اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقرار سامانه‌ های موشکی ایران در عراق؟


معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرمانده کل قوا خبر وجود سامانه‌های موشکی ایران در عراق را تکذیب کرد.

خبرگزاری ایسنا: معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرمانده کل قوا خبر وجود سامانه‌های موشکی ایران در عراق را تکذیب کرد.

سردار مصطفی ایزدی در حاشیه دومین همایش سراسری امنیت پایدار در جمع خبرنگاران درباره فیلمی که به عنوان سامانه‌های موشکی ایران در استان الانبار عراق در شبکه‌های اجتماعی دست به دست می‌شود، اظهار کرد: خوشبختانه مردم منطقه از تجارب کلان انقلاب اسلامی استفاده کردند و این تجربه بر خودکفایی تاکید می‌کند. امروز حزب‌الله در لبنان متکی به خودش موشک دارد. رزمندگان یمنی به موشک‌های خودشان متکی هستند و در عراق هم همین‌طور. حرکت مردمی با راهنمایی مرجعیت شکل گرفته و متکی به خودشان شده‌اند.

وی همچنین درباره همایش امنیت پایدار، بیان کرد: انقلاب اسلامی در همه عرصه‌ها برای خود یک فضا تعیین کرده که منبعث از قرآن و عترت است. انقلاب اسلامی در فضای برقراری امنیت به دنبال حرکت انسان‌ها به سمت حق‌تعالی و ایجاد جامعه امن است.

معاون امور راهبردی و اشراف کلی فرمانده کل قوا ادامه داد: خوشبختانه این همایش با پیام ارزشمند حضرت آیت‌الله جوادی آملی آغاز شد که در این پیام این مبحث که انسان بر اساس فطرتش باید در مسیر الهی قرار گیرد تا شرایط امنیت ایجاد شود. دادستان کل کشور و جانشین فرمانده کل سپاه نیز صحبت‌های بسیار ارزشمندی درباره نگرش اسلام و قرآن و همچنین فضای روانی جامعه برای ایجاد امنیت مطرح کردند.


ویدیو مرتبط :
استقرار سامانه موشکی S400 و اسکندر از روسیه و فاتح 110 از ایران. (امادگی کامل در برابر هرگونه حمله احتمالی به سوریه)

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

درخواست ایران برای استقرار سامانه های موشکی در عراق



استقرار سامانه های موشکی ایران در عراق

یک روزنامه کویتی مدعی شد

درخواست ایران برای استقرار سامانه های موشکی در عراق

این گزارش ادامه می دهد: ایران همچنین خواستار استقرار سامانه های ضدموشکی زمین به هوا از نوع میثاق، رعد و حرز در خاک عراق است تا به وسیله آنها بتوان با حملات هوایی احتمالی اسرائیل علیه ایران از طریق آسمان عراق، مقابله کرد.

یک روزنامه کویتی مدعی شد ایران خواستار استقرار سامانه های موشکی ساخت این کشور در خاک عراق شده است.

 

به گزارش "ایران دیپلماتیک"، روزنامه السیاسه چاپ کویت به نقل از یک منبع مورد اعتماد در کردستان عراق نوشت: دولت ایران از نوری مالکی نخست وزیر عراق خواسته است سامانه های موشکی زمین به زمین و زمین به هوا را در مناطق معینی از این کشور مستقر کند.

این مناطق مشخص در جنوب عراق و مرزهای عراق با اردن قرار دارند.

 

این منبع در کردستان عراق که خواست نامش فاش نشود اضافه کرد: ایران برای استقرار تعدادی از سامانه های موشکی خود از انواع شهاب یک و دو ، زلزال، سجیل و فاتح در نقاط مرزی عراق پافشاری می کند. این موشک ها می توانند اهدافی را با دقت بالا در خاک اسرائیل هدف گیری کنند.

 

این گزارش ادامه می دهد: ایران همچنین خواستار استقرار سامانه های موشکی زمین به هوا از نوع میثاق، رعد و حرز در خاک عراق است تا به وسیله آنها بتوان با حملات هوایی احتمالی اسرائیل علیه ایران از طریق آسمان عراق، مقابله کرد.

این منبع کردی اضافه کرد: سخنان دو ماه پیش حسین شهرستانی معاون نخست وزیر عراق درباره مقابله این کشور با عبور جنگنده های اسرائیلی عبوری از عراق برای حمله به ایران، به معنی موافقت ضمنی بغداد با استقرار این سامانه های موشکی بود.

 

دولت عراق همچنین تلاش می کند با اعمال فشارهایی بر دولت آمریکا، از این کشور ضمانت هایی دریافت کند که براساس آنها، اسرائیل در حمله احتمالی علیه ایران، از آسمان عراق استفاده نخواهد کرد ولی واشنگتن تا امروز چنین ضمانت هایی ارائه نکرده است به همین دلیل نوری مالکی به فکر استقرار سامانه های موشکی ایرانی در خاک عراق است.

در بخش دیگری از این گزارش آمده است: نوری مالکی نگران است در صورت سقوط حکومت بشار اسد رئیس جمهور سوریه، اسرائیل برای حمله هوایی به تاسیسات هسته ای ایران تشویق شود./ایران دیپلماتیک