اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقلال ایران در جمع 8 تیم برتر آسیا


استقلال نماینده شایسته ایران در جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد. خبرآنلاین: استقلال نماینده شایسته ایران در جمع 8 تیم نهایی لیگ قهرمانان آسیا شد.


همزمان با بارش مجدد باران در ورزشگاه آزادی " تان های" داور چینی در سوت خودش دمید تا بازی استقلال و الشباب آغاز شود.هواداران تعدادشان نسبت به بازی های قبل استقلال بیشتر نبود،اما شور و هیجانی که داشتند،جو خاصی را به آزادی داده بود.آنها یک لحظه هم آرام و قرار نداشتند و 90 دقیقه زودتر از اینکه بازی تمام شود جشن صعود گرفته بودند.جشنی که در آن خیلی زیاد برای رقیبشان پرسپولیس،کری می خواندند.

تمام این ها را که کنار بگذاریم در بازی با الشباب اتفاقی افتاد که هواداران استقلال آزادی را روی سرشان گذاشتند،امیر قلعه نویی پس از دومین باری که هواداران تشویقش کردند،به ابراز احساسات آنها پاسخ مثبت داد تا ورزشگاه منفجر شود.او مدت ها بود که با هواداران قهر کرده بود و حتی عذر خواهی های متعدد هواداران در بازی با داماش هم باعث نشده بود تا آنها بتوانند دل او را به دست بیاورند. بازی دراین جو بسیار سنگین برای الشبابی ها آغاز شد.

استقلال نیازی به گل نداشت و کاملا طبیعی بود که مثل بازی رفت فشار زیادی روی دروازه حریفش نیاورد،اما باز هم یک سرو گردن بالاتر از حریفش بود.حریفی که شاکله اصلی اش را بازیکنان برزیلی تشکیل می دهند.منطقی،بدون استرس و کاملا مسلط.استقلال با حفظ این سه ویژگی بیشتر دقایق نیمه نخست را در اختیار داشت.آنها حتی می توانستند بازی را با پیروزی به رختکن بروند اما مهاجمان این تیم راه باز کردن دروازه الشباب را فراموش کرده بودند. نیمه دوم بازی هم با برتری استقلال پیگیری می شد. آبی ها اما انگار در این بازی طلسم شده بودند اما پیروزی شیرین شان در بازی رفت اما دل الشبابی ها را حسابی کباب کرده بود.

در این نیمه بازیکنان الشباب که می دیدند توان گل زدن به استقلال را ندارند رو به بازی خشن آورده بودند تا با کثیف کردن بازی شاید الگوی الهلال را در تهران پیاده کنند. هدف آنها زدن خسرو حیدری بود. این قدر خسرو را که در بازی رفت با شوت هایش نقره داغ شان کرده بود زدند تا او عصبی شود و یک کارت زرد بگیرد.

در این نیمه البته استقلال به گل برتری هم رسید. گل زیبای حنیف عمران زاده ، به درستی وارد دروازه الشباب شد اما داور چینی بازی توپ را آفساید اعلام کرد تا جشن صعود زیبای استقلال با پیروزی تکمیل نشود.

در دیگر بازی این شب تیم لخویا با نتیجه ۲ بر ۲ برابر تیم الهلال عربستان متوقف شد و در مجموع دو دیدار رفت و برگشت با نتیجه ۳ بر ۲ الهلال را شکست داد و راهی مرحله یک چهارم نهایی شد.

گل های این بازی را برای تیم لخویا، 'ایثار دیا' و 'عباس علی محمد موسی' در دقایق ۱۴ و ۵۱ به ثمر رساندند و 'سلمان الفرج' در دقیقه ۶۵ و 'محمد الشلهوب' از روی نقطه پنالتی در دقیقه ۷۸ برای تیم الهلال گلزنی کردند و بازی را به تساوی کشاندند اما این تساوی باعث نشد تیم الهلال در گردونه این رقابت ها باقی بماند. با این نتیجه، تیم لخویا به مرحله بعدی صعود کرد.

در دیگر بازی های امروز، کاشیوا ریسول ژاپن و گوانگ ژو چین با برتری در مجموع دو دیدار رفت و برگشت برابر نمایندگان کره جنوبی و استرالیا به مرحله یک چهارم نهایی این مسابقه ها راه یافتند. پیش از این هم تیم هایی از تایلند و کره جنوبی صعود کرده بودند. روز قبل هم الشباب و الاهلی عربستان به جمع 8 تیم صعود کرده بودند.


ویدیو مرتبط :
صعود استقلال به جمع چهار تیم برتر آسیا

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

استقلال با 4 گل کار الشباب را تمام کرد/90 دقیقه تا حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا



لیگ قهرمانان آسیااستقلال تهران

مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا

استقلال با 4 گل کار الشباب را تمام کرد/90 دقیقه تا حضور در جمع 8 تیم برتر آسیا

استقلال در دیدار رفت مرحله یک هشتم نهایی لیگ قهرمانان آسیا مقابل الشباب امارات به یک پیروزی پر گل دست پیدا کرد.

به گزارش خبرگزاری فارس، دیدار تیم‌های الشباب امارات و استقلال از ساعت 20:15 در ورزشگاه آل مکتوم شهر دبی برگزار شد که این دیدار در پایان نیمه اول با پیروزی یک بر صفر الشباب به پایان رسیده بود اما این مسابقه در نهایت با پیروزی4 بر 2 استقلال به پایان رسید.

آبی پوشان هرچند در نیمه اول با گل دقایق پایانی شکست خوردند اما در نیمه دوم با ارائه یک بازی هوشمندانه توانستند از موقعیت هایی که ایجاد کردند نهایت استفاده را ببرند و در نهایت به پیروزی برسند. این پیروزی خیال استقلال را تا حدود زیادی راحت کرد تا در دیدار برگشت استرس چندانی نداشته باشند.

گل‌های الشباب را هنریکه لوئیز در دقیقه 2+45  و برونو داسیلوا  83به ثمر رساند. ساموئل 55، جواد نکونام 73 ،فرهاد مجیدی 79 و خسرو حیدری 89، 4 بار برای استقلال گلزنی کردند.

قضاوت این دیدار بر عهده نیشی‌مورا از کشور ژاپن بود. وی به علی حمودی، فرزاد حاتمی و ساموئل از استقلال ، لوئیز  و سامی از الشباب امارات کارت زرد نشان داد.

ترکیب استقلال:

سید مهدی رحمتی، پژمان منتظری،‌ امیر حسین صادقی، علی حمودی (46 حنیف عمران زاده)، هاشم بیگ زاده، جواد نکونام،‌ ساموئل، مجتبی جباری، خسرو حیدری، سیاوش اکبرپور (74 فرزاد حاتمی)، فرهاد مجیدی(90، آرش برهانی) به میدان رفت.

فارس