانیم:

* آخرین شرایط تیمتان قبل از بازی روز چهارشنبه با الریان چگونه است؟

شرایط خوبی داریم و پس از این کش و قوس‌های شدید و به اصطلاح حاشیه‌ای بچه‌ها با روحیه بهتری تمرین کردند. با وجود مشکلاتی که داریم هم‌قسم شدیم که به عنوان نماینده ایران مقابل حریف قطری یک بازی خوب و تماشاگر‌ پسند ارایه کنیم. نیاز مبرم به حضور هوادارانمان داریم و احساس می‌کنم بازیکنان استقلال چشم به حضور تماشاگران دارند. امیدوارم فردا استادیوم آزادی را لبریز از هواداران استقلال ببینم.

* پس از شکست خانگی برابر الجزیره صحبت‌هایی مبنی بر تعویض سرمربی انجام دادید، آیا در صورتی که فردا استقلال نتیجه نگیرد اتفاقی برای کادر فنی می‌افتد؟

ابدا اینگونه نیست. کادر فنی زحمت خود را کشیده و امسال بازیکنان ما به خاطر برگزاری دیدار‌های متعدد فرسوده شده‌اند. اگر از این مرحله عبور کنیم به مراحل بالاتر می‌رسیم ولی بی‌انصاف هم نیستم. حتی اگر در لیگ برتر دو بازی آینده را هم ببازیم سوم می‌شویم. این به منزله این است که استقلال در هر دو جام سهمیه گرفته است اول در جام حذفی که قهرمان شده‌ایم و دوم در لیگ برتر که سهمیه کسب می‌کنیم.

 بهترین تیم ایران می‌تواند از یک جام سهمیه بگیرد مثل سپاهان که شانس قهرمانی در لیگ برتر را دارد. این مسئله قابل تقدیر است ولی قبول دارم که انتظار هواداران بالاست چون آنها استقلالی هستند و حق دارند. این مسائل که در چند وقت گذشته به وجود آمد و نمی‌خواستم بگویم مقصرش چه کسی است باعث شد بازیکنان متعددی از استقلال آسیب ببینند و دست مربی ما به یکباره خالی شد. جباری، تیموریان و حیدری آسیب دیدند و این مسائل به تیم ما ضربه زد و نتایجی که با همین اتفاقات گرفته‌ایم قابل تقدیر است.

* بحث رفتن یا نرفتن شما این روزها به سوژه اصلی فوتبالی‌ها تبدیل شده است. هدف شما این است که آخر فصل از استقلال جدا شوید یا قصد دارند شما را از این تیم جدا کنند؟

من این بحث را دیگر به فراموشی سپرده‌ام و با تمام قدرت کار می‌کنم. خودم فکر می‌کنم که 10 سال دیگر در استقلال هستم و با این روحیه و با این نگاه کارم را انجام می‌دهم.

* و سرمربی فصل آینده شما؟

باید مسابقات تمام شود چون پرویز مظلومی هم اشاره کرده که باید روی بازی با الریان تمرکز کنیم. در صورتی که بازی‌ها تمام شد ما فرصت داریم و مظلومی باید تمرکز خود را معطوف به بازی‌های آسیایی کند چون حق دارد در این زمان چیزی در مورد سرمربی‌گری مطرح نشود. اگر هر مربی دیگری را بخواهیم به استقلال بیاوریم آنها می‌گویند که بازی‌ها باید تمام شود، پس چرا باید تمرکز مربی‌مان را به هم بریزیم.

* آیا گزینه‌ای به جز مظلومی در نظر دارید؟

تا امروز روی هیچ گزینه‌ای تمرکز نکرده‌ام. ممکن است آدم‌های مختلفی در ذهنم به وجود بیاید ولی روی هیچ کدام از آنها تمرکزی نکرده‌ام چون قول داده‌ام پس از بازی‌ها روی این مسئله فکر خواهم کرد. باید با هیئت مدیره و دوستانمان پس از پایان بازی‌ها مشورت کنیم و با یک ایده خوب سال آینده فینالیست لیگ قهرمانان آسیا باشیم.

* در جلسه‌ هیئت مدیره در خصوص سرمربی‌گری فصل آینده و یا بازیکنان صحبتی انجام دادید؟

اتفاقا پیشنهاد شد که در همان جلسه صحبتی انجام دهیم ولی همه متفق‌القول به این نتیجه رسیدیم که ممکن است یک درصد خبر از اینجا بیرون برود. بنابراین همه با هم توافق کردیم که فقط در مورد بازیکنان فصل بعد و موجودیت‌مان صحبت کنیم. شما ببینید که ما یک تیم کهکشانی داریم که با آسیب‌دیدگی از حالت کهکشانی در آمد اما اینها را در اختیار داریم. بنابراین ما خیلی بازیکن نمی‌خواهیم و این بهترین‌ها را حفظ می‌کنیم. نباید این تیم را از دست بدهیم و در نهایت 3 یا 4 بازیکن به این ترکیب اضافه خواهیم کرد و جزو نقل و انتقالات و هیاهوی آن هم نخواهیم بود چون شاکله تیم ما خوب است.

* مشکلات مالی استقلال حل شده یا خیر؟

اگر مشکلات مالی حل شود یا نشود این بازیکنان در استقلال می‌مانند و هیچ مشکلی ندارند.

* چک‌هایتان پاس شده است؟

من آنقدر چک داده‌ام که نمی‌دانم کدام پاس شده و کدام پاس نشده است. (می‌خندد) من کارخانه‌ صدور چک دارم. هر روز یک ماشین مخصوص از بانک‌ها به دفتر می‌آید و چک‌ها را می‌فرستد و من هم امضا می‌کنم و مجددا به بانک برمی‌گردد!

* پرسپولیس به خاطر مشکلات مالی با خطر کسر امتیاز مواجه شد آیا فکر نمی‌کنید که سال آینده شما نیز با چنین مشکلی مواجه شوید؟

مشکلات مالی اینچنینی نداریم و چک هیچ کدام از بازیکنان برگشت نخورده است. اگر چک برگشت بخورد که به من دسته چک نمی‌دهند. بازیکنان استقلال باغیرت هستند و چک‌های من را برگشت نمی‌زنند. شاید گاهی مواقع به من غر بزنند اما چک‌هایم را برگشت نمی‌زنند. حواسمان به بازیکنان خارجی هست. فیفا ما را به پرداخت 250 میلیون تومان پول محکوم کرد چون اگر طلب رینالدو را پرداخت نکنیم استقلال را از لیگ قهرمانان آسیا کنار خواهیم گذاشت و امتیاز هم از ما کسر خواهد شد ولی ما اجازه نخواهیم داد این اتفاق بیفتد و در این فاصله پول را پرداخت خواهیم کرد. نمی‌گوییم این بدهی برای چه شخصی بوده و یا نبوده این بدهی برای استقلال بوده و ما آن را پرداخت می‌کنیم.

* می‌خواهید برای رینالدو هم چک بکشید؟!

نه. این پول را از هیئت مدیره می‌گیریم و از آقای رسولی‌نژاد خواسته‌ام 60 هزار دلار به ما کمک کند و بقیه پول را خودم پرداخت خواهم کرد.

* در تمرین چه صحبتی با بازیکنان داشتید؟

من به آنها گفتم که این چه چهره‌ای است که شما دارید؟ چرا اینقدر ناراحت هستید هرکس به شما نگاه می‌کند فکر می‌کند که شما قبیله شکست خورده هستید. به آنها گفتم شما قهرمانید و سرتان را بالا بگیرید. به آنها اطمینان دادم که همه با هم هستیم و از آنها خواستم در بازی فردا باغیرت‌ترین بازی خود را انجام دهند تا به پیروزی برسیم.

* صحبت خاصی باقی نمانده؟

من تا به حال اینقدر از هواداران نخواسته بودم که به ورزشگاه بیایند. این چندمین بار است که این کار را انجام می‌دهم. امیدوارم حرف ما را زمین نیندازند و استادیوم را لبریز کنند و ما هم با حضور آنها نماینده قطر را شکست دهیم.