اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقرار یگان ویژه در معدن سنگ آهن بافق


در پی تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق ، ماموران یگان ویژه پلیس از عصر دیروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در معدن مستقر شده‌اند.

ایلنا: در پی تحصن کارگران معدن سنگ آهن بافق ، ماموران یگان ویژه پلیس از عصر دیروز (چهارشنبه ۲۹ مرداد) در معدن مستقر شده‌اند.

یک کارگر معدن بافق در این باره گفت: پلیس به قصد متفرق کردن تحصن کنندگان و بازداشت ۱۶ کارگری که پس از اطلاع از صدور حکم بازداشت‌شان به معدن پناه آورده بودند، در معدن مستقر شده است.

گفتنی است پلیس دو روز پیش هم (سه شنبه ۲۸ مرداد) «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن را بازداشت کرده بود اما تلاش برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر به نتیجه نرسیده بود. کارگران در پی این بازداشت‌ها، از ساعت ۱۰ سه شنبه شب تولید را متوقف کرده و دست از کار کشیده‌اند.

به گفته این کارگر (که یکی از مجموع پنج هزار کارگر شاغل در معدن بافق است)، ماموران یگان ویژه پلیس در برخورد با کارگران «خشن» عمل نکرده‌اند.

او در پایان ضمن انتقاد از بی‌توجهی مسئولان به وضعیت کارگران، ورود نیروی انتظامی پس از دیدار اخیر وزیر کار با کارگران معترض را تعجب‌برانگیز خواند و تاکید کرد تحصن کارگران تا آزادی همکارنشان ادامه خواهد یافت.

در همین رابطه، «محمد عباسی بافقی» سخنگوی شورای شهرستان بافق ضمن تایید خبر استقرار ماموران یگان ویژه پلیس در معدن سنگ آهن بافق گفت: ما امیدوار بودیم صدای اعتراض کارگران شنیده و به مطالباتشان رسیدگی شود، امادر اقدامی تحریک آمیز نیروهای ضد شورش در معدن مستقر شده‌اند.

او افزود: آقای ربیعی، وزیر کار در جریان سفر چهارشنبه هفته گذشته (22 مرداد) به بافق و بازدید از معدن گفت اگر تحصن پیشین کارگران (که ۳۹ روز طول کشید) ۳۳۹ روز هم ادامه پیدا می‌کرد اجازه نمی‌دادم مویی از سر کارگر‌ها کم شود. اما ورود ماموران یگان ویژه به معدن پس از برقراری آرامشی که با مذاکرات ایجاد شده بود، کارگران را متعجب کرده است.

اشاره سخنگوی شورای شهر بافق به تحصن پیشین کارگران است که از ۲۷ اردیبهشت تا ۴ تیر به مدت ۳۹ روز طول کشید. این اعتراض صنفی  در واکنش به عرضه ۲۸/۵ درصد از سهام معدن بافق در فرابورس به قصد خصوصی سازی معدن انجام گرفته بود.

سخنگوی شورای شهرستان بافق در پایان اظهار کرد خواسته مردم و شورای شهرستان بافق این است که ۱۵ درصد سهام واگذار شده معدن به صندوق بازنشستگی به جبران عقب افتادگی و محرومیت منطقه، به شهرستان بافق اختصاص داده شود.

لازم به ذکر است اخبار ضد و نقیضی از بازداشت شماری از ۱۶ کارگر پناه برده به معدن و فرار شمار دیگری از آنان وجود دارد که به طور مستقل قادر به تایید آن نیستیم.


ویدیو مرتبط :
معدن سنگ آهن بافق یزد

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق



اخبار,اخبارسیاسی,مزایده شرکت سنگ آهن مرکزی بافق


اخبار سیاسی - تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس با بیان تخلف در واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق،گفت:در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده که مجلس برای نحوه واگذاری را بررسی می کند.

داریوش اسماعیلی در گفت و گو با خانه ملت با انتقاد از نحوه واگذاری ها در بخش صنایع معدنی کشور، گفت: در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده  که کمیته معدن مجلس در حال حاضر تخلف صورت گرفته در مزایده شرکت سنگ آهن مرکزی بافق را پیگیری می کند.

نماینده مردم سروستان و خرامه در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: باید توجه داشت معادن کشور جزء انفال محسوب می شود بنابراین نمی توان معادن را به بخش خصوصی واگذار کرد.

این نماینده مردم در مجلس نهم افزود: سازمان خصوصی سازی، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان ایمدرو در موضوع واگذاری معدن سنگ آهن مرکزی بافق قصور داشته اند واین موضوع در جلسه آتی کمیته معدن مجلس بطور جدی رسیدگی می شود.

رئیس کمیته معدن و صنایع معدنی مجلس یادآور شد: باید توجه داشت در مزایده های بخش معدن تنها می توان بهره برداری از معدن را در یک محدوده زمانی مشخص واگذار کرد این در حالی است در مزایده معدن سنگ آهن مرکزی بافق علاوه بر امتیاز بهره برداری، خود معدن نیز به بخش خصوصی واگذار شده است.

 اخبار سیاسی - خانه ملت