اخبار


2 دقیقه پیش

عکس: استهلال ماه مبارک رمضان

همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان جمعی از کارشناسان حوزه نجوم همراه با نماینده دفتر استهلال مقام معظم رهبری عصر دوشنبه هفدهم خرداد برای رصد هلال شب اول ماه مبارک رمضان بوسیله ...
2 دقیقه پیش

تا 20 سال آینده 16 میلیون بیکار داریم

وزیر کشور گفت: در نظام اداری فعلی که می‌تواند در ۱۰ روز کاری را انجام دهد، در ۱۰۰ روز انجام می‌شود و روند طولانی دارد که باید این روند اصلاح شود. خبرگزاری تسنیم: عبدالرضا ...

استقبال 70 درصدی از حضور پلیس در سواحل


جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در نظرسنجی صورت گرفته ۷۰ درصد از مسافرین استان‌های شمالی از حضور نیروی انتظامی در ساحل دریای خزر استقبال می‌کنند.

خبرگزاری ایرنا: جانشین فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی گفت: در نظرسنجی صورت گرفته ۷۰ درصد از مسافرین استان‌های شمالی از حضور نیروی انتظامی در ساحل دریای خزر استقبال می‌کنند.

سردار حسین اشتری پس از نشست با فرماندهان انتظامی استان مازندران در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: حضور پر رنگ نیروی انتظامی علاوه بر ایجاد آرامش و امنیت، از تعداد غرق شدگی نیز خواهد کاست.

وی با بیان اینکه آمارها نشان می‌دهد با حضور نیروی انتظامی در نقاط ممنوعه و کور سواحل دریای خزر غرق شدگی کاهش یافته است، ادامه داد: حضور نیروی انتظامی در مکان‌های اجرای طرح سالمسازی دریا در سواحل خزر در سال جاری چشم‌گیرتر خواهد بود.

جانشین ناجا با اشاره به اینکه از دهم خرداد تا پایان شهریور نیروی انتظامی در سواحل دریای خزر حضور دارد، گفت : البته به دستور فرماندهی محترم نیروی انتظامی جمهوری اسلامی حتی چند روز پس از تابستان که شرایط آب و هوایی در مهر ماه برای شنا و استفاده از سواحل مناسب است، نیروی انتظامی حضور خواهد داشت.

وی به چگونگی نظارت در شهرک‌های ساحلی دریای خزر اشاره کرد و افزود: طبق قانون و مقررات نیروی انتظامی در شهرک‌های ساحلی مستقر خواهد شد و امنیت اجتماعی شهروندان را ایجاد خواهد کرد.

سردار اشتری با بیان اینکه شهرک‌نشینان ساحلی علاقه‌مند به حضور نیروی انتظامی هستند، بیان داشت: نیروی انتظامی با مشارکت مردم در انجام وظایف صحیح خود موفق خواهد بود و این مشارکت و همکاری مردم وجود دارد.

وی به طرح ویژه تابستانی راهنمایی و رانندگی در محورهای مواصلاتی شمال کشور اشاره کرد و گفت: پلیس با حضور پر رنگ در محورهای اصلی و فرعی استان‌های شمالی مانع انجام تخلفات رانندگی خواهد شد.

جانشین فرمانده ناجا همچنین به شکل‌گیری قرارگاه مبارزه با سرقت اشاره کرد و گفت: با شکل‌گیری این قرار گاه در تمامی استان های کشور در ۱۸ روز گذشته آمار سرقت روزانه ۱۰ تا ۱۵ درصد کاهش یافته است.

وی یکی از اولویت‌های نیروی انتظامی در سال جاری را مبارزه با سارقان معرفی کرد و افزود: آمارها نشان می‌دهد نیروی انتظامی در کشف جرایم موفق است.


ویدیو مرتبط :
تخفیف 70 درصدی

خواندن این مطلب را به شما پیشنهاد میکنیم :

طرح امنیت اخلاقی با حضور 70 هزار پلیس


رئیس پلیس امنیت اخلاقی اعلام كرد: نام گشت ارشاد را از روی ماشین‌های پلیس حذف كردیم و این گشت‌ها تحت عنوان پلیس امنیت اخلاقی فعالیت‌های خود را ادامه می‌دهند.

سردار احمد روزبهانی امروز در حاشیه نشست مردمی در مركز نظارت همگانی نیروی انتظامی و در جمع خبرنگاران گفت: طرح امنیت اخلاقی هیچگاه تعطیل نشده و پلیس به وظایف خود در این زمینه عمل می‌كند اما با توجه به آغاز فصل گرما حضور پلیس و گشت‌های امنیت اخلاقی از این پس پررنگ‌تر خواهد شد.

وی اظهار داشت: بحث بدپوششی‌ها و مواردی از امنیت اخلاقی باعث شده تا مطالبات مردم، رسانه‌ها و مسئولان افزایش پیدا كند.

سردار روزبهانی گفت:برخی فكر می‌كنند كه پلیس هیچ اقدامی در زمینه امنیت اخلاقی و مقابله با بدحجابی انجام نمی‌دهد در حالی كه این طور نیست و پلیس به وظایف خود در این زمینه با جدیت عمل می‌كند.

سردار روزبهانی گفت: با توجه به آغاز فصل گرما و حجم انبوهی از مسافرت‌ها مطالبات مردمی در زمینه پوشش و امنیت اخلاقی افزایش یافته و به همین منظور حضور پلیس در پارك‌ها، جنگل‌ها، حاشیه رودخانه‌ها، خیابان‌ها و دیگر اماكن افزایش می‌یابد و طرح امنیت اخلاقی را كمافی‌السابق اجرا خواهیم كرد.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: از این پس شاهد حضور پررنگ و پرتعداد گشت‌های امنیت اخلاقی در خیابان‌ها و مراكز عمومی و تفریحی خواهیم بود تا به مطالبات مردمی پاسخ قانع‌كننده‌ای بدهیم.

وی اظهار داشت: پلیس با دیش‌های ماهواره‌ای كه روی بالكن و پشت‌بام‌ها به صورت آشكار نصب شده و قابل رویت هستند برخورد می‌كند و اگر این موضوع دوباره تكرار شود فرد خاطی به دستگاه قضایی معرفی خواهد شد. 

تذكرات و برخوردهای پلیس برای بدپوشش‌ها شدت می‌گیرد

این مقام نیروی انتظامی تصریح كرد: در بحث پوشش نیز برخوردها، تذكرات پلیس شدت می‌گیرد و افرادی كه به صورت مانكن‌گونه و از روی غرض در خیابان‌ها ظاهر شوند با برخورد قانونی و مقتدرانه پلیس مواجه خواهند شد.
خودروی رانندگانی كه كشف حجاب كنند توقیف می‌شود
رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: در بعضی از خودروها رانندگان زن اقدام به كشف حجاب می‌كنند كه این اقدام توجیه درستی نداشته و پلیس ضمن توقیف خودرو با فرد خاطی برابر قانون اقدام می‌كند و فرد خاطی را به دستگاه قضایی معرفی می‌كند. 

عدم رعایت حجاب و استفاده از ماهواره نقض حقوق شهروندی است

سردار روزبهانی در توضیح این موضوع كه برخی می‌گویند لباس افراد و نحوه آرایششان به خودشان مربوط است و حقوق شهروندی محسوب می‌شود، گفت: قانون‌شكنان از اقدام غیر قانونی‌شان اطلاع دارند و این موضوع هیچ ارتباطی به حقوق شهروندی ندارد، عدم رعایت حجاب زیر پا گذاشتن حقوق شهروندی است و در بحث استفاده از ماهواره نیز كه معضلات و مشكلاتی را برای كشور ایجاد كرده خود عدم رعایت حقوق شهروندی محسوب می‌شود. 

پلیس با قدرت تمام طرح امنیت اخلاقی را با هدف مبارزه با تهاجم فرهنگی به اجرا می‌گذارد

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: پلیس با هدف مقابله با تهاجم فرهنگی غرب و فساد با قدرت تمام وارد عمل شده و مبارزه خواهد كرد.

وی اظهار داشت: برای اجرای قانون و افزایش امنیت اخلاقی از مردم می‌خواهیم پلیس را یاری كند تا ضمن احیای حقوق شهروندی و امنیت قابل پسند و نسبی برسیم.

سردار روزبهانی گفت: پلیس فقط با مزاحمان نوامیس و بدحجابان برخورد نمی‌كند بلكه با مزاحمان نوجوانان پسر نیز به شدت برخورد خواهد كرد.

این مقام نیروی انتظامی گفت: طرح امنیت اخلاقی كما فی السابق در حال اجرا است اما در موضوع آموزش تأكید فراوان داریم و سعی می‌كنیم ایرادها و نواقص را برطرف كرده و مأموران پلیس را نیز توجیه و آموزش دهیم.

سردار روزبهانی تأكید كرد: برای اجرای بهتر طرح امنیت اخلاقی با همت بیشتر و تعداد بیشتری از نیروها و همچنین با هماهنگی مقامات قضایی وارد عمل می‌شویم.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: پلیس برای جمع‌آوری دیش‌های ماهواره و ورود به ساختمان‌ها هماهنگی قضایی انجام داده است.

این مقام نیروی انتظامی درباره سگ‌گردانی نیز اظهار داشت: قانونی در مجلس شورای اسلامی آماده تصویب است كه مشكلات قانونی برای برخورد با سگ‌گردانی را مرتفع می‌كند.

وی اظهار داشت: سگ‌ها باعث ایجاد ناامنی برای شهروندان می‌شود و گاهی با پارس كردن موجب ناراحتی برخی شهروندان می‌شوند.

وی اظهار داشت: مشاهده شده كه برخی افراد لباس سیاه بر تن سگ كرده و پشت هیئت‌های عزاداری حركت می‌كنند كه این با باورهای مذهبی مغایرت دارد و نوعی توهین محسوب می‌شود. در ایران شرایط پلیس باید با این افراد برخورد كند.

سردار روزبهانی با تأكید بر اینكه خودرو حریم شخصی نیست، گفت: كسی كه چنین بحثی را مطرح می‌كند از قانون اطلاعی ندارد. هرگونه بدپوششی یا كشف حجاب در خودرو جرم مشهود به شمار می‌رود و پلیس وظیفه دارد اقدام قانونی در این زمینه انجام دهد.

سردار روزبهانی افزود: در طرح امنیت اخلاقی امسال مأموریت‌های پلیس چند برابر می‌شود و بیش از 70 هزار نفر نیرو در این طرح شركت خواهند كرد.
هر خودروی شخصی می‌تواند گشت نامحسوس پلیس باشد

وی اظهار داشت: نیروهای پلیس امنیت اخلاقی به صورت محسوس و نامحسوس فعالیت خواهند كرد و افراد قانون شكن بدانند هر خودروی شخصی می‌تواند گشت نامحسوس باشد.

وی اظهار داشت: پلیس راهور طبق قانون می‌تواند با بدحجابی برخورد كند.

رئیس پلیس امنیت اخلاقی گفت: افرادی كه به دلیل بدپوششی دستگیر شوند به مقر پلیس هدایت شده و به خانواده آنها برای تهیه لباس مناسب اطلاع داده می‌شود و در پایان از فرد تعهد اخذ می‌شود تا در صورت تكرار وی به مرجع قضایی معرفی شود.

سردار روزبهانی تأكید كرد: افرادی كه مانكن‌وار و غرض‌ورزانه در خیابان‌ها ظاهر شوند توسط پلیس به دستگاه قضایی معرفی می‌شوند.

منبع : خبرگزاری باشگاه خبرنگاران